Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:17:25 GMT

2 پروژه هلال احمر در کرمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۱۶۲۹

2 پروژه هلال احمر در کرمان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - مرکز جراحی دندانپزشکی تحت بیهوشی درمانگاه جمعیت هلال احمر و ساختمان جدید مرکز کنترل و هماهنگی (eoc) استان کرمان امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رئیس سازمان امداد و نجات همزمان با دهه مبارک فجر در کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا این آیین روز چهارشنبه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات، فرماندار کرمان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و سایر مسئولان، امدادگران و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در شهر کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین افتتاح مرکز جراحی دندانپزشکی تحت بیهوشی درمانگاه جمعیت هلال احمر استان کرمان جنب پل راه آهن (مرکز توانبخشی هلال احمر) واقع است و همچنین ساختمان جدید مرکز کنترل و هماهنگی (eoc) استان در محل پایگاه امدادی پشتیبانی جنوبشرق کشور (جنب پارک مسافر روبروی فرودگاه) بصورت رسمی به بهره برداری رسید.
مرکز جراحی و دندانپزشکی تحت بیهوشی با اعتبار استانی 915 میلیون تومان و راه اندازی ساختمان جدید EOC کرمان با اعتبار 350 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و کشوری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.
** ارائه خدمات به زلزله زدگان زمانبر است
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارائه خدمات به زلزله زدگان زمانبراست و بزودی مسائل و مشکلات مردم زلزله زده برطرف می شود و دغدغه مردم کاهش می یابد.
علی اصغر پیوندی گفت: دولت در حال تلاش برای اسکان موقت، اضطراری و دائم زلزله زدگان کشور است و جمعیت هلال احمر نیز حمایت خود را از مردم زلزله زده دریغ نمی کند.
وی افزود: وضعیت انبارها و لجستیک جمعیت هلال احمر استان کرمان قابل قبول است اما با توجه به حادثه خیز بودن این استان نیاز به پشتیبانی بیشتری وجود دارد تا در صورت حادثه بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: این نهاد وظیفه خود برای اسکان اضطراری و توزیع اقلام ضروری بین مردم زلزله زده شهرستان های کوهبنان و راور انجام داده و بنیاد مسکن در حال ساماندهی امور مسکن زلزله زدگان استان کرمان است.
وی گفت: در دهه مبارک فجر برای سرکشی به مناطق زلزله زده و افتتاح پروژه ها و بازدید از مراکز پشتیبانی و لجستیک جنوب شرق کشور به کرمان سفر کرده ام.
همچنین افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری جاده ای گل گهر، کیلومتر 45 جاده سیرجان به شیراز و افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری جاده ای پل بهادر آباد، واقع در 25 کیلومتری شهرستان رودبار از دیگر پروژه های جمعیت هلال احمر استان کرمان است که امروز به بهره برداری می رسد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رئیس سازمان امداد و نجات امروز (چهارشنبه) از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان بازدید خواهند کرد.
زمین لرزه های متعدد در شهرستان راور و کوهبنان تلفات جانی نداشت اما افراد زیادی را راهی مراکز درمانی کرد و خسارات فراوانی به منازل مسکونی و ساختمان ها وارد کرد.
جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد عام المنفعه و بشر دوستانه و دارای سازمان های داوطلبان، جوانان، آموزش و پژوهش، پزشکی و امداد و نجات است.
این نهاد از دستگاه های امدادرسان و از اعضای ستاد مدیریت بحران استان کرمان است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: نجمه حسنی*
7420/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی

به گزارش قدس انلاین، علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اعلام این خبر افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه برگزار می‌شود.   

وی افزود با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است، گفت: تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی انجام می شود. در نخستین بخش آزمون، شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در مرحله آمادگی جسمانی آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امداد و نجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادر اجرایی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود