Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- به گفته مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي قيمت تمام شده آب مصرفي شهروندان در اين استان هشت هزار و 500 ريال براي هر مترمکعب برآورد مي شود و با توجه به سرانه مصرف روزانه 192 ليتر با قيمت چهار هزار ريالي، روزانه يک ميليارد و 800 ميليون ريال يارانه از سوي دولت براي آب مصرفي 2 ميليون و 130 هزار شهروند در اين استان پرداخت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسول اکبري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: در حال حاضر متوسط قيمت هر مترمکعب آب در آذربايجان غربي چهار هزار ريال و قيمت تمام شده آن نيز هشت هزار و 500 ريال است و براي هر مترمکعب آب در استان، چهار هزار و 500 ريال يارانه پرداخت مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه سرانه مصرف آب در آذربايجان غربي بسيار بالا بوده و حداقل 42 ليتر در شبانه روز بيشتر از سرانه استاندارد است، اضافه کرد: سرانه مصرف در آذربايجان غربي را در يک برنامه بلندمدت و با همراهي مشترکان بايد به زير 150 ليتر در شبانه روز برسانيم که در آن صورت روزانه بيش از 85 هزار مترمکعب از ميزان مصرف در استان کاسته مي شود.
معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از سهم 28 درصدي مشترکان پرمصرف آب در استان خبر داد و گفت: اين مشترکان در هر ماه بيش از 20 متر مکعب آب به عنوان استاندارد تعيين شده مصرف مي کنند.
لطيف خوش سيرت با اشاره به اينکه در سطح کشور حدود 28 درصد مشترکان پرمصرف و 72 درصد مشترکان کم مصرف هستند، افزود: با اجراي طرح هاي مبتني بر فرهنگ سازي در حال حاضر بيش از 72 درصد مشترکان در شهرهاي آذربايجان غربي مصرف متعارفي دارند.
وي همچنين با اشاره به وجود حدود 220 هزار مشترک پرمصرف تا اوايل سال گذشته در آذربايجان غربي اظهار کرد: در سال گذشته حدود 21 هزار مشترک و در 9 ماه امسال نيز نزديک به 17 هزار مشترک ميزان مصرف خود را به پايين تر از 20 مترمکعب در ماه رساندند و اين روند در ماه ها و سال هاي آينده نيز ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر 100 درصد شهروندان در آذربايجان غربي تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهري قرار دارند و آب مورد نياز شهروندان با دبي 9.4 مترمکعب در ثانيه در شهرهاي مختلف توليد و عرضه مي شود.
سرانه مصرف آب در آذربايجان غربي در حالي 42 ليتر در شبانه روز بيشتر از سرانه استاندارد است که بر اساس نظر کارشناسان، مصرف بيش از حد آب از عوامل اصلي خشک شدن درياچه اروميه به شمار مي رد و اين خشکي تاثير منفي بر محيط زيست منطقه داشته و بر روي دماي هوا و وزش بادهاي نمکي تاثير گذاشته است.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقاني ** انتشار: عليرضا فولادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه‌های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی و ۲ نقطه نیز در راه‌های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.    وی خاطر نشان کرد: برای رفع یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور‌های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.    مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که ۱۰ عملیات در مسیر بزرگراهی و ۲ عملیات در مسیر راه اصلی بوده اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.   دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.   وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلوی اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها طی سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی