Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان در اقدامی فرهنگی و خداپسندانه، مبلغ 400 میلیون ریال به احداث پروژه المان شهید گمنام این واحد دانشگاهی کمک مالی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طلایه دار برنامه های فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور است به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: دانشگاه در کنار تولید علم و پژوهش در ترویج فرهنگ اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم آن به نسل های آینده جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اکبر جعفری شاعرلر با اشاره به اجرای طرح ماندگار یادمان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این واحد دانشگاهی از سال 92 با درخواست هایی که از مراجع ذی‌ربط داشت، توانست برگ زرینی دیگر در افتخارات خود ثبت کند و این واحد دانشگاهی در سال 95 مفتخر به میزبانی شهید گمنام در دانشگاه شد.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف در جوار این شهید بزرگوار گفت و اظهار کرد: هر چه داریم به برکت خون شهداست و ما دانشگاهیان خود را مرهون شهادت ها، جانفشانی ها و ایثارگری های این عزیزان می دانیم.

رئیس واحد پارس آباد از کمک 400 میلیون ریالی همکاران دانشگاهی خبر داد و بیان کرد: در یک اقدام خیرخواهانه و فرهنگی همکاران دانشگاه، اعضای هیأت علمی و کارکنان با پرداخت بخش بزرگی از هزینه ساخت المان شهید گمنام ثابت کردند که دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو مسائل فرهنگی است.

جعفری با توجه به پیشرفت 70 درصدی این پروژه ادامه داد: با توجه به اینکه طراحی و مهندسی سازه و نظارت طرح را گروه عمران و معماری واحد و استادان دانشگاه بدون چشمداشت مالی برعهده گرفتند، این دانشگاه در نظر دارد کلیه هزینه های این طرح از صفر تا صد آنرا از طریق کمک های خیرین انجام دهد و همه اینها در سایه برکات حضور شهید در این دانشگاه است.

به گزارش آنا، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، نمایندگی نهاد رهبری استان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و برخی روسای نهادهای فرهنگی شهرستان از روند ساخت المان شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان، بازدید کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین اجلاسیه اتحادیه شمالغرب دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال را سال«جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند و در اینجا جهش تولید و مشارکت مردم نیست؛ بلکه در این نامگذاری جهش تولید با مشارکت مردم است این بدین معناست که جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند رخ دهد.

وی بیان کرد:جهش به معنای پریدن و با توجه به معنای موتاسیون، همراه با تغییرات زیستی ماندگار است. به عبارتی باید تغییری جدی که تاثیرات جدی ماندگار در طینت نظام اقتصادی می‌شود صورت بگیرد و اساسأ مشارکت مردم جزء لاینفک اقتصاد شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اکنون سهم دولت در اقتصاد کشور ۸۰ درصد، سهم بخش خصوصی واقعی۱۳ درصد و سهم تعاونی‌ها ۷ درصد بوده این در حالی است که در چین شرکت‌های خصوصی ۶۰٪ تولید ناخالص داخلی و ۸۰٪ اشتغال شهری را تشکیل می‌دهند و ثروت خصوصی نیز ۷۰٪ از سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کند.

جهان‌بین افزایش سهم مردم در اقتصاد را معیار واضحی برای میزان جهش تولید دانست و بیان کرد: اگر به‌عنوان نمونه۸۰ درصد سهم دولتی به ۵۰ درصد و ۲۰ درصد سهم خصوصی واقعی و تعاونی به ۵۰ درصد برسد می‌توانیم بگوییم جهش رخ داده است.

وی در تشریح عوامل مؤثر بر جهش تولید با مشارکت مردم مطرح کرد: یکی از این عوامل، عامل سیاسی است بدین معنا که حکومت می‌باید بستر مشارکت واقعی مردم را فراهم کند. در اینجا نگاه سیستمی به جای نگاه شخصی و مردم‌گرایی صوری و رانتی می‌باید حاکم شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: حکومت باید شرایطی فراهم کند که هر کس می‌تواند نقش آفرینی کند، میدان را باز ببیند و اگر قدرت وجودی از خود نشان داد، قدرت حکومت نیز به حمایت از او بیاید و جمع این دو قدرت، اینها را میدان دار کند. حمایت‌ها به تعبیر امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳، نباید «محاباه» و «اثره» باشد؛ بلکه بر اساس قابلیت‌های اثبات شده در مسیر آزمایش واقعی صورت گیرد.

جهان‌بین با اشاره به یکی دیگر از عوامل عامل علمی گفت: در این لایه دو اتفاق باید بیفتد. خطای بزرگی که در آموزش عالی در لوزی کردن آموزش عالی اتفاق افتاد باید اصلاح شود. یعنی تجمیع گرایش‌ها در کارشناسی و باز کردن آن در ارشد و مجددا تجمیع در دکتری. این اتفاق باعث شد که به‌عنوان نمونه در مکانیک هفت گرایش داشتیم دارای یک رشته مکانیک شویم؛ بنابراین کارایی فارغ التحصیلان، کمتر و کمتر هم شد. باید بر اساس آمایش، رشته‌ها در عین اشتراک در خدمت رشد تولید مناطق کشور قرار گیرد.

وی تعلیم و تربیت مهارتی، تعلیم و تربیت اجتماعی، تعلیم و تربیت تخصصی و تعلیم و تربیت هویتی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: باید این چهار مورد در آموزش عالی مورد توجه باشند و صرف تکیه به آموزش نمی‌توان نیروی مناسبی در دانشگاه برای جهش تولید تربیت کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح عامل دیگر به موضوع زیرساخت توضیح داد: به نظر می‌رسد نگاه پلتفرمی است که می‌تواند زیرساخت مشارکت مردم را فراهم و جهش هم ایجاد کند. به‌عنوان نمونه، شرکت Airbnb با ۱۰میلیارد دلار سرمایه، ۱۰ میلیون کاربر، ۵۰۰ هزار نقطه اقامتی با تعداد بسیار کمی نیرو اداره می‌شود و در سال ۲۰۲۰، حدود چهار میلیارد دلار سود داشته است.

جهان‌بین مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تحلیلی درست سراغ پلتفرم‌ها رفته و پلتفرم«ست» در همین زمینه قابل ارزیابی است. در رویکرد پلتفرمی، مفهوم تولید بدون کارخانه و به عبارت دیگر کار در کنار خانه مطرح می‌شود و امکان مشارکت گسترده مردم در امر تولید فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ هم از جمله حوزه‌های بسیار موثر در این زمینه بوده؛ بیان کرد: اصلاح فرهنگ اقتصادی (بینش‌ها، نگرش‌ها، ترجیحات و الگو‌های رفتاری اقتصادی مردم)، توجه به صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی و افزایش میل به مشارکت با افزایش امید، اعتماد و احساس نفع مادی ومعنوی در این زمینه بسیار مهم است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به صنایع خلاق را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرده و ادامه داد: گردش مالی صنایع خلاق در ایران تقریباً صفر است؛ اما این رقم در کشور‌های توسعه یافته به میلیارد‌ها دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد