Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شب گذشته قدرتمندترين سيستم پرتابي روي زمين به نام فالکون هوي، در ميان انبوهي از دود عازم فضا شد.
سه شتاب دهنده اين راکت که قابليت استفاده مجدد هم دارند با تمام نيرو رودستر ايلان ماسک را راهي سفري به سمت مريخ کردند.
البته در ابتداي امر ماسک نگران بود که مبادا راکت مذکور با نيرويي برابر يک ميليون و هشتصد کيلوگرم تي ان تي منفجر شود اما خوشبخانه اين اتفاق رخ نداد و با موفقيت تمام توانست از سکوي 39A در مرکز فضايي کندي عازم فضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماسک در جريان کنفرانس خبري که به همين مناسبت ترتيب داده شد اظهار نمود:
اين اتفاق احتمالا هيجان انگيز ترين چيزي بود که در تمام طول عمرم ديده بودم. پرتاب فالکون هوي به من آموخت که وقوع اتفاقات عجيب و غريب چندان دور از ذهن نيست. من خودم باور نداشتم که چنين چيزي عملي باشد.
پرتاب نخستين راکت سنگين وزن دنيا با قابليت استفاده مجدد
از همان ابتدا که خبر رسيد فالکون هوي قرار است رودستر ماسک را به فضا ببرد بسياري تعجب زده شدند و حالا مشخص شده که خود شخص ماسک نيز به عجيب بودن اين محموله معترف است.
اما بلند شدن موفق فالکون هوي (سيستمي که پيش بيني شده هر پرتابش 90 ميليون دلار هزينه داشته باشد) مي تواند صنعت فضايي را دچار تحولي شگرف نمايد.
ماسک با اشاره به هزينه 62 ميليون دلاري پرتاب فالکون 9 که تنها به يک شتاب دهنده مجهز است گفت:
اين يعني بشر مي تواند با هزينه اي تقريبا برابر با پرتاب فالکون 9 محموله هاي سنگين خود را به آنسوي مرزهاي زمين بفرستد. اگر ما در اين کار به موفقيت برسيم يعني کار تمام راکت هاي سنگين وزن ديگر تمام است.
نکته کليدي در مورد هزينه هاي پايين فالکون هوي در قابليت استفاده مجدد از شتاب دهنده هاي 40 متري آن است که هرکدامشان ده ها ميليون دلار قيمت دارند.

جدول مقايسه اي راکت هاي موجود در بازار

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است

کشور‌های اروپایی که خود را حامی حقوق بشر و آزادی بیان می‌دانند و اعتقاد به لیبرالیسم را بخشی از هویت قاره سبز تعریف می‌کنند، از زمان نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه تاکنون اقدام به حمایت همه جانبه از تل آویو کرده و هر گونه مخالفت در این زمینه را سرکوب می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند مقامات اروپایی در حال سرکوب تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطینیان در این قاره هستند. 

جولیا هال، از مقامات عفو بین الملل امروز (دوشنبه) با هشدار درباره نقض آشکار آزادی بیان در قاره اروپا در تظاهرات طرفداران فلسطین، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که مقامات اروپایی قوانین مربوط به نفرت پراکنی و قوانین مبارزه با تروریسم را به عنوان ابزاری برای پیگرد سخنان مشروع تحت استاندارد‌های بین المللی مردم مورد استفاده قرار می‌دهند. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون موج گسترده‌ای از لغو تظاهرات ها، هدف قرار دادن اعتراضات صلح آمیز، دانشگاهیان، و هر کسی که اقدام به اعلام همبستگی با حقوق بشر فلسطینیان کرده و از اسراییل انتقاد کند، در اروپا شکل گرفته است. 

براساس اعلام انجمن مدنی اروپا مستقر در بروکسل، مقامات دستکم ۱۲ عضو اتحادیه اروپا اقدام به برداشتن گام‌های نامناسب شامل جلوگیری از برگزاری تظاهرات مردمی به دلیل آنچه نظم عمومی و امنیت خوانده شده است، کرده اند. 

مقامات فرانسوی اقدام به ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها، لغو کنفرانس‌ها در این زمینه، و دو مقام سیاسی چپ گرا را به اداره پلیس برای انجام تحقیقات پیرامون حمایت از تروریسم دعوت کرده اند!

آلمان نیز ماه جاری میلادی از ورود وانیس واروفاکیس، وزیر دارایی پیشین یونان به این کشور به دلیل آنچه نگرانی از اظهارات ضدیهودی و ضداسراییلی خوانده شده است، جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!