Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@01:26:06 GMT

لزوم کاهش زمان سرویس‌دهی به کشتی‌ها در بنادر

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۲۳۸۹

رکنا: مدیرکل امور بندری سازمان بنادرو دریانوردی گفت: وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور و مدت زمان سرویس‌دهی به کشتی ها باید مورد سنجش قرار گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان در ارتباط با ارتقاء کیفیت خدمات همراه با رشد شاخص‌های عملیات بندری اظهار کرد: شاخص‌های بندری با توجه به تعاریف و استاندارد‌های بین المللی موجود مدنظر قرار می‌گیرد و ما به دنبال احصاء و به روزرسانی شاخص‌های بندری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دموراژ بر اساس شرایط روز

وی ادامه داد: از سال ۷۴ تا کنون هیچ گونه اقدامی در خصوص تصویب و اعلام نرم استاندارد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور صورت نگرفته است؛ لذا یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در آینده‌ای نزدیک (بر اساس تکلیفی که قانون Law تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر بر عهده آن محول کرده) این است که دستورالعملی تهیه کند تا بر اساس آن دموراژ کشتی‌ها محاسبه و نُرم‌های مربوطه متناسب با شرایط روز تدوین شود.

بهزادیان افزود: در موضوع ارتقا کیفیت خدمات همراه با رشد شاخص‌های عملیات بندری دو بخش وجود دارد یک بخش از فعالیت‌ها مربوط به کشتی و بخش دیگر مربوط به محوطه است. در بخش کشتی بحث تخلیه و بارگیری، شیوه‌های انتقال و نگهداری کالا‌ها مطرح است در حوزه محوطه، موضوع تفکیکی کالا متناسب با نوع کالا و بحث تبادل الکترونیکی اسناد و ترخیص و خروج کالا از بنادر مطرح است. تمام سعی سازمان بنادر بر این است که در موارد یاد شده به سمت بهبود وضعیت فعلی حرکت کند.

استاندارد مشخصی برای نُرم‌های تخلیه و بارگیری نداریم

وی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت خدمات همراه با رشد شاخص‌های عملیات بندری بر اساس قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر در دستور کار است اظهار داشت: بر اساس قانون باید دستورالعمل‌هایی در این رابطه تدوین می‌شد، اما بحث شاخص گذاری و نُرم بندی آن هنوز انجام نشده است تا بر اساس آن قیاس‌های کارشناسی داشته باشیم.

به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تا کنون پیمانه مشخص و استانداردی برای زمان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر وجود نداشته است. برای رسیدن به این مهم، نیازمند به روزرسانی نُرم‌های تخلیه و بارگیری هستیم. با اطلاع یافتن از آخرین وضعیت بنادر می‌توان به زمان بندی مشخصی دست یافت.

رشد کیفیت خدمات از شهریور ۹۷

وی خاطرنشان کرد: با ارتقای تعاریف مربوط به استاندارد خدمات ارائه شده در بنادر تا پایان شهریورماه سال آتی، شاهد رشد کیفی خدمات همراه با رشد شاخص‌های عملیات بندری خواهیم بود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد