Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  فرشاد حسینی شیرازی دبیر علمی نخستین همایش داروسازی نوین که در سالن همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: علوم جدید مانند نانو و بایوتکنولوژی موجب تحول داروسازی در دهه اخیر شده است و به اقتصاد  و توسعه صنعت کمک شایانی کرده است.

 

وی ادامه داد: در صنعت داروهای بایوتکنولوژی باوجود اینکه فعالیت خود را دیر آغاز کرده ایم اما رشد خوبی داشتیم، به طوریکه چند شرکت چند ملیتی در این حوزه تمایل داشتند با ایران همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسینی شیرازی با بیان اینکه در حوزه بایوتکنولوژی با یک عزم ولی توانستیم داروهایی را تولید کنیم، افزود: نخستین پروژه ای که در حوزه بایوتکنولوژی اجرایی شد و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت کرد تولید هورمون رشد انسانی بود که درسال 77 کلید خورد و اکنون فاز بالینی را گذرانده و به زودی وارد بازار خواهد شد.

دبیر علمی نخستین همایش داروسازی نوین اظهار کرد: ما در ایران در زمینه تولید سلول دارویی و نمونه صنعتی دارو موفق بودیم اما در بخش تولید دارو از نمونه آزمایشگاهی تا صنعتی ضعف داریم.

 

حسینی شیرازی ادامه داد: در زمینه فرمولاری داروها به بازار در زمره برترین های دنیا هستیم، افزون بر این توانسته ایم در تولید داروهایی با نانو و بیوتکنولوژی خودمان را در دنیا ثابت کنیم.

 

 

اثربخشی داروها به ژنتیک فرد وابستگی دارد

وی در خصوص اینکه صنعت داروسازی ما صادرات کمی به سایر کشورهای دنیا دارد، توضیحاتی داد و گفت: یکی از موضوعات در این زمینه آن است که بسیاری از کشورها برای ورود داروها مجوزهای بین المللی درخواست می کنند که بسیاری از شرکت های دارویی نمی توانند این مجوز را دریافت کنند، البته این به معنای آن نیست که داروهای ایرانی کیفیت خوبی ندارند و مجوزهای بین المللی به آنها داده نمی شود بلکه ساز و کارهای ما برخی کشورهای اروپایی و آمریکا یکسان نیست، همچنین بسیاری از کشورهای اروپایی از اعطای مجوز به داروهای ایرانی سر باز می زنند.

 

دبیر علمی نخستین همایش داروسازی نوین با بیان اینکه صنعت داروسازی در آینده شاهد پیشرفت های خوبی خواهد بود و افق روشنی در این زمینه پیشرو داریم، افزود: برای آنکه بتوانیم داروهای خود را به فرای مرزهای ایرانی صادر کنیم، باید آزمایشگاه جامع کنترلی خصوصی داشته باشیم.

 

حسینی شیرازی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر در خصوص جوسازی ها علیه داروهای داخلی این است که برخی شرکت های خارجی علیه کیفیت داروهای ایرانی جوسازی می کنند و در مواردی حتی با کاهش قیمت تلاش می کنند بازار خود را داشته باشند، افزون بر اینکه واقعیت این است که شرکت های خارجی سال های زیادی از ما جلوتر هستند و صنعت ما در بسیاری از بخش ها نیاز به بازسازی دارند.

 

وی با تاکید بر لزوم داروها بر اساس ژنتیک ایرانیان گفت: نکته قابل توجه این بوده که ژنتیک مردم ایران با سایر مردم دنیا متفاوت است و اثربخشی داروها به ژنتیک فرد وابستگی دارد باید روی تفاوت های ژنتیکی مردم ایران با سایر نقاط دنیا کار کنیم و داروهایی مناسب با ژنتیک مردم تولید شود تا کنون همه داروهای تولید شده در داخل کشور مطابق با استاندارد ژنتیک سایر جوامع مانند اروپایی هاست.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش

 وکیل بابک زنجانی گفت: بیش از ۱۰ سال از مدت حبس موکلم می‌گذرد و مطابق قوانین و مقررات امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد.

به گزارش ایلنا، رسول کوپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزود: مطابق دادنامه قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور اعلام شده که چنانچه بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد موکلم مشمول عفو شد و با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد و دوران زندان به پایان رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نظر روزنامه کیهان درباره اعدام بابک زنجانی حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم