Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره صبحانه سالم با حضور بیش از 240 نفر از دانش آموزان دبیرستان رئیس زاده به همراه 50 نفر از والدین دانش آموزان این مدرسه در خلیل آباد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، صادق نیک پور پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری جشنواره صبحانه سالم در دبیرستان رئیس زاده خلیل آباد اظهار داشت: یکی از عوامل افت تحصیلی نداشتن صبحانه یا به عبارتی آماده نبودن وضعیت جسمی دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این جشنواره با توجه به مشکلاتی که نظیر رواج فست فودها وجود داشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: فست فودها به لحاظ ظاهری شاید خوب باشند ولی به لحاظ ارزش غذایی و مواد معدنی و ویتامین ها نیز کارایی لازم را ندارند.

مدیر دبیرستان رئیس زاده خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: وقتی تغذیه دانش آموز خوب نباشد مطمئناً حضور خوبی در کلاس ندارد و به لحاظ ذهنی نیز آمادگی یادگیری مطالب را ندارد و مطمئناً عملکرد پایینی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه به همین منظور در راستای ترویج صبحانه سالم این مراسم با حضور والدین و مادران دانش آموزان برگزار شد، اذعان کرد: خیلی از صبحانه های محلی و آجیل های محلی نیز به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارند که نسل جدید ممکن است با این موارد بیگانه باشند.

نیک پور با اشاره به اینکه وقتی مادران دانش آموزان در این مراسم حضور داشته باشند و خود این غذاها را تهیه می کنند یک شادابی و نشاط مضاعفی به دانش آموزان خواهد داد، عنوان کرد: دانش آموزان در کنار یکدیگر صبحانه را صرف خواهند کرد و این الگویی برای سایر ایام سال تحصیلی خواهد بود.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: با برگزاری این جشنواره به دنبال این هستیم که دانش آموز بتواند برای خود ساندویچ بپیچند و لقمه سالم تهیه کند و دانش آموزان به لحاظ جسمی، تحصیلی و روحی و روانی رشد و موفقیت داشته باشند و این جشنواره به نوعی آشتی با غذاهای سالم و سنتی خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: 240 دانش آموز دبیرستان رئیس زاده ظروفی در اختیار گرفتند و همه این دانش آموزان صبحانه را در این ظروف هر چند ساده تزئین می کنند و با خود به مدرسه می آورند.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 50 نفر از والدین دانش آموزان در برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان از غرفه هایی که توسط مادران برپا شده بازدید می کنند و در پایان نیز صبحانه را در کنار دوستان خود صرف می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ حسین اسماعیلی ثانی افزود: سازمان بهزیستی در کنار سایر سازمان‌های حمایتی به استناد فتوای مراجع عظام تقلید و مجوز شورای زکات کشور و شهرستان، همه ساله جهت کمک به جامعه هدف اقدام به ایجاد پایگاه جمع‌آوری فطریه می‌کند.
وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی خلیل‌آباد و مؤسسات خیریه تحت نظارت این سازمان، تعداد ۱۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح شهر و تعداد ۲۵ پایگاه به‌صورت مشارکتی با همکاری مراکز نیکوکاری در سطح روستا‌ها اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره کرده است.
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد تاکنون مبلغ ۸۵۸ میلیون ریال زکات فطریه و مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال کفاره در سطح شهرستان جمع‌آوری کرده است، تصریح کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در حال واریز به‌حساب جامعه هدف و نیازمند در راستای معیشت، درمان و لوازم ضروری زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست است.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی خلیل‌آباد بالغ بر یک هزار و ۵۵۰ معلول و ۵۵۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت خود دارد، اذعان کرد: خوشبختانه هیچ معلول و زن سرپرست خانواری پشت نوبت خدمات بهزیستی در سطح شهرستان وجود ندارد.
اسماعیلی ثانی از کمک ۴۰۰ میلیون ریالی مردم خلیل‌آباد به بهزیستی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال قبل ۴۰۰ میلیون ریال میزان کمک مردم به صندوق‌های این اداره بود که کمک‌های جمع‌آوری شده در فرصتی ۴۸ ساعته در اختیار محرومان و نیازمندان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در کلیه روستا‌های شهرستان مراکز نیکوکاری به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد فطریه آنان جمع‌آوری شد، تشریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده دراسرع‌وقت بین نیازمندان جامعه هدف این اداره شامل افراد کم‌توان ذهنی و خانواده‌های نیازمند دارای معلولیت وزنان سرپرست خانوار و دیگر افراد تحت پوشش توزیع شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه این اداره با کمک مردم شهرستان توانست در پایان ماه مبارک رمضان گام مؤثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد، بیان کرد: مبلغ فطریه جمع‌آوری شده شهرستان نیز به‌منظور کمک به نیازمندان همین شهرستان هزینه شد.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد