Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه پایگاه‌های نظامی خود در آسیای میانه را با توجه به افزایش ناامنی در افغانستان تجهیز کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وستی ،الکساندر سترنیک، رئیس اداره سوم وزارت امور خارجه روسیه در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: مسکو توانایی پایگاه‌های نظامی در تاجیکستان و قرقیزستان را با افزایش تهدیدهای ناشی از افغانستان تقویت کرده است، علاوه براین کنترل دقیق سیستم امنیتی مرزی منطقه‌ای در آسیای میانه گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به دلیل وضعیت موجود در افغانستان، مسیر جنوب مدتها است که مورد توجه ویژه‌ روسیه قرار دارد، در حال حاضر ما افزایش شمار جنگجویان داعش در این منطقه را بعد از شکست آنها در سوریه و عراق، مدنظر گرفته‌ایم.
این مقام روس تاکید کرد: تمام این خطرات دیروز بوجود نیامده است ، در نتیجه روسیه باید همراه با متحدانش در سازمان پیمان امنیت جمعی به طور مداوم این اقدامات را انجام دهد.
بیش از ۵ هزار نفر از اتباع روسیه به صفوف گروه‌های تروریستی داعشی پیوسته‌اند که عموما از جمهوری‌های مسلمان نشین این کشور هستند ،از این رو مقامات این کشور نگران بازگشت آنان به خاک روسیه و انجام عملیات‌های تروریستی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد دولت اسلام‌آباد در ایالت بلوچستان دو پایگاه نظامی در اختیار آمریکا گذاشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر افضل مروت» عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان در گفتگو با «داون نیوز» اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ما، پاکستان دو پایگاه نظامی در ‎بلوچستان نزدیک مرزهای ‎ایران و ‎افغانستان به ‎آمریکا داده است.

اردیبهشت سال 1401 نیز «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف با انتشار پادکستی گفته بود، پس از خروج از افغانستان، واشنگتن می‌خواهد از پایگاه‌های هوایی پاکستان برای نظارت بر افغانستان استفاده کند.

داون نیوز نیز ماه می سال گذشته گزارش داده بود «دیوید هلوی» معاون وزیر دفاع آمریکا، به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفته بود پاکستان به آمریکا اجازه داده که از طریق حریم هوایی این کشور دسترسی نظامی به افغانستان داشته باشد.

پیشتر نیز نیویورک تایمز در ژوئن 2021 در مورد تلاش‌های سازمان سیا برای در اختیار گرفتن پایگاه شمسی پاکستان گزارش داده بود.

اظهارنظر عمران درباره پایگاه‌های نظامی آمریکا در پاکستان«چوهدری»: خبر ایجاد پایگاه آمریکا در پاکستان بی‌اساس است

از سوی دیگر، «رحمت‌الله نبیل» مشاور امنیت ملی سابق افغانستان نیز اخیرا گفته بود آمریکا با نفوذ خود بر نهادهای مالی بین‌المللی، از جمله بانک جهانى و صندوق بین‌المللی پول، مواضع خود را برای تضمین وام برای پاکستان تعدیل کرده و در مقابل نیز پاکستان با واگذاری پایگاه نظامی «شمسى» در بلوچستان به آمریکا موافقت کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • وزیر جنگ اسرائیل فرمان حمله نظامی گسترده را صادر کرد
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی ایران این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!