Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@17:11:12 GMT

امیدواری «آبه» به حل مناقشه جزایر کوریل

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۲۹۷۹

امیدواری «آبه» به حل مناقشه جزایر کوریل

نخست وزیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که با مساعدت رئیس جمهور روسیه به مناقشه جزایر کوریل پایان داده شود.

خبرگزاری مهر: «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز چهارشنبه گفت به دنبال حل مساله جزایر کوریل با روسیه هستیم.

آبه اظهار امیدواری کرد با همراهی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مساله‌ای که بعد از پایان جنگ سرد میان دو کشور حل نشده باقی مانده، پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبه در جمع تظاهرات کنندگان ژاپنی که خواستار بازگردانی جزایر کوریل به کشورشان بودند، خاطر نشان کرد این شرایط غیر عادی است که بعد از ۷۲ سال از اتمام جنگ هنوز صلحی میان روسیه و ژاپن برقرار نباشد.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت که پیش ازاین ۲۰ ملاقات با رئیس جمهور روسیه داشته و دو طرف مصمم هستند مشکلات حاضر را رفع کنند.

هفته گذشته روسیه اعلام کرد که فعالیت‌های نظامی خود را در جزایر مورد مناقشه کوریل افزایش می‌دهد. روسیه گفته بود در این جزایر جنگنده و کشتی جنگی مستقر می‌کند.

این فعالیت‌ها از دیروز سه‌شنبه آغاز شد و «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن رسما روز چهارشنبه (امروز) اعتراض این کشور به روسیه را به دلیل فعالیت‌های نظامی در جزایر مورد مناقشه ابلاغ کرد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003HDl

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • تیم فوتبال امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شد
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • پایان پوتین؟!
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند