Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین به تجمیع انبوهی از نیروهایش در مرز خود با کره شمالی اقدام کرده و با مستقر کردن نزدیک به 300 هزار سرباز و چندین گروه از ادوات رزمی متحرک، خود را برای روبرو شدن با یک بحران بالقوه در منطقه آماده کرد. این تحولات در حالی در منطقه صورت می گیرد که ترامپ، به منظور به رخ کشیدن قدرت نظامی آمریکا و ترساندن کره شمالی دستور به برگزاری یک رژه نظامی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین /به گزارش اکسپرس، چین در حالی خود را برای وخامت اوضاع در شبه جزیره کره آماده می کند که طی یکسال گذشته در پی چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای از سوی کره شمالی تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است.

یک خبرگزاری تایوانی در تاریخ ۲۴ ژانویه گزارش داد: ارتش چین در صورت بروز یک جنگ در کره شمالی برای رفتن به کره شمالی از مرز عبور خواهند کرد.

این خبرگزاری موسوم به خبرگزاری مرکزی تایوان نوشت که واحدهای نظامی ارتش چین که برای این منظور در حالت آمادگی قرار گرفته‌اند شامل جدیدترین موشک‌های زمین به هوایی است که می‌تواند با هواپیماهای کره‌ جنوبی و آمریکا مقابله کند.

رسانه‌های محلی کره‌ جنوبی نیز گزارش کردند: چین در حال آماده کردن خود برای یک جنگ بالقوه در شبه جزیره کره از طریق تقویت سیستم‌های دفاع موشکی‌اش در مرز با کره شمالی است.

این گزارش در عین حال تصریح کرد: در این راستا چین چند واحد نظامی را از استان هیلونگ جیانگ به منطقه یانبیان منتقل کردند و به این ترتیب ۳۰۰ هزار سرباز به مناطق مرزی با کره شمالی اضافه کرده است.

رادیوی آسیای آزاد نیز به نقل از یک منبع کره شمالی در چین گزارش داد که ارتش چین اقدام به مستقر کردن یک آتش بار موشکی اضافی در یک پایگاه لشکر زرهی در منطقه هلونگ نزدیک به مرز کرده است./ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد