Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان این‌که حدود 25 سال است که موضوع انتقال صنوف به محدوده خارج از شهر مطرح است، گفت: اکنون پس از پیگیری های چندین ساله، این پروژه بزرگ قرار است اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی یزدان شناس، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: هم اکنون قرار است بخشی از قطعات شهرک صنوف آلاینده بیرجند، با حضور مسئولان استان، در غرب بیرجند و حاشیه روستای حاجی آباد واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:  84 هکتار زمین برای انتقال صنوف آلاینده به این شهرک پیش بینی و مناسب سازی شده و قراراست دو هزار واحد صنفی در این شهرک جانمایی شود.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: امروز قسمتی از این زمین ها برای ایجاد حدود 400 واحد صنفی، شامل سه بلوک به اتحادیه های تعمیرکاران، صافکاران و نقاشان خودرو واگذار می شود.

 

یزدان شناس بیان کرد: این واحدهای صنفی باید برای ساخت این واحدها در مدت زمان معین متعهد شوند که تقریبا زمان تعیین شده برای ساخت این واحدها، دو تا سه سال خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که حدود 25 سال است که موضوع انتقال صنوف به محدوده خارج از شهر مطرح است، ادامه داد: اکنون پس از پیگیری های چندین ساله، این پروژه بزرگ قرار است اجرا شود.

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: در فازهای بعدی هم واگذاری زمین به سایر صنوف آلاینده از جمله تراشکاران، درودگران، صنایع فلزی، جوشکاران، کابینت سازان، مصالح فروشان، تابلونویسان و ... انجام خواهد شد.

 

یزدان شناس هدف از اجرای این طرح را ساماندهی صنوف آلاینده در قالب یک مجموعه بزرگ دانست و گفت: اجرای این طرح مزیت های زیادی دارد که از جمله آن کاهش سفرهای درون شهری، ارائه مجموعه ای از خدمات تخصصی در یک مکان، ایجاد رقابت بین واحدهای صنفی و در نتیجه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خدمات و ... می شود.

 

وی با بیان این‌که ایجاد این شهرک سبب ارتقاء تخصص و فنون صنفی می شود، افزود: سرمایه گذاری در این شهرک سبب رونق اقتصادی شهر می شود و همچنین ساخت این شهرک سبب ایجاد شغل برای 300-400 نفر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان بوشهر از آغاز ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و اظهار کرد: ایده دولت برای ساخت چهار میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲ هزار هکتار معادل ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۱۷ هزار متقاضی هم دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در ۲.۵ سال گذشته ۵۰ درصد کل ۴۰ سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است.

کد خبر 6086432

دیگر خبرها

  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • فعال شدن ۴ بلوک از شهرک خودرو قم
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان