Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ ­رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت : مجلس از پروژه احداث خط آهن سريع السير توسط چيني ها در ايران حمايت مي کند .
علاءالدين بروجردي در ديدار با ( جانگ جونگ يان ) مدير عامل شرکت راه آهن چين به طرح خط آهن تهران مشهد اشاره کرد و افزود : پروژه تهران مشهد پر تردد ترين مسير سفر مسافران است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي احداث خط آهن سريع السير تهران- تبريز را نيز مهم خواند و گفت : اين طرح ميتواند حجم همکاري ها را افزايش دهد .
بروجردي ابراز اميدواري کرد هرچه زودتر طرح هاي خط آهن سريع السير در ايران به بهره برداري برسد .
وي با بيان اينکه ايران و چين همکاري هاي خوبي در زمينه مسائل سياسي و اقتصادي دارند ، مسائل بانکي را يکي از مشکلات بر سر راه همکاري ها دانست و بر رفع هر چه زودتر اين مشکلات تاکيد کرد .
رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود : ما متعجب هستيم که چرا اين مشکلات بانکي در روابط و همکاري ها وجود دارد .
بروجردي با اشاره به اينکه چين در زمان تحريم ها کمک شاياني به ايران کرده است گفت : ما قدر دان اين کمک ها هستيم .
وي چين را کشوري قدرتمند عضو شوراي امنيت سازمان ملل خواند و گفت : چين به سرعت در حال حرکت به سوي اقتصاد نخست دنياست .
بروجردي افزود : ايران و چين دوست هميشگي بوده اند ، هستند و خواهند بود .
وي گفت : نگاه ما به چين يک روابط راهبردي است همانگونه که از 2500 سال پيش اينگونه بوده است .
بروجردي با اشاره به ورود کالاهاي درجه دو‌ و سه چيني به بازار ايران گفت : ذهنيت منفي افکار عمومي ايران متاثر از اين کالاهاست .
وي افزود : نبايد اجازه دهيم که اين انحراف در افکار عمومي از سوي سود جويان انجام شود .
مدير عامل شرکت راه آهن چين نيز در اين ديدار بر ارتقاء سطح همکاري ها با ايران تاکيد کرد .
( جانگ‌جونگ يان ) ايران را کشوري خاص و در حال پيشرفت بيان کرد و گفت : ايران کشور مهم و با نفوذي است .
( جانگ جونگ يان ) با بيان اينکه ايران از قابليت بسيار خوبي در زمينه هاي مختلف برخوردار است افزود : ايراني ها با تلاش و کوشش ، کشور خود را ساخته اند .
وي شرکت ( CRTC ) را يکي از بزرگترين پيمانکاران در جهان محسوب مي شود گفت : اين شرکت بغير از مسائل زيرساختي در بخش راه آهن ، در زمينه تجهيزات ، سرمايه گذاري و معدني نيز فعال است .
جانگ جونگ يان ، بر گسترش همکاري ها با ايران در بخش راه آهن تاکيد و ابراز اميدواري کرد طرح هاي اين شرکت براي ساخت راه آهن سريع السير در ايران به تصويب برسد .
مديرعامل شرکت راه آهن چين تصريح کرد : ايران بايد به اجراي خط آهن سريع السير تهران قم اصفهان ، کمک کند .
جانگ جونگ يان ، به بيان برخي مشکلات بر سر راه روابط پرداخت و اعتماد نداشتن به طراحان چيني از سوي ايرانيان ، زمانبر بودن تصويب طرح ها ، تملک املاک ، نقل و انتقال پول و پرداخت ها از جمله اين مشکلات بيان کرد .
وي ابراز اميدواري کرد همکاري ها با ايران در زمينه قطارهاي سريع السير ، عادي ، بازسازي راه آهن و پست هاي برق فشار قوي براي قطارها ، افزايش يابد .
در پايان اين ديدار ، رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با هيات همراه از نمايشگاه راه آهن چين بازديد کردند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

کد خبر 6096649

دیگر خبرها

  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد