Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - در هفتمین روز از دهه مبارک فجر روز چهارشنبه با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و محلی 14 روستای استان مرکزی در شهرستان ساوه از نعمت گاز برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح ها، گفت: برای گازرسانی به این تعداد روستا 53 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد مهندس افزود: در عملیات گازرسانی به این روستاها 91 کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته و 2 ایستگاه تقلیل فشار ساخته شده است.
وی اظهار کرد: روستاهای گازرسانی شده در مناطق مختلف استان شامل سیلیجرد، باغشاهی، چرمک، یولاق، قلعک، نیوشت، اکبر آباد، یکه باغ، طرخوران، جعفرآباد، سیدآباد، چنار، سرآسیاب است و با بهربرداری از این طرح ها یک هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی گفت: همچنین عملیات گازرسانی به 4 روستای مرق، مرقکان، سیاله و لاله کان از توابع ساوه و زرندیه به زودی با 15 میلیارد و 330 میلیون ریال آغاز می شود.
استاندار مرکزی در جریان سفر خود به ساوه با حضور در روستای نیوشت از توابع ساوه مشعل گاز را در این روستا روشن کرد.
نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باوجود کمبود اعتبارات و مشکلات با پیگیری استاندار و مسئولان استانی عملیات گاز رسانی به 14 روستا ساوه انجام شده است.
محمدرضا منصوری افزود: ضریب پوشش گاز دراین منطقه از 54 درصد به 96 درصد رسیده است.
وی در ادامه گفت: در دولت قبل با وجود مناسب بودن منابع درآمدی خسارت سرمازدگی به باغداران پرداخت نشد اما در دولت تدبیر و امید و با همکاری مجلس شورای اسلامی 50 درصد از خسارت باغداران پرداخت شده است.
افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان شهید مدرس ساوه، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار مردمی، بازدید از کارخانه آلومینیوم پارس، بهره برداری از طرح توسعه کارخانه تولید مواد اولیه دارویی تهران شیمی، افتتاح کارخانه تولید لوازم خانگی(ارجمند ره آورد پویا) و نشست خبری از برنامه های پیش بینی شده سفر استاندار مرکزی به ساوه است.
شهرستان ساوه از قطب های مهم صنعتی و دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.
6991/6013/خبرنگار:زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس