Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:57:39 GMT

شش دیواری که مرزهای اسرائیل را محاصره کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۴۱۹۸

شش دیواری که مرزهای اسرائیل را محاصره کرده‌اند

بحث و جدل درخصوص دیواری که اسرائیل قصد دارد آن را در مرزهای خود با لبنان بسازد، امر جدیدی نیست و از زمانی که این رژیم شکل گرفته دولت‌های متعدد اسرائیلی سیاست‌هایشان را طبق آنچه دغدغه‌های امنیتی‌شان دیکته کرده در اشکال مختلف روی اراضی‌ اشغالی منعکس کرده‌اند که بارزترین آن دیوارها و حصارهای مرزی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی را با شش دیوار از اطرافش جدا می‌کند:

دیوار حائل در کرانه باختری

در سال ۲۰۰۲ میلادی دولت اسرائیل با ساخت دیواری به طول ۷۱۰ کیلومتر که ۸۵ درصد از آن از عمق کرانه باختری و مابقی آن روی خط سبز است، موافقت کردند که منجر شده که حدود ۱۰ درصد از مساحت کرانه باختری به ویژه قدس شرقی را در بربگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوار با نوار غزه

مقامات اسرائیلی در سال ۲۰۱۶ میلادی شروع به ساخت این دیوار کردند و مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بخش اعظم این دیوار در زیر زمین خواهد بود و طول آن به ۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

حصار مرزی با مصر

در سال ۲۰۱۰ میلادی اسرائیل اقدام به ساخت این دیوار کرد که آن را با بهانه ممانعت از نفوذ افراد مسلح و مهاجران آفریقایی از سینای مصر به اراضی  اشغالی توجیه کردند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیوار از رفح به سمت ایلات در دریای سرخ به طول ۲۴۵ کیلومتر و ارتفاع شش متر امتداد یافته و ساخت آن در سال ۲۰۱۳ میلادی تکمیل شد.

حصار مرزی با اردن

در سال ۲۰۱۵ میلادی اسرائیل اقدام به ساخت این دیوار کرد که ارتفاع آن حدود ۳۰ متر است و محدوده این منطقه ۴.۵ کیلومتر از شهر "ایلات" به "وادی یمناع" است؛ جایی که فرودگاه بین‌المللی در حال احداث است و آنها هدف از ساخت این دیوار را "حمایت و حفاظت از فرودگاه" اعلام کردند.

حصار مرزی با لبنان

اسرائیل در سال ۲۰۱۷ میلادی ساخت آن را آغاز کرد. این دیوار شش متر ارتفاع دارد و از "راس الناقوره" تا "اصبع الجلیل" در مرزهای مشترک با لبنان امتداد یافته و اسرائیل ساخت این دیوار را به بهانه "ممانعت از عملیات نفوذ" توجیه کرد.

لبنان ساخت این دیوار را محکوم و اعلام کرد که این دیوار از  داخل  مناطق لبنان می‌گذرد.

حصار مرزی با سوریه

اسرائیل در سال ۲۰۱۵ میلادی میان سوریه و ارتفاعات جولان اقدام به ساخت این دیوار کرد و اعلام کرد که ارتفاع آن به پنج متر خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، صدها نفر از حامیان فلسطین و غزه ضمن برگزاری تظاهرات شبانه خانه «نعمت شفیق» رئیس دانشگاه کلمبیا را در نیویورک آمریکا محاصره کردند.

دانشجویان و فعالان در نیویورک در مقابل خانه رئیس دانشگاه کلمبیا تظاهرات کردند تا موضع وی را در مخالفت با تحصن دانشجویان در دانشگاه در حمایت از فلسطین و غزه محکوم کنند.

تظاهرکنندگان علیه نعمت شفیق شعار «شرمت باد» سر دادند، زیرا او با خواسته‌های معترضان مخالفت کرد و از پلیس خواست تا در ۱۸ آوریل آنها را به زور متفرق کند.

کد خبر 6095721

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم