Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سید ابراهیم ملکی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان، امروز چهارشنبه 18 آذرماه در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی،اظهار کرد: مسابقات در دو بخش مهارتی و معارفی است که هدف از برگزاری این مسابقات صرفا ایجاد رقابت نیست، بلکه فرهنگ سازی در حوزه تدوین تفسیر و روایات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانان این مراسم نیز حضرت آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله اعرافی هستند. 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با بیان اینکه امسال دهه فاطمیه و دهه فجر با یکدیگر مقارن شده است و این تقارن پیام‌های زیادی دارد، گفت: بعد از رحلت حضرت محمد(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) وظیفه‌اش دفاع از حریم ولایت بود، اما اتفاقات آن روز سبب شد که صورت مطلوب اسلام ناب محمدی نشر پیدا نکند و این باعث شکل‌گیری اسلامی جدا و متفاوت از اسلام ناب محمدی شد.
ملکی افزود: پس از غیبت کبری، روز به روز جامعه از دین فاصله گرفت و بعد از جنگ جهانی دوم، ابرقدرت‌ها معادلات جهانی و جغرافیای جهانی را بر اساس شاخص‌های مقام، قدرت و ثروت تقسیم کردند که در این شاخص‌ها دین و جهان اسلام نقش نداشت.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان بیان کرد: امام خمینی(ره) با قیام تاریخی خود، تمام معادلات جهانی را به هم ریختند و حکومت دینی را پایه گذاری و اسلام ناب محمدی را در جامعه اسلامی پایه‌گذاری کردند و پرچم آن را برافراشتند.
ملکی در ادامه با بیان اینکه جامعه المصطفی با پشتیبانی و حمایت مراجع و در راس آنها مقام معظم رهبری درصدد ترویج اسلام ناب محمدی در کل جهان است تا بتواند پرچمدار آن در دنیا باشد و در جهان تمدن ساز شود، گفت: دشمنان از توسعه و گسترش اسلام ناب محمدی در جهان ناراحت و عصبانی هستند.
وی ادامه داد: جامعه المصطفی شکل گرفته از حوزهای علمیه و افکار و عقاید اهل بیت(ع) می‌باشد و در یک کلام دستاورد انقلاب است. امروز نام قرآن و اهل بیت و شیعه در جای جای دنیا مطرح می‌شود، درجاهایی که هیچ شناختی از اسلام و قرآن ندارند.
حجت الاسلام ملکی بیان کرد: جامعه المصطفی بیش از سه دهه است که در حال خدمت رسانی به طلاب غیر ایرانی در داخل و خارج کشور می‌باشد و تاکنون در امر تعلیم و تربیت، بیش از ۶۰ هزار نفر از ۱۳۰ ملیت، از جامعه المصطفی فارغ التحصیل شده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر در داخل و خارج کشور در جامعه المصطفی در حال تحصیل می‌باشند که 20 هزار نفر در خارج و حدود 20 هزار نفر نیز در داخل کشوردر حال تحصیل هستند.
وی افزود: جامعة‌المصطفی در اصفهان بیش از یک دهه است که تاسیس شده و بیش از ۸۰۰ طلبه آقا و خانم در آن مشغول به تحصیل هستند. این مرکز دارای ۱۴ گروه علمی تربیتی، پانزده تشکل فرهنگی و ۱۹ انجمن علمی است. تاکنون در اصفهان بیش از 2 هزار نفر طلبه از ۵۰ ملیت فارغ‌التحصیل شده‌اند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره افتخار من


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: موضوع این جشنواره بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود.
سرهنگ پژمان افزود:هدف از برگزاری این جشنواره ارتباط پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
وی اضافه کرد: از استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ اثر به این جشنواره ارسال که ۹۱ اثر آن در بخش صوتی،۵ اثر در بخش خاطره گویی و یک اثر در بخش عکس نوشته بود
سرهنگ پژمان گفت: امروز همزمان در سراسر کشور از ۱۳ اثر برتر ملی تجلیل شد که یک اثر آن در بخش عکس نوشته، اثر فاطمه خدا خواست از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

دیگر خبرها

  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود