Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مرکز اسناد انقلاب اسلامی ویژه‌نامه الکترونیکی 'قدرت پوشالی' با رویکرد بررسی کارنامه رژیم پهلوی در سه بخش اقتصادی، بین‌المللی و جنایت‌های رژیم پهلوی را به مناسبت دهه فجر منتشر شد.
را منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دیباچه ویژه‌نامه 'قدرت پوشالی' آمده است: هرچند رژیم پهلوی می‌کوشید با بی‌اعتنایی و ظلم به مردم، آن‌ها را نادیده بگیرد، اما مردم ایران، ریشه‌های رژیم پهلوی را خشکاندند و 'پوشالی' بودن قدرت رژیم پهلوی را بر جهانیان ثابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «...مگر در مخیله‌ کسی می‌گنجید ملتِ یک کشور تحت سلطه‌ آمریکا، اسیرِ فرهنگ غربی، اقتصادِ بکلی در مشت دشمنان قدرتمند بین‌المللی، از لحاظ نظامی ضعیف، از لحاظ حیثیت بین‌المللی منزوی، بلند شوند علیه همه‌ نمادهای 'قدرتِ پوشالی' مادی، و پرچم اسلام را بلند کنند در دنیای مادیگری...»
ویژه‌نامه الکترونیکی 'قدرت پوشالی' در سه بخش تنظیم شده است؛ بخش اول با عنوان 'ویرانه اقتصادی' به بررسی ضربات رژیم پهلوی به اقتصاد ایران می‌پردازد.
در این بخش گزارش‌هایی با عناوین 'هشت ضربه رژیم پهلوی به اقتصاد ایران'، 'بررسی میزان عقب‌ماندگی رژیم پهلوی'، 'روایت سفارت امریکا از نقش محمدرضا پهلوی در فسادهای اقتصادی' و اسنادی از فسادهای مالی محمدرضا پهلوی منتشر شده است.
بخش دوم تحت عنوان 'ذلت سلطنت'، وابستگی‌های تحقیرآمیز رژیم پهلوی به غرب را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در این بخش، سعید لیلاز در گفتگویی، نمونه‌های تاریخی حقارت‌ رژیم پهلوی در برابر غرب را بررسی می‌کند و یعقوب توکلی نیز طی یک گفتگو، لیستی از تحقیرهای رژیم پهلوی در برابر امریکا و انگلیس را ارائه می‌دهد.
در این بخش همچنین ابراهیم متقی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طی یادداشتی با عنوان 'الگوی امریکا برای تحقیر رژیم پهلوی' به بررسی حقارت‌های محمدرضا پهلوی در مواجهه با امریکا می‌پردازد.
بخش سوم و پایانی ویژه‌نامه الکترونیکی 'قدرت پوشالی'، با عنوان 'رژیم مردم‌کش'، با رویکرد مروری بر جنایت‌های رژیم پهلوی، فهرستی از قتل‌عام‌های مردم ایران توسط رژیم پهلوی را ارائه می‌دهد.
در این بخش اسنادی از اعترافات احسان نراقی، مشاور فرح درباره پشت پرده رژیم پهلوی برای نخستین بار منتشر شده است.
همچنین سیدمهدی قاسمی، یکی از شاهدان عینی جنایت‌های رژیم پهلوی در سال‌های 56 و 57 به روایت خاطرات خود از جنایات رژیم پهلوی در 17 شهریور و روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.
ویژه‌نامه الکترونیکی 'قدرت پوشالی' از پایگاه اینترنتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی قابل مشاهده است.
فراهنگ**1880 ** 1823 دریافت: پروین اروجی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سالهای پس از انقلاب تا سال 1400 و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصلها و هدفگذاری هایی به طور معمول انجام می شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب