Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@03:19:12 GMT

سایه سنگین آلودگی هوا بر نظام آموزشی البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۵۱۵۹

سایه سنگین آلودگی هوا بر نظام آموزشی البرز

کرج - اگر تا همین چند سال پیش بهانه ماندن بچه ها در خانه و نرفتن گاه وبیگاهشان به سر کلاس های درس بارش شدید نزولات جوی بود اما امروز در غیاب این پدیده، آلودگی هوا توانسته یک تنه این وظیفه سنگین را به دوش بکشد و سایه اش را بر نظام آموزشی البرز بگستراند.

قدس آنلاین - گروه استان ها- مجتبی علی مردانی: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ وصنعتی در کنار تمام مشکلات ریز ودرشتی که برای سلامت و تندرستی انسان ها و محیط زیست ایجاد کرده یگ گام فراتر رفته و حال سیستم و نظام آموزشی ما را نشانه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها و بارها در روزها و هفته های اخیر خبر تعطیلی مدارس را شنیده ایم و کار به جایی رسیده که دانش آموزان به مشتریان پروپاقرص ستاد مدیریت بحران مبدل شده اند تا در ساعات عصر به بعد خبر تعطیلی مراکز آموزشی را از خروجی جلسات آنها بشنوند.

گویی این روزها جذابیت جلسات ستاد بحران برای نسل دانش آموز بیش از هر زمان دیگری است و محصلان گوش خود راتیز کرده اند تا با اعلام تعطیلی مدارس موجی از شادی به راه بیندازند.

اما به واقع چرا ابزار این روزهای مدیران استانی و شهری برای مقابله با آلاینده ها و کاهش میزان آن تنها به تعطیلی مدارس محدود شده است؟

آیا راهکارهای موثرتری برای مقابله با این پدیده زندگی ماشینی امروز وجود ندارد که دیوار کوتاه مدارس و مراکز آموزشی را نشانه می رویم؟

آیا تعطیل کردن مدارس توانسته کمی از اوضاع حاد ونابسامان آلودگی هوا در شهری به مانند کرج بکاهد وزمینه ساز ارتقا کیفیت هوا بشود؟

آنچه امروز در شهر کرج و پس از اعلام تعطیلی مدارس مشاهده می شود همان آلایندگی روزهای قبل و زمان دایری مدارس است بنابراین بپذیریم همهم مشکل آلودگی هوای البرز دانش آموزان و رفت وآمدشان نیست و باید برای برون رفت از این بن بست فکری دیگرکرد.

مردم انتظار دارند طرح هایی چون زوج وفرد شدن تردد خودروها در کلانشهر کرج به شکلی موثر ونه در ساعات کم اثر شب اجرا شود تا از میزان آلایندگی ها به شکل محسوسی کاسته شود.

مردم این توقع را دارند تا در موضوع برخورد با منابع آلاینده وخودروهای دودزا، تقویت حمل ونقل عمومی و ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی ها و اتوبوسهای فرسوده گام های موثرتری در شهرهای بزرگ استان برداشته شود.

فضا و شرایط شهرهای البرز در روزهای اخیر و تعطیلی های متناوب مدارس این واقعیت را بیان می کند که وضعیت بغرنج موجود فراتر از نیامدن دانش آموزان به کوچه وخیابان است و امیدواریم مجموعه اقدامات و تمهیدات به سمتی برود که شاهد بازگشت آسمانی آبی به استان مان باشیم.  

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

وی با اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

محمدی‌زاده به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به‌زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم به‌ویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز