Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی با رویکرد ارتقای بهره‌وری و همچنین هشتمین دوره تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و مدیرعامل بانک توسعه تعاون توسط خانه تعاون‌گران ایرانی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این نشست شهریور رئیس خانه تعاون‌گران ایرانی با اشاره به اینکه هدف اجرای این جشنواره بهبود مدیریت در تعاونی‌ها است، اظهار داشت: در کل کشور ۷۰۰ هزار مدیر تعاونی فعال هستند که باید در زمینه افزایش بهره‌وری آنان در فعالیت‌هایشان اقدامات جدی صورت پذیرد.

شهریور بابیان اینکه تبادل تجربیات تعاونی‌ها در دنیا با ایجاد یک شبکه منسجم مرسوم است، افزود: امید داریم تا زمینه‌های لازم برای بهبودی در عملکرد تعاونی‌ها در یک فرآیند درازمدت و دستیابی به تعالی سازمانی واقعی ایجاد شود.

رئیس خانه تعاون‌گران ایرانی معتقد است که تشویق تعاونی‌ها در همه بخش‌های مختلف برای بررسی فرایندهای خود و رقابت برای تعالی سازمانی مؤثر است و درک اینکه چگونه می‌توانند از مقایسه تفاوت‌های خودشان برای تأثیر مثبت بر کسب‌وکار تعاونی استفاده کنند، حائز اهمیت خواهد بود.

در ادامه این مراسم رئیس انجمن بهره‌وری به پشت تریبون آمد اما از رسانه‌ها و افراد حاضر در نشست خواست تا سخنرانی‌اش منتشر نشود و در ادامه از حضور دیرهنگام مدیران تعاونی در نشست که باید ساعت ۸ صبح حضور می‌یافتند، انتقاد کرد.

وی برای دقایقی سخنرانی خود را در اعتراض به بی‌نظمی حضار برای حضور در نشست قطع کرد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام این خبر که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: سهم بانک توسعه تعاون از این میزان منابع ۲ هزار میلیارد تومان است و با افزودن سهم منابع اشتغالزایی روستایی این میزان در مجموع به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مهدیان گفت: روز گذشته در استان کرمان چک تسهیلاتی اشتغالزایی به میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امضا شد و امیدواریم سرعت و دقت بیشتری در آینده با هدف تزریق منابع اشتغالزایی صورت پذیرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت:‌ هدف از اجرای طرح اشتغالزایی روستایی، توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط است که در این زمینه تسهیلات به نرخ جذاب ۶ درصد اهدا خواهد شد.

وی افزود: در مجموع سه بانک و صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات هستند و در زمینه توسعه اشتغال روستایی منابع صندوق توسعه ملی را در اختیار افراد قرار خواهند داد.

مهدیان افزود: در سال ۹۵ بانک توسعه تعاون ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است و این میزان تسهیلات‌دهی به بخش تعاونی تا پایان سال به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین از خرید تضمینی گندم به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در بانک متبوعش خبر داد که این میزان ۵۰ درصد تعهدات بانک ملی ایران در خرید تضمینی گندم است.

در ادامه مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به عملکرد صندوق متبوعش در سال‌های گذشته گفت: این صندوق در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد و پرتفوی ۱۵۰ میلیون تومانی آن در سال ۹۳ اکنون به هزار میلیارد تومان رسیده است، این در حالی است که میانگین صدور ضمانت‌نامه از ۴۰۰ میلیون تومان به ۱۸ میلیارد تومان رسیده است.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از کارمزدهای صدور ضمانت‌نامه برای طرح‌های مختلف تعاونی‌ها و سایر بنگاه‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارسنجی صندوق نسبت به بانک‌ها متفاوت است، گفت: در صندوق ضمانت پارامترهای اجتماعی نیز برای صدور ضمانت‌نامه در نظر گرفته‌ایم، به‌طوری‌که ۲۰ درصد از نمره اعتبارسنجی به اشتغالزایی، فعالیت در مناطق محروم و توسعه‌نیافته تعلق گرفته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: هر ۶ ماه پروژه جدیدی را برای تعاونی‌ها در نظر می‌گیریم که با استفاده از آن زمینه‌های لازم برای تجاری‌سازی ایده‌های تعاونی فراهم شود.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور