Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شب گذشته ايلان ماسک مديرعامل تسلا در کنفرانس خبري ويژه اي که به مناسبت پرتاب موفق فالکون هوي ترتيب داده شده بود گفت که اين شرکت از حالا روي BFR تمرکز مي کند؛ اسم رمزي که از سرواژه هاي عبارت Big Falcon Rocket به معناي راکت فالکون بزرگ گرفته شده و به سيستم پرتابي بزرگ بعدي اسپيس اکس اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


BFR قرار است به گونه اي طراحي شود که صرفا با استفاده از يک مرحله و البته تانکرهاي مملو از سوخت، خود را به مدار پاييني زمين برساند.
ماسک اعلام نمود مرحله بالايي BFR يا همان سفينه فضايي متصل به راکت سال آينده آماده مي شود. اين پروازها نيز عموما پيچيدگي زيادي دارند و هدفشان مقاصدي خارج از جو زمين است.

در ادامه اسپيس اکس براي بررسي پوشش محافظ آنها در برابر حرارت بالايي که هنگام ورود راکت ها به جو زمين متوجه شان مي شود دست به کار خواهد شد. در واقع طبق گفته ماسک هدف اوليه پرتاب اين راکت ها رسيدن به طراحي مناسب براي پوشش آنهاست تا توان مقاومت در برابر جو داغ حول زمين، مريخ و ديگر سيارات را داشته باشند.
ماسک ادامه داد:
در حال حاضر ترديدهاي زيادي در رابطه با اين برنامه وجود دارند اما قرار است که در برهه کنوني روي آن تمرکز کنيم. ما تقريبا کارمان با فالکون 9 و فالکون هوي تمام شده است. بعد از بلوک 5 (که در واقع جديدترين نسخه از فالکون 9 محسوب مي شود) کار خاص ديگري روي آن يا فالکون هوي و دراگون (کپسولي که در دست توسعه است و مي خواهد انسان را به فضا ببرد) انجام نمي گيرد.
همانطور که پيشتر اشاره کرديم ماسک در ابتدا فرايند طراحي و توسعه فالکون هوي و فالکون 9 را تمام شده دانست اما در ادامه صحبت هايش را کمي اصلاح کرد و گفت که تيم اسپيس اکس حالا تکنولوژي شتابدهنده اين دو راکت را بهتر از هر زمان ديگري ميشناسد و به آن آشنايي دارد.
او در اين باره گفت:
من فکر مي کنم که ما حالا درک خوبي از شتابدهنده هاي چندبار مصرف داريم. اما ساخت فضاپيماهاي چندبار مصرف دشوارترين قسمت کار است. بله ما در ابتدا مي خواهيم به مدار پاييني زمين برويم اما اندکي بعد به کمک آنها مي توانيم به ماه سفر کنيم.
اگر مي خواهيد بدانيد که راکت بزرگ بعدي اسپيس اکس چه زماني آماده پرتاب ميشود بايد بگوييم که طبق گفته ايلان ماسک «تست کامل» BFR ظرف سه تا چهار سال آينده اتفاق مي افتد. در عين حال فالکون هوي و فالکون 9 نيز براي درآمدزايي اين شرکت به مشتريانش سرويس مي دهند.
ماسک در ادامه خاطرنشان کرد:
بخش زيادي از توان مهندسي ما از اين پس صرف BFR مي شود. معتقدم که با اين کار پروژه سريع تر از هر زمان ديگري پيش مي رود.
شايد به خواندن اين مطالب علاقمند باشيد:
همه آنچه بايد در مورد نخستين پرتاب فالکون هوي بدانيم.رودستر تسلا مدار مريخ را پشت سر گذاشت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!