Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و اتوبوس اظهار داشت: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس از طریق دفاتر سطح شهر، دفاتر شرکت‌ها در پایانه‌های مسافربری و پایگاه اینترنتی شرکت‌های مسافربری، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی مردم در راستای ایجاد انگیزه سفر و تشویقی برای استقبال از حمل و نقل عمومی جاده‌ای، امسال برای اولین بار افزایش کرایه در نرخ بلیت‌های اتوبوس و ناوگان عمومی جاده‌ای اعمال نمی‌شود. 

عامری گفت: پیش از این در ایام نوروز بابت سفرهای یکسر خالی حدود 20 تا 25 درصد به نرخ بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی جاده‌ای افزوده می‌شد، اما امسال این افزایش قیمت اعمال نمی‌شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، مردم حداقل امکان استفاده از ناوگان مسافری عمومی جاده‌ای را برای سفر داشته باشند. 

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: در ایام نوروز امسال 16500 دستگاه اتوبوس، 46000 دستگاه سواری و 45000 دستگاه مینی‌بوس آماده ارائه خدمت به مسافران هستند. 

وی بیان کرد: ظرفیت اتوبوس‌ها بسته به نوع آنها 24 تا 40 نفر، ظرفیت سواری‌های کرایه 3 تا 4نفر و ناوگان مینی‌بوسی 16 تا 30 نفر است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری یادآور شد: برای جلوگیری از هرگونه تخلفی نظارت کامل و جامعی بر عملکرد شرکت‌ها داریم و با هرگونه تخلف احتمالی به‌خصوص در قیمت بلیت به شدت برخورد می‌کنیم.

عامری با تأکید بر اینکه در این ایام نمایندگان شرکت‌های تعاونی مسافری و سازمان راهداری بر خدمات نظارت دارند، گفت:‌ در این ایام از نظر تأمین سوخت‌ برای اتوبوس‌ها مشکلی نخواهیم داشت.

‌رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اظهار داشت: برای این ایام پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی