Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از شبکه خبر، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در برنامه تیتر امشب در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم همین اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را نوسازی کنیم، بخش مهمی از آلودگی کلان شهرها از جمله تهران رفع می‌شود.

او گفت: تمامی هزینه‌های نوسازی خودروهای فرسوده از محل صرفه جویی انرژی صورت می‌گیرد، به این ترتیب که با جلوگیری از اتلاف انرژی حاصل از نوسازی، مقدار سرمایه لازم تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاوندیان تشریح کرد: کامیونی که در هر صدکیلومتر 65 لیتر سوخت مصرف می‌کند، اگر نوسازی شود حداقل 50 درصد صرفه جویی سوخت به همراه دارد که رقم قابل توجهی است؛ بنابراین دولت در این شرایط می‌تواند مازاد این سوخت را صادر و بودجه آن را به چرخه اقتصادی کشور تزریق کند.

وی افزود: هدف‌گذاری دولت این است که ظرف مدت سه سال آینده خودروهای فرسوده را نوسازی کند، به این منظور از خودروسازان خواسته‌ شده است تا با حداکثر توان خودرو بسازند که در کنار آن اشتغال‌زایی هم صورت بگیرد و بعد از آن بحث صادرات دنبال می‌شود.

نهاوندیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد کامیون‌های داخلی بیش از نیاز داخل است، بنابراین برخی بیکار مانده‌اند، طرح ما این است که کامیون داران کلید خودروهای خود را تحویل دهند و خودروی جدیدی با تسهیلات ویژه دریافت کنند.

او افزود: ما با این طرح برای 30 هزار نفر در بخش های مرتبط با صنعت اشتغال ایجاد می‌کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تسهیلات دولت برای خودروهای سنگین 30 درصد است؛ به این ترتیب علاوه بر آورده متقاضی، فرد می‌تواند با اقساط ماهیانه 2.5 میلیون تومان صاحب کامیون و نیز با پرداخت اقساط ماهیانه 6 میلیون تومان، مالک اتوبوسی نو شود.

نهاوندیان در مورد بازسازی بافت های فرسوده نیز گفت: در 2700 محله فرسوده، 19 میلیون نفر ساکن یک چنین بافت هایی هستند؛ توجه به بحث بازسازی بافت های فرسوده از دیرباز مطرح بوده، اما پیگیری و رسیدگی به آن سرعت بالایی نداشته است.

انتهای پیام/ب

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر با همراهی شهرداری‌ها و شوراهای استان تهران بیش از ۲۶۵۰۰۰ واحد بناهای فرسوده در حال نوسازی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز و به مناسبت روز ملی شوراها همایش گرامی‌داشت هفته شوراهای اسلامی شهر با موضوع مشارکت در بازآفرینی شهری با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور عمرانی استانداری تهران، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، مدیر کل دفتر فنی حمل و نقل استانداری تهران، روسا و اعضای شوراها و شهرداران شهرهای استان تهران، ائمه جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان بهارستان برگزار شد؛ محمد آیینی در این نشست اظهار کرد: این جلسه در سایر استان‌ها باهدف تقدیر از اعضای شورای شهرها و برای ترویج نوسازی بافت فرسوده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها افزود: نگاه دولت مردمی سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی در این است که دستگاه اصلی که می‌تواند بازآفرینی شهری را متحول کند، شهرداری‌ها هستند، بر همین اساس شهرداری‌ها شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شوند و در کنار شهرداری‌ها، دستگاه ناظر اعضای محترم شورا هستند که تقاضا داریم سفیران بازآفرینی شهری باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر کارکردهای سفیران بازآفرینی شهری گفت: شوراها باید حمایت‌های قانونی که دولت و مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی از مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده را به مردم برسانند و مطالبه‌گر حقوق مردم باشند، من معتقدم هنوز ۷۰ درصد مردم از تسهیلات و مشوق‌ها و راهکارهای احیای بافت فرسوده آگاهی ندارند.

آیینی با بیان اینکه کار اجرایی دولت سیزدهم مردمی‌سازی است و خالص‌ترین شکل مردمی‌سازی در بازآفرینی شهری قابل تحقق است، چون در بازآفرینی شهری مالکیت برای مردم است نوسازی هم باید توسط مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همراهی شهرداری‌ها و شوراهای استان تهران بیش از ۲۶۵۰۰۰ واحد بناهای فرسوده در حال نوسازی داریم و در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری طی ۳۰ سال گذشته شکسته شد.

وی با بیان اینکه امسال انتظار داریم با همکاری و تعامل بیشتر و پیگیری از سوی اعضای شورا، جهش جدی‌تری در این زمینه صورت گیرد، افزود: در سال ۱۴۰۳ باید حداقل ۱۵۰۰۰۰ پروانه صادر شود تا پایان سال در حدود ۴۰۰۰۰۰ واحد از بافت‌های فرسوده در دست ساخت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه استان تهران از بالاترین درصد بناهای ناپایدار به لحاظ تعدادی برخوردار است، بیان کرد: بیش از ۲۲۵۰۰۰ بنای ناپایدار در استان تهران داریم و جان مردم در خطر است، البته در شهر تهران روند بسیار خوبی در سال ۱۴۰۲ داشته و میزان صدور پروانه‌ها ۲.۸ برابر شده و به بیش از ۲۶۰۰۰ صدور پروانه ساخت رسیده که در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰۰۰۰ پروانه صادر شده بود.

آیینی اضافه کرد: ۵۵ درصد بافت فرسوده استان در شهرستان‌های استان تهران است، متاسفانه عملکرد صدور پروانه زیر ۸ درصد بوده و باید مشکلات این حوزه مرتفع و مردم بتوانند از ظرفیت قانون تعیین وضعیت املاک استفاده کرده و سند دریافت کنند و از ظرفیت ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید نهضت دریافت سند را راه بیاندازیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان تهران، شهرهای گلستان و صالحیه جزو شهرهای رتبه بالا بوده و اقدامات بسیار خوبی در حوزه بافت‌های فرسوده انجام داده و روند صدور پروانه در این دو شهر صعودی است، اما انتظار ما یش از این‌هاست.

منبع: فارس

کد خبر 749170

دیگر خبرها

  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند