Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@11:31:21 GMT

◄ (فیلم) قوی‌ترین موشک جهان پرتاب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۶۳۲۲

◄ (فیلم) قوی‌ترین موشک جهان پرتاب شد

‍‍‍‍‍‍

تین‌نیوز | 

 «فالکون‌هوی» در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه به‌وقت محلی روز سه‌شنبه از صفحه پرتاب شماره I34 مرکز فضایی کندی در جزیره مریت ایالت فلوریدا پرتاب شد و تعداد زیادی علاقه‌مند و توریست شاهد این رویداد جذاب فضایی بودند

پرتابگر فضاییfalcon Heavy متعلق به شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی اسپیس‌اکس، با محموله خودروی تسلا رودستر شخصی ایلان ماسک مالک این شرکت، درحالی‌که در این ماشین آهنگ دیوید بووی، خواننده آمریکایی پخش می‌شد، روز سه‌شنبه با موفقیت به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرتاب‌گر حاوی یک موشک فالکن ۹ به‌عنوان قسمت مرکزی و دو موشک کمکی در دو طرف آن است.

مراحل پرتاب موشک با موفقیت انجام شد. در مرحله نخست، دو موشک کمکی «فالکن ۹» از موشک حامل محموله جدا شدند و برای بازیابی، در محل تعیین‌شده فرود آمدند. مرحله اول موشک حامل هم با موفقیت از مرحله دوم جدا شد، اما نتوانست فرود موفقی را روی شناور رباتیک انجام دهد و از بین رفت.

مرحله دوم موشک توانست محموله را که یک دستگاه خودروی «تسلا رودستر» بود، از میدان جاذبه زمین خارج کند و آن را در مداری به دور خورشید قرار دهد.

اما داده‌های تله‌متری از ماجرای دیگری حکایت داشت. از قرار معلوم، موتورهای مرحله دوم بیش‌ازاندازه روشن مانده‌اند و خودروی «تسلا رودستر» را در مداری بزرگ‌تر از مدار پیش‌بینی‌شده قرار داده‌اند.

ابتدا قرار بود تسلا رودستر در مداری بیضوی که به مدار زمین و مریخ مماس است، قرار بگیرد و تا یک میلیارد سال دیگر، در همین محدوده بچرخد؛ اما خودروی تسلا به‌سرعت اولیه بسیار بیشتری رسید و اوج مداری آن (دورترین فاصله‌اش از خورشید) درون کمربند سیارک‌ها قرار گرفت. به‌بیان‌دیگر، در شرایطی که ابتدا قرار بود این خودروی فضاپیما در شعاع ۱ تا ۱٫۵۲ واحدنجومی از خورشید سرگردان باشد، هم‌اکنون در مداری بافاصله ۱ تا ۲٫۴ واحدنجومی از خورشید قرارگرفته است. (هر واحدنجومی، میانگین فاصله زمین از خورشید و تقریباً ۱۵۰ میلیون کیلومتر است).

ورود به کمربند سیارک‌ها، احتمال برخورد این خودرو را با خرده‌سنگ‌های سرگردان افزایش می‌دهد؛ البته داده‌های فعلی برای پیش‌بینی دقیق آینده این خودرو بسیار اندک است؛ ولی با گذشت چند ماه می‌توان مدار آن را با دقت بالاتری تعیین و برخوردهای احتمالی آن را با دیگر اجرام سرگردان در منظومه شمسی پیش‌بینی کرد.

به این ترتیب، ایلان ماسک که آرزو داشت نخستین محصول شرکت خودروسازش تا صدهامیلیون سال در فضای منظومه شمسی سرگردان باشد، به‌احتمال‌زیاد به آرزویش نخواهد رسید.

تصاویر ارسالی از دوربین‌های نصب‌شده در نقاط مختلف خودرو، نماهای زیبایی را از تسلا رودستر و استارمن (مانکن راننده) در برابر کره زمین به نمایش گذاشت.

حجم ویدیو: 28.18M | مدت زمان ویدیو: 00:12:59 دانلود ویدیو

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # اسلحه و جنگ افزار ، پهپاد سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها