Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي سازمان اتش نشاني از اتمام عمليات اطفا حريق ساختمان برق حرارتي وزارت نيرو خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، سيد جلال ملکي در نشست خبري حادثه آتش سوزي ساختمان اداري ميدان ولي عصر گفت: ساعت 10:36 دقيقه روز دوشنبه حادثه آتش سوزي به آتش نشاني اعلام شد. در ابتدا اعلام شد که آتش سوزي کابي ن اسانسىور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: آتش سوزي در طبقه منهاي ٤ و در بايگاني صورت گرفته بود.
سخنگوي سازمان آتش نشاني با اشاره به قدمت بايگاني که دچار حريق شده بود، اظهارکرد: بايگاني سابقه بيش از ٤٠ سال داشت. آتش نشان‌ها ٥٣ ساعت است که در محل حضور دارند.
ملکي از مهار آتش در حادثه خبرداد و اظهارکرد: عمليات به اتمام رسيده است و اين امکان وجود دارد که تنها يک دستگاه خودرو آتش نشاني در محل حضور داشته باشد و اين کار براي ايمني هر چه بيشتر است.
وي ادامه داد: ٩ صبح امروز اطفاي کامل انجام شد و لکه گيري هم صورت گرفته است.
سخنگوي سازمان آتش نشاني با اشاره به منشا اتش خاطرنشان کرد: طبقه منفي ٤ منبع آتش بود، اما حريق دير به ما اعلام شده بود.
ملکي افزود: بايگاني با پارتيشن و ديوار فلزي مواجه شدند که پشت آن‌ها نيز اسنادي بود که همه شعله ور بودند.
وي در خصوص استفاده از فوم و اب براي اطفاي حريق خاطرنشان کرد: از فوم و اب به طور همزمان استفاده مي‌شد و از ٦ سر لوله به طور همزمان براي تزريق اب و فوم استفاده شد. به علت دماي بالا اب زمان تزريق تبخير مي‌شد و کف نيز چنين شرايطي داشت.
ملکي در مورد علت وقوع اتش سوزي گفت: علت حادثه قطعي مشخص نشده اما سيستم اطفا حريق قسمت بايگاني از نوع ذراتي هست که نه پودر است نه مايع، که آيروسد نام دارد. اين سيستم تنها سيستم اطفا حريق است که وقتي فعال مي شود منجر به ايجاد حرارت شده است. به نظر مي رسد بايد حداقل يک متر با مواد احتمال حريق فاصله داشته باشد که يا سيستم خود به خود فعال شده و با برخورد با پرونده‌ها منحر به اشتعال شده باشد.اين يک فرضيه است و نتايج قطعي علت حادثه اعلام خواهد شد.
ملکي در رابطه با نگراني‌هاي موجود براي ريزش ساختمان اظهارکرد: درصد ريزش ساختمان بسيار اندک شده، اما صفر نشده است.
وي افزود: جلسه ستاد بحران منطقه تشکيل شد و مقرر شد از زمان تحويل ساختمان حداکثر به مسئولان ساختمان‌ها اجازه داده شود که ايمني ساختمان خود را بررسي کنند.
سخنگوي سازمان آتش نشاني در خصوص احتمالات مطرح شده مبني بر احتمال ريزش ساختمان تصريح کرد: احتمال ريزش ساختمان هر لحظه وجود دارد. اين احتمال هيچ گاه از بين نمي‌رود.
ملکي تاکيد کرد: تا زماني که ريسک خطر وجود داشته باشد ساختمان‌هاي اطراف بايد خالي از سکنه باشند.
وي گفت: براساس مصوبه مديريت بران شهر تهران قرار است دستگاه‌هاي امدادي همچنان در محل مستقر باشند.
سخنگوي سازمان آتش نشاني در پاسخ به سوال ميزان که چه ضماني وجود دارد دستگاههاي امدادي در محل حاضر باشند در جالي که امروز فرمانده آتش نشان مجروح شده بود اما آمبولانسي در محل نبود،گفت: ضمانت اجرايي دستگاه‌ها در مراحل عمليات قطعا وجود دارد. همه دستگاه ها زحمت کشيدند . در مورد حادثه امروز هم اورژانس حتما بايد پاسخي داشته باشد وپاسخ را بايد متولي اين سازمان بايد بدهد.
وي در مورد چرايي طولاني شدن عمليات اطفا حريق گفت: در عمليات لکه گيري فضا‌هاي جديد در محل حادثه رويت شد که عمليات را طولاني‌تر کرده و اطفا حريق در حرارت بالايي را منجر شده بود.
به گفته ملکي حساسيت به ساختمان‌هاي بلندمرتبه پس از حادثه د پلاسکو بيشتر شده است. در اين حادثه اگر غفلت مي‌شد پتانسيل خسارات جاني و حريق بدتري نسبت به پلاسکو وجود داشت بالاخص که با خانه‌هاي مسکوني روبرو بوديم و مجبور شديم مردم را از خواب بيدار کرده و محله را تخليه کنيم. احتمال وقوع حادثه‌اي بزرگتر از پلاسکو وجود داشت که تدابير و راه حل‌هاي مناسب از ان جلوگيري کرد و در صورت هر گونه غفلت احتمال وقوع حريق وسيع وجود داشت.
سخنگوي سازمان آتش نشاني در رابطه با تذکرات مطرح شده به صاحب ساختمان براي ايمن سازي گفت: در اخرين اخطار ٣ مهر ٩٦ اخطاري به ساختمان داده شده بود. يکي از اخطار‌ها نصب سيستم در بايگاني بود. اخطار‌هاي داده شده، اما عملياتي نشده بود.
ملکي ادامه داد: ١٧٠ سال عمر اتش نشاني در ايران است. ميليون‌ها حادثه در تهران رخ داده است. کساني که سبب ايجاد حوادث شده اند گاهي جان خود را از دست داده اند.
وي خواستار افزايش قدرت سازمان اتش نشاني شد و تصريح کرد: درخواست ما اين است که سازمان آتش نشاني ضابط قضايي شود.اگر چنين شود مي‌توانيم آسان‌تر به مشکلات رسيدگي کنيم.
سخنگوي سازمان آتش نشاني با اشاره به لزوم ايجاد فرهنگ عمومي جامعه گفت: درخواست ما اين است که براي تامين ايمني شهر تهران شهروندان همکاري بيشتري با سازمان آتش نشاني داشته باشند.
وي با تاکيد بر اينکه ايمني ساختمان‌ها از اهميت بالايي برخوردار است گفت: ايمني ساختمان‌ها براي ما بسيار مهم است و براي ما فرقي ندارد که ساختمان دولتي است و يا اينکه ساختمان در مالکيت شهروندان عادي است.
سخنگوي سازمان آتش نشاني در رابطه با نا ايمن بودن ساختمان‌هاي شهر تهران اظهارکرد: در ميان ساختمان‌هاي نا ايمن برخي از ساختمان‌ها دولتي است.
ملکي خاطرنشان کرد: آتش نشان‌ها زحمات زيادي در اين حادثه کشيدند. حادثه‌اي که مشابه پلاسکو بود، با پيروزي آتش نشان‌هاي شهر مهار شد.
وي ادامه داد: اين پيروزي را در اين عمليات به شهداي پلاسکو تقديم مي‌کنيم.
ملکي گفت: دستور العمل لازم براي ايمني ساختمان ها داده شده و ساختمان‌هاي در حال ساخت نياز به تاييديه اتش نشاني دارد ولي ساختمان‌هاي قديمي مشکل اصلي ما است. در حالي که ريسک خطر در ساختمان‌هاي جديد ١٠ درصد است ولي ساختمان‌هاي قديمي شهرداري قوانين شفافي ندارد و ديگر در دريافت پايان کار به تاييد ما نيازي ندارند. قوانين اگر شفاف شود ريسک خطر در ساختمان‌هاي قديمي کنترل م يشود و ايمن سازي را اصولي مي کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ و نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده طی فروردین سال جاری خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی فروردین سال جاری، ۴۷ هزار و ۵۹۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار و ۳۲۱ مورد گشت ایمنی انجام و ۳۴۸ دستگاه اطفائیه در مناطق مختلف مستقر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، شاهد به وقوع پیوستن ۴۰۹ مورد حادثه بوده‌ایم و ۹۷۲ مورد عملیات شامل امدادرسانی به آتش‌سوزی‌ها و عملیات‌های امداد و نجات توسط مأموران این سازمان پوشش داده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رخداد ۳۶۸ مورد حریق در فروردین سال جاری تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، ۱۹۵ خدمت ایمنی ارائه شده و با تلاش مأموران آتش‌نشانی، ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده نجات یافته‌اند.

کد خبر 750824

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده