Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
فاطمه معتمدآریا پس از تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» این اثر را ساده و پرقدرت دانست و به تحسین قهرمان‌های آن پرداخت.

به گزارش مهر، فاطمه معتمدآریا بازیگر تئاتر و سینما که سابقه داوری جشنواره‌های هنری را نیز در کارنامه دارد در ایام برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از تماشای اثر در یادداشتی که در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری مهر قرار داد نگاه خود را درباره این اثر جنگی اینگونه نوشت: «تنگه ابوقریب» مثل هیچ فیلم جنگی دیگری نیست، مثل خود خودش و مثل موضوع خود فیلم ساده و پرقدرت است؛ قدرت در شعور و کاردانی کارگردان و ساده در نمایش قهرمان هایی که همه زمینی اند. قهرمان هایی که تیر می خورند، مجروح می شوند و شهید می‌شوند بی آن که کار عجیب و دور از تصوری بکنند، از خودشان دفاع می‌کنند، می گریزند مجروح جمع می‌کنند، تشنه می مانند، بر پا می‌خیزند و قهرمان می شوند و قهرمان می‌مانند در ذهن ما تا لحظه ای دلمان نخواهد چشم از دیدنشان برداریم...

آنها را دوست داریم و دنبال می کنیم، قهرمانان واقعی می‌شوند با واقعیتی که بر آنان گذشته است،  بی آن که به تو تحمیل کنند که از آسمان و فضا آمده‌اند و جهان را اصلاح و دگرگون می‌کنند!

بازیگران همان ها هستند که در اکثر فیلم‌های جشنواره می بینی اما اینبار لحن عامیانه آنان شکل پرخاش و گاه توهین آمیز در فیلم و به تماشاگر ندارد، لحن آنان مهر انسانی دارد؛ همان لحنی که بهرام توکلی در این فیلم به جنگ و قهرمانانش دارد. نه اعتراض می‌کنند نه شعار می‌دهند اما در انتهای فیلم تا شهید شدن آخرین رزمنده قلبت کیپ می‌گیرد و دلت می‌خواهد همیشه به یاد نوجوان  به پا خاسته و به جا مانده فیلم باشی!

در همین زمینه: حاشیه‌نگاری پردیس ملت به وقت شام ‌ ۹ فیلم در رقابت آرای مردمی فیلم فجر واکنش به حاشیه ایجادشده برای مژگان صابری | بی‌انصافی را به دل نگیر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

 شیوا رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز اظهار داشت: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است و امیدواریم با راه اندازی این بخش بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم.

وی افزود: این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاج کریم مردانی آذر ، استاندار آذربایجان شرقی و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در تجهیز این بخش کمک کردند قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران