Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر مسئله خشکسالی خوزستان بسیار حاد است و نمی‌توان تحمل کرد که کسانی در این خصوص اهمال کرده و این موضوع را پشت گوش بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امروز ( 18 بهمن ) در جلسه ستاد بحران اظهار کرد: در صورتی که سند ‌آب استان خوزستان تدوین شود، می تواند مانع خوبی در راستای انتقال آب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه درخواست تدوین این سند داده شده، افزود:  اگر این سند تهیه شده باشد آن را با حوزه‌های صنعت، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی می توان گسترش داد و یک سند توسعه آب یا آمایش آب ‌محور خوزستان تهیه کنیم.

 

شریعتی همچنین خواستار وصل شدن حوضه های آبی شد و بیان کرد: اساتید دانشگاه و کارشناسان مربوطه بررسی کنند که آیا امکان ارتباط حوضه‌های آبی کارون، جراحی، کرخه و زهره وجود دارد یا خیر و طرح‌های مورد نظر در این خصوص ارئه شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در انجام این عمل، اذعان داشت: اکنون ارتباط حوضه‌های آبی مساله مهم خوزستان است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

 

استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود تامین آب شرب را اولویت اول دانست و اضافه کرد: برای شادگان طرح آبرسانی از دارخوین به سمت آبادان از دو جبهه انجام می‌شود و از سوی دیگر از دارخوین به ام‌الدبس انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به انجام 47 کیلومتر لوله کاری خاطر نشان کرد: قرارگاه خاتم سپاه نیز ورقه‌های فولادی وارد کرده است و از سویی ما اعتبار لازم برای آبرسانی را در اختیار قرارگاه گذاشته‌ایم و قرارگاه از ما چیزی طلبکار نیست.

 

شریعتی تصریح کرد: اگر این خط لوله به سمت ام‌الدبس ساخته شود، امکان اینکه آب برای اهواز، شادگان، آبادان و خرمشهر تامین شود و از کارون برداشت نشود وجود دارد.

 

وی همچنین بر ضرورت تامین آب کشاورزی شادگان تاکید کرد و ادامه داد: اگر استان‌های بالادستی بارندگی داشته باشند، باید برنامه‌ریزی کنیم تا برای کشاروزی در شادگان آبرسانی شود.

 

استاندار خوزستان همچنین بر ضرورت انتقال آب از کارون به سمت نخیلات شادگان تاکید کرد و گفت: در این زمینه طرح انتقال آب با لوله هزینه بسیار زیادی دارد و به سرعت نیز امکان‌پذیر نیست؛ اما پیشنهاداتی وجود دارد که به عنوان طرح کوتاه مدت از نهر بحره استفاده شود و آب به سمت تالاب شادگان و سپس به نخیلات برود.

 

وی یادآور شد: اولویت ‌بندی تامین آب در خوزستان آب شرب، انسانی و دامی، نیروگاه‌های تولید برق، مقابله با ریزگردها و کشاورزی و صنعت است.

 

شریعتی اظهار کرد: در حال حاضر مسئله خشکسالی خوزستان بسیار حاد است و نمی‌توان تحمل کرد که کسانی در این خصوص اهمال کرده و این موضوع را پشت گوش بیندازند.

 

وی تصریح کرد: کوتاهی، توجیه و توضیح از هیچ مسئولی در این خصوص پذیرفته نخواهد بود و اگر کسی کوتاهی انجام داد باید منتظر برخورد جدی باشد چراکه حق مردم است و هر کوتاهی ممکن است خسارت ‌های جبران ‌ناپذیری به استان خوزستان وارد کند.

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ مصطفی سلیمی مفرد عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری قطره‌ای نخیلات آب‌پخش اظهار داشت: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 6091528

دیگر خبرها

  • ضرورت احداث تهران جدید
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است