Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به رغم شعارهای فراوانی که در سال های نچندان دور در مورد حذف مدارس غیر استاندارد و نیز کپری و ارتقای کیفیت مدارس کشور زده شد، هنوز نمونه های فراوانی از مدرسه در برخی نقاط جغرافیایی ایران وجود دارد که دیدن وضعیت آنها از نزدیک، عرق شرم را بر پیشانی مسئولان خشک می کند؛ مثل صدها مدرسه غیراستاندارد در استان سیستان و بلوچستان که آقای وزیر را وادار به عذرخواهی چندباره کرد!

به گزارش «تابناک»، از تاریخی که حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرروش با اشاره به حذف مدارس غیر استاندارد وجود معدود مدارس کپری را نیز به شرایط جوی منسوب کرد، نزدیک به 5 سال می گذرد و حالا گذر زمان و بررسی های میدانی است که صحبت های نادرست وزیر اسبق را به اثبات می رساند؛ سخنانی که البته تا همین دو سال پیش نیز از سوی برخی مقامات ارشد آموزش و پرورش کشور بیان می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا حاجی بابایی، در سال 1391 و در حالی که در شهرستان نیشابور مشغول افتتاح دو مدرسه هوشمند بود به رسانه ها گفت: در کل کشور مدرسه غیراستاندارد نداریم و تنها در مناطقی که گرم و خشک هستند و مدارس به صورت کپری هستند نیاز است تا به‌خاطر شرایط جوی و برای سرد نماندن کلاس مدرسه بسازیم.

جدا از وزیر اسبق و صحبت های عجیب او که البته موارد متعددی برای نقض آن در همان تاریخ و حال حاضر وجود دارد، در سال 1394 نیز رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سخنانی را در مورد افزایش کیفیت زیرساختی مدارس کشور بر زبان آورد که هیچ سنخیتی با حقیقت نداشت.

مرتضی رئیسی، در تیرماه سال 1394 و در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسید، آیا قرار نیست برای همیشه مدارس کپری کشور را جمع آوری کنید، گفت: به هیچ عنوان مدرسه کپری در کشور نداریم و آنهایی که اعلام می‌شود، کلاس درس کپری است.

وی در همین گفت وگو افزود: در هر نقطه کشور که کلاس کپری وجود داشته باشد و مردم به ما اطلاع دهند، به سرعت آنها را جمع‌آوری می‌کنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در استان کرمان با آن مفهومی که از کپر صحبت می‌شود چنین چیزی وجود ندارد و ممکن است کلاس کانکسی باشد، اما کلاس کپری نداریم.

گفته های وزیر اسبق وزیر آموزش و پرورش کشور و نیز رئیس سابق سازمان توسعه و تجهیز کشور در حالی در سال 1391 و نیز 1394 مطرح شد که وجود مدارس متعدد غیر استاندارد و نیز مدارس کپری در کشور را بر اساس اطلاعات واقعی نمی توان تکذیب کرد!

این مهم را می توان با بازدید حضوری از مدارس کپری موجود در بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب و بسیاری از مناطق محروم استان هرمزگان و نیز سیستان و بلوچستان مشاهده کرد.


به رغم اطلاعات نادرستی که در سال های گذشته از سوی برخی مقام های ارشد آموزش و پرورش کشور مطرح شد و گویای بی اطلاعی آنها از حقیقت موجود در جامعه بود، حالا وزیر کنونی آموزش و پرورش بازدیدی از استان سیستان و بلوچستان داشت که حداقل برای ایشان حجت را تمام کرد.

سید محمد بطحایی در بازدید دو روزه ای که از استان سیستان و بلوچستان داشت به همراه مدیران ارشد استان به برخی مدارس شهر زاهدان و چابهار سر زد و از نزدیک عمق محرومیت را در همسایگی این دو شهر بزرگ استان مشاهده کرد!

بطحایی به اتفاق مدیران آموزش و پرورش استان از مدرسه ابتدایی حضرت سلیمان در بخش لار آشیر زاهدان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات دانش آموزان این مدرسه قرار گرفت. در این مدرسه که حتی از میز و نیمکت به عنوان ابتدایی ترین نیازهای آموزشی نیز محروم است، وزیر با مشاهد شرایط متأثر شد و لب به عذرخواهی از دانش آموزان گشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بطحایی از شرایط موجود برای دانش آموزان عذرخواهی کرد و به آنها قول داد تا ظرف 3 سال مشکلات این دانش آموزان و مدارس منطقه را برطرف کرد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش کشور با حضور در شهرستان کنارک وقتی با 3 فرزند محروم از تحصیل به دلیل مشکل مالی و فوت پدر رو به رو شد، هزینه های تحصیل آنها را شخصاً متقبل شد و دستور داد دوباره به مدرسه بازگردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از نکات حاشیه ای و قابل تأمل این سفر نیز مسابقه مچ اندازی وزیر با دانش آموز سیستان و بلوچستانی بود که در این مسابقه دانش آموز موفق شد، مچ وزیر را بخواباند؛ خاطره ای که شاید همیشه در ذهن وزیر باقی بماند و او تا حل کامل مشکل دانش آموزان منطقه مسئله را رها نکند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در رابطه با جزئیات آنچه در سیستان و بلوچستان رخ داد، مرادی مدیر روابط عمومی آموزش پرورش استان به خبرنگار «تابناک»، گفت: وقتی بنا شد وزیر آموزش و پرورش به استان ما سفر کند، تصمیم گرفتیم وی را به بازدید از چند مدرسه محروم ببریم که از جمله آنها مدرسه حضرت سلیمان (ع) در حاشیه شهر زاهدان بود.

وی افزود: وقتی وزیر از نزدیک با مشکلات دانش آموزان این مدرسه از جمله نبود میز و نیمکت و لباس و... رو به رو شد از همه دانش آموزان عذر خواهی کرد و به آنها قول داد در اسرع وقت مشکلات آنها را پیگیری و حل کند.

مرادی با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی و بیکاری در روستاهای استان، جمعیت روز افزونی از مردم برای یافتن حداقل درآمد و شغل راهی مرکز استان و شهرهایی مثل چابهار شده اند، ادامه داد: در سال های اخیز نزدیک به 400 هزار نفر تنها به حاشیه شهر زاهدان مهاجرت کرده اند که فراهم کردن امکانات برای آنها بسیار سخت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با پیگیری های دفتر مقام معظم رهبری و حمایت های وزیر آموزش و پرورش مقرر است که مدارسی در این استان به ارزش 38 میلیارد تومان ساخته شود.

با حضور وزیر در مدارس غیر استاندارد و محروم استان سیستان و بلوچستان و شرایطی که وزیر را مجبور به عذرخواهی کرد، امید این است که در ادامه وی و دیگر مسئولان تلاش کنند به صورت جدی حل مشکلات مردم این منطقه از کشور را در دستور کار قرار دهند و بر خلاف مدیران سابق که برای رهایی از مشکل اصل آن را تکذیب می کردند رفع محرومیت ها را در دستور کار خود قرار دهند.

عذرخواهی تنها کفایت نمی کند و تاریخ ثابت می کند که وزیر تا چه حد توان و آمادگی دارد که به حل مشکلاتی که استان سیستان و بلوچستان را اسیر کرده است، اقدام کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در سه شنبه‌های افتتاح در دبستان دو کلاسه مشارکتی روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: به دانش آموزان و آینده سازان جامعه تبریک می‌گویم که امروز در روستای شاهین قلعه در مدرسه‌ای که به همت بزرگ مردانی در فضای خوب و مناسب ساخته شده برای تحصیل آمده‌اند چون تلاش‌های ارزشمند برای ساخت این آموزشگاه انجام شده است و در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیرین به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

فرماندار مشهد افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیرین برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم خیر و برکت کمک‌های خیرین و حمایت‌های مردمی روستا از مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت، حمایت و نگه داری از آن توجه بیشتری دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان اظهار کرد: مدرسه سازی در تبادکان، پرجمعیت ترین منطقه آموزشی منطقه آموزش و پرورش کشور و ۱۶۰ هزار دانش آموز تا برطرف شدن مشکل کمبود فضاهای آموزشی همچنان ادامه دارد.

محمدحسین عبدالهی افزود: از اواسط سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۸ کلاس درس با مجموع ۲۵۷ میلیارد تومان در تبادکان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و این مهم جز با فضل الهی و همت خیرین و همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی میسر نمی‌شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان ضمن تجلیل از کمک خیرین نیکوکار مدرسه ساز خاطرنشان کرد: یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز در تبادکان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اظهار کرد: اهمیت حضور و مشارکت خیرین آن قدر زیاد است که بیشتر مدرسه سازی‌هایی که در تبادکان انجام می‌شود با همت و تلاش خیرین صورت می‌گیرد و خیرین با مدرسه‌ای که می‌سازند در واقع برای خود و خانواده خود روضه رضوان می‌سازند.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است