Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:33:55 GMT

بازارچه کار و فناوری در تنگستان برپا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۸۴۹۶

بازارچه کار و فناوری در تنگستان برپا شد

بوشهر- ایرنا- بازارچه کار و فناوری ویژه نوجوانان روز چهارشنهب با حضور دانش آموزان دوره متوسطه اول درآموزشگاه فاطمه زهرا(س) شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان برپا شد.

مدیر آموزشگاه فاطمه زهرا(س) شهر اهرم گفت: مسابقات سالانه کار و فناوری خوارزمی با همکاری دانش آموزان مقطع متوسطه اول برگزار و در آن دانش آموزان فعالیت هایی متناسب با علاقه و توانایی خود و با توجه به امکانات و تجهیزات مدرسه، شرایط اقلیمی، جغرافیایی و ویژگی های فرهنگی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرضیه علی محمد حسینی در گفت وگو با ایرنا افزود: این بازارچه در واقع تمرین کارآفرینی و خوداشتغالی برای دانش آموزان است تا در زمینه یکی از مشاغل مورد نیاز جامعه آموزش و مهارت های اولیه را کسب و خلاقیت خود را برای زندگی حال و آینده افزایش دهند.
وی اضافه کرد: بازارچه یکروزه کار و فناوری خوارزمی هر سال از ابتدای مهر تا 24 بهمن در همه مدرسه های مقطع متوسطه اول استان برگزار و برگزیدگان استانی براساس معیارهایی مانند نوآوری و ابتکار در تولید محصول و تبلیغ آن، رعایت صرفه جویی و سلیقه در چیدمان، بسته بندی، ارائه و فروش، رعایت نکات ایمنی، بهداشتی، زیست محیطی، کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده دربازارچه به مرحله کشوری راه می یابند.
6047/6045**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد

محمدمهدی کاظمی از احیای پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: ‌دوره متوسطه اول یکی از دوره‌های مهم در نظام آموزشی است. به دلیل اینکه حد وسط بین دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه است. از طرفی این دوره، دوره هویت‌یابی است؛ دوره‌ای است که زمینه شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و زمینه هدایت تحصیلی است.

وی ادامه داد:‌ اواخر دولت قبل متاسفانه اداره دوره متوسطه اول در ساختار وزارت آموزش‌وپرورش و ساختار استان‌ها حذف شد اما با پیگیری‌هایی که از زمان استقرار دولت سیزدهم انجام شد؛ خوشبختانه در اسفند سال گذشته در شورای راهبری وزارت آموزش و پرورش این موضوع تایید ‌و پُست رئیس اداره دوره اول متوسطه در استان‌ها احیا ‌و از طریق معاونت توسعه و برنامه‌ریزی به استان‌ها ابلاغ شد تا این ساختار به‌صورت ساختار مجزا به امورات این دوره بپردازد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ‌این دوره جزو یکی از مهمترین دوره‌های ماست و باید به آن توجه ویژه‌ای می‌شد. ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این دوره تحصیل می‌کنند که متولی خاص و ویژه نداشتند. الحمدالله این اتفاق  افتاد و در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که باید در این دوره برگزار شود، زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است. به همین منظور برنامه‌نویسی و کدنویسی آموزش داده خواهد شد و این اتفاق مهم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد افتاد.

کاظمی با بیان اینکه این اتفاق مهم با مشارکت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور آغاز شده است، گفت: ‌این برنامه شروع شده است تا آموزش کدنویسی به همه معلمان دوره اول متوسطه با اولویت دبیران ریاضی، علوم تجربی و کار و فناوری اتفاق بیفتد و این زمینه آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی تاکید کرد: ‌پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز را در دوره اول متوسطه تحت پوشش آموزش کدنویسی که زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است ‌بتوانیم داشته باشیم.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد