Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@15:04:58 GMT

همایش بیعت آسمانی ها در فرهنگسرای رازی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۹۴۷۰

همایش بیعت آسمانی ها در فرهنگسرای رازی برگزار شد

تهران-ایرنا- همایش «بیعت آسمانی ها» همزمان با دهه مبارک فجر با حضور جمعی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای رازی، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 شهر تهران در این آیین گفت: ویژه برنامه بیعت آسمانی ها برنامه ای است که به مناسبت نقطه تاریخی بیعت ارتش جمهوری اسلامی با حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جانفشانی و ایثارگری خلبانان در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بوده و بر کسی پوشیده نیست.
بختیاری با اشاره به کتاب «حماسه ماندگار» گفت: در مقدمه این کتاب بیعت تاریخی خلبانان با امام راحل به حضرت موسی (ع) تشبیه شده که در دامان فرعون تربیت شد و سرانجام باعث سرنگونی فرعون ستمگر و طاغوتی شده است.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 شهر تهران افزود: نیروی هوایی در دامان رژیم فاسد پهلوی تربیت شد اما رشد روحی و معنوی پیدا کرد و باعث تحولات عظیم و تاریخ سازی در عرصه جهانی شد.

*ملت ایران حافظ انقلاب و رهبری هستند
امیر سرتیپ دوم خلبان آزاده محمدصدیق قادری نیز در این همایش گفت: ملت ایران همواره حافظ انقلاب و رهبری هستند و در راه دفاع از ارزش های اسلام و ولایت جانفشانی می کنند.
وی افزود: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز در رسیدن به اهداف پلید خود موفق نخواهند شد چرا که ملت ایران غیرت و اقتدار خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس به جهانیان نشان داد.
وی گفت: خلبانان با شروع جنگ وظیفه خود می دانستند تا جان خود را در راه حفظ میهن فدا کنند بر همین اساس وارد عرصه شده و مراحل سختی و دشواری ها را سپری کردند.
خلبان آزاده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دست های پلیدی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شروع به تضعیف سیستم دفاعی کشور کردند اما نیروی نظامی شجاعانه وارد عمل شد و با راهنمایی های دلسوزانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
وی گفت: در دوران اسارت هم رزمندگان روحیه خود را نباختند و تمام شکنجه ها، دردها و زخم هایی که رژیم بعث عراق به آنها وارد آورد را تحمل کردند چرا که به هدف خود ایمان داشتند.
امیرسرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی نیز در این همایش با بیان اینکه در دوران جنگ نقاط مرزی کشور آسیب های بسیاری دیدند، اظهار کرد: این مناطق شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند اما با استقامت و اقتدار در مقابل دشمنان و دشواری های آن دوران ایستادند و مقاومت کردند.
وی گفت: خلبانان و همه رزمندگان برغم محدودیت ها بدون هیچ ترس و واهمه ای در مقابل رژیم بعث عراق ایستادند و حماسه های بزرگ و تاریخی را خلق کردند.
امیرسرتیپ دوم خلیلی افزود: خلبانان در دوران جنگ با روحیه شهادت طلبی و شهامت به گواه تاریخ در مقابل رژیم بعث ایستادند و بدون ترس از ضد هوایی دشمن، نقاط زرهی آنها را مورد هدف قرار می دادند.
در ادامه امیرسرتیپ فرج الله برات پور گفت: بنده یک سرباز کوچک برای مملکت و جمهوری اسلامی هستم و هر جا دشمن قصد تجاوز به خاک میهن را داشته باشد قطعا وارد عمل خواهم شد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم طاغوت، نیروی هوایی مسئولیت ورود امام راحل به کشور را عهده دار شد تا معمار کبیر انقلاب به سلامت و بدون بروز مشکلی وارد خاک جمهوری اسلامی شود.
لیدر عملیات حمله به اچ 3 خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب و نظام بدانند هرگز توطئه ها و نقشه های آنها موفق نخواهد بود و نمی توانند حتی ذره ای از خاک کشورمان را تصرف کنند.
امیرسرتیپ برات پور ابراز امیدواری کرد: روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم تا چشم دشمنان کشورمان کور شود و ملت ایران همیشه سرافراز و سربلند و مفتخر باشند.
در پایان این آیین از خلبانان دوران دفاع مقدس و فوزیه رضایی همسر شهید خلبان حیدر آقا زرین پور تجلیل شد.
رونمایی از کتاب «حماسه ماندگار» روایت بیعت تاریخی پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضرت امام خمینی (ره) در 19 بهمن ماه 1357 از دیگر بخش های این برنامه بود.
همایش «بیعت آسمانی» روز چهارشنبه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با همکاری مدیریت حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در فرهنگسرای رازی برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی

ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

سخنرانی، پخش فیلم و اجرای موسیقی بخش‌های مختلف این برنامه است که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می‌شود.

میرعلیرضا میرعلینقی (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران) سنتور را نزد مجید کیانی و پیانو را نزد امانوئل ملیک‌اصلانیان و فخری ملک‌پور فرا گرفت و نزد حسینعلی ملاح شیوه‌های نوشتن و نسخه‌شناسی موسیقی را آموخت.

وی یکی از نخستین روزنامه‌نگاران حرفه‌ای حوزه موسیقی به شمار می‌رود که از سال ۱۳۶۵ فعالیت مطبوعاتی دارد و در ده‌ها نشریه به تحلیل رخدادهای موسیقی و نگارش مقالات مشغول است.

مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، موسیقی‌نامه وزیری، کتاب‌شناسی موسیقی ایران، خاطراتی از رفتگان موسیقی، خاطرات جواد بدیع‌زاده و خاطرات هنری میلاد کیایی برخی آثار مکتوب میرعلینقی است.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند