Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی این بانک با اعلام اینکه مطابق بخشنامه معاون اول محترم رییس‌جمهوری از تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه سال‌جاری ثبت سفارش برای واردات‌کالا از چهار کشور «هند»،«کره‌جنوبی»،«ترکیه» و «چین» صرفاً از طریق بانکی امکان‌پذیر است به تشریح دو روش ثبت سفارش کالا برای واردات پرداخت و  گفت: اصولاً برای واردات کالا به کشور دو روش «بانکی» و «غیربانکی» وجود دارد که در روش بانکی تخصیص  و تامین ارز عمدتاً توسط بانک مرکزی و پرداخت آن به واسطه یکی از بانک‌های عامل انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کسرایی‌پور درباره مکانیزم واردات‌کالا به روش غیربانکی افزود: در روش غیربانکی یا همان روش «بدون انتقال ارز » هیچ‌یک از بانک‌های تجاری یا تخصصی کشور به‌عنوان بانک عامل در پرداخت بهای کالای وارداتی دخیل نیستند.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه مطابق بخشنامه ابلاغی معاون اول رییس جمهور از تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه سال‌جاری برای واردات کالا از چهار کشور اشاره شده می‌بایست ثبت سفارش با روش بانکی انجام گیرد، تصریح کرد: بر این اساس واردکنندگان کالا از کشورهای هند، کره جنوبی، ترکیه و چین الزاماً باید از طریق بانکی و با استفاده از ابزارهای بانکی نظیر  اعتبار اسنادی، برات و یا حواله به ثبت سفارش و واردات کالا اقدام کنند.

وی درباره ثبت سفارش‌های انجام شده برای واردات از چهار کشور اشاره شده با روش غیربانکی قبل از ابلاغ بخشنامه  معاون اول رییس جمهوری گفت: سازمان توسعه تجارت، گمرک و سایر دستگاه‌های ذیربط درباره اینگونه از ثبت سفارش‌ها، تمهیدات لازم را اندیشیده اند و این موارد ارتباطی به بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور ندارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟

بانکی پور مدعی شد که در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از فیلمی که از وی در فضای مجازی منتشر شده گفته است: آتاتورک ضربه بزرگی به ترکیه زد.

وی ادامه داد: الان در ترکیه آنچه که رسما اعلام می شود، به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن. این رهاورد کشف حجاب آتاتورک است.

بانکی پور گفت: ترکیه که یک کشور مسلمان با مساجد قوی و زیبای زیاد است، به چنین وضعی رسیده است که این نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود