Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی خانواده گفت: 90 درصد خیانت‌های زوجین در دوران قهر انجام می‌شود و به همین دلیل اسلام قهر بیش از سه روز را اجازه نداده و سفارش اکید شده که روزنه‌های زندگی خود را شناسایی و با محبت کیان خانواده را حفظ کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هادی حاتمی کیا در کارگاه سبک زندگی اسلامی که امروز با همکاری حوزه‌ی مقاومت فاطمة الزهراء(ص) بسیج خواهران کاشمر در هیئت رزمندگان برگزار شد اظهار کرد: در کانون گرم خانواده وقتی زن و شوهر از علایق یکدیگر آگاه شوند اختلافات از عدد 100 به 10 کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی خانواده بیان داشت: در فضای دوستانه علایق یکدیگر را بازگو کنید و نخست هم خانم‌ خانه از علایق همسرش سؤال کند و وقتی که طرفین آگاه شدند اهمیت قائل شوند.

 

وی گفت: طبق پژوهش‌ها و مصاحبه‌هایی که انجام شده اکثر مردان و زنانی که به همسرشان خیانت کردند چکیده‌ی حرفهایشان دو الی سه مطلب بیشتر نبوده است؛ «من عاشق همسرم بودم، از صبح تا شب هم که زحمت می‌کشیدم بخاطر همسرم بود ولی خانم مقابل حرفهایی به من زد و پیامهایی به من داد که هیچوقت، همسرم اینگونه با من حرف نزده بود و آنگونه که او رفتار کرده بود همسرم با من رفتار نکرده بود».

 

حاتمی کیا افزود: از خانم‌ها هم در مورد علت خیانتشان سؤال شده که در پاسخ ‌گفتند؛ سنگ صبورم بود، هر وقت درد دل داشتم گوش می‌کرد و من آرام می‌شدم اما شوهرم هیچوقت به حرفهای من گوش نمی‌کرد.

 

وی تأکید کرد: مردان باید بدانند که خانم‌ها نیاز دارند بعضی اوقات رو در رو و از نزدیک با همسرشان صحبت کنند و ضروری است که مرد خانواده حوصله به خرج دهد.

 

پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی خانواده بیان داشت: خلع‌ها و روزنه‌های زندگی خود را شناسایی کنید و در مرحله بعد این خلع‌ها را با محبت پر کنید؛ همسر شما، خواهر یا برادر یا پدر و مادر شما نیست بنابراین مقایسه‌ نکنید.

 

وی ابراز کرد: در فضایی مناسب از آنچه که همسرتان خوشحال می‌شود و از آنچه که ناراحت می‌شود بپرسید و خانم‌ها با استفاده از محبت و عواطفی که خداوند به تمامی زنان هدیه داده است در جهت استحکام زندگی خود بکوشند.

 

حاتمی کیا با بیان اینکه برای حفظ زندگی خود وقت بگذارید گفت: یکی از مهارت‌های زندگی اسلامی و سبک زندگی اسلامی که ضرورت است خانم‌ها یاد بگیرند مهارت برخورد با مادر شوهر و خواهر شوهر و در مجموع اقوام شوهر است و در اهمیت این موضوع همین بس که این مهم حدود 70 الی 75 درصد اختلافات خانوادگی را تشکیل می‌دهد و حتی منجر به طلاق می‌شود.

 

وی بیان کرد: متأسفانه در زندگی سنتی ما آنچه که در مورد مادر شوهر رواج دارد این است که تا اسم مادر شوهر می‌آید افکار منفی در اوج قرار می‌گیرد و تمامی صحبتهای وی با عنوان زخم زبان و کنایه تصور می‌شود.

 

پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی خانواده ادامه داد: سبک زندگی اسلامی این است که من تا امروز یک مادر داشتم اما از زمان ازدواجم به بعد دو مادر دارم و به مرور زمان متوجه می‌شوید که چه نتایج مثبتی در زندگی شما خواهد داشت بنابراین تلاش کنید همان تفکر مثبتی که در مورد مادر خودتان دارید نسبت به مادر شوهرتان هم داشته باشید.

 

وی ابراز کرد: تفکر مثبت زن و شوهر در مورد والدین یکدیگر یعنی اینکه حداقل 50 درصد آرامش در خانواده فراهم شده است، بنابراین یاد بگیرید که اقوام همسرتان را با محبت و احترام به خود جذب کنید تا در مواقع بروز مشکلات هم پشتوانه‌ی بسیار خوبی داشته باشید و این مهارتی است که یک عروس زرنگ کسب می‌کند و در رفتارش نشان می‌دهد.

 

حاتمی کیا بیان داشت: قلب همسرتان را با محبت و با زبان نرم و خوش تسخیر کنید و اعتمادش را به دست آورید چرا که اسلام دین محبت و عطوفت است؛ خانم‌ها باید بدانند که مردان با خانم‌ها تفاوت دارند و این تفاوت را بپذیرند و مردان هم باید به این تفاوتها توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی زن در خانواده خانه‌داری و همسرداری است یادآور شد: 90 درصد خیانت‌های زناشویی در دوران قهر انجام شده است بنابراین چه دین محکمی داریم که در احادیث و روایات اسلامی قهر بیش از سه روز را نهی کرده است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد

نمایش «اسب قاتلین» به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده با توجه به استقبال تماشاگران روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دو نوبت روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب با کارگردانی سید محمدهادی هاشم‌زاده که از ۱۹ فروردین در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است به دلیل استقبال تماشاگران روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت طی دو نوبت در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ روی صحنه خواهد رفت.
مریم شکری، امیر خواجه میرکی پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمد حسین نعمتی، ندا محمدیان، محمد ابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی بازی می‌کنند و گروه فرم و بازی‌سازان این اثر عباردتند از فرناز حیدری، نادیا نوذری، زهرا صادق‌پور، آیدا زارع، روژین رستمی، مبینا رضایی، تینا گندمکار، نعیم فرزام و ماهان حسن‌زاده.


در خلاصه نمایش «اسب قاتلین» آمده است: «ارباب و خانم به همراه نوکر خود به نام «کش» و همسرش «لورا» در عمارتی بزرگ زندگی می‌کنند. داستان از یک شب برفی آغاز می‌شود که در آن شب، نوکر روستای کناری با اسبی که از اربابش دزدیده است به سمت عمارت ارباب و خانم می‌آید تا خبر رسیدن شورشی‌ها را بدهد و..»


علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روز‌های آینده این نمایش را با ۲۰ درصد تخفیف عمومی و ۳۰ درصد تخفیف دانشجویی از سایت تیوال تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)