Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@13:03:34 GMT

به ذوب‌آهن کمک می‌کنیم اما نه با خرید سهام

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۰۰۷۴

به ذوب‌آهن کمک می‌کنیم اما نه با خرید سهام

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای خرید سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان نداریم.

به گزارش ایمنا بهرام سبحانی درباره اظهارات اخیر برخی نمایندگان مجلس مبنی بر برنامه فولاد مبارکه برای خرید سهام ذوب آهن با وجود تکذیب چند باره وی، اظهار کرد: حتی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره صحبت‌هایی مبنی بر ورود ما در این زمینه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حال حاضر در این باره برنامه‌ای نداریم و در حال بررسی هستیم. البته بارها گفته‌ام اگر شرکت ذوب آهن کمک بخواهد ما کمک خواهیم کرد تا مسائل آن حل شود و این کمک تنها به معنای خرید سهام نیست.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکرات انجام شده برای خرید فولاد اکسین، تاکید کرد: اتفاق جدیدی در این باره رخ نداده و همچنان در حال مذاکره و برگزاری جلسات هستیم. تاکنون توافقی حاصل نشده است.

سبحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «استاندار خوزستان می‌گوید باید سهام فولاد اکسین به یک شرکت خاص واگذار شود؟» اظهار کرد: بهتر است از خود استاندار در این باره سوال کنید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اجرای طرح توسعه فولاد هرمزگان و قراردادی که با SMS به امضا رسیده است، افزود: قرارداد این طرح توسعه امضا شده و در مراحل تهیه فاینانس قرار دارد. فاینانس این قرارداد از طریق ایتالیا و در قالب بسته ۵ میلیارد یورویی و با بیمه ساچه تامین می‌شود.

منبع: ماین نیوز

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌های مطلوب فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است و درک مفهوم نوآوری در سطوح عمودی و افقی سازمان امری ضروری است. - اخبار بازار -

مدیرعامل فولاد مبارکه در دیدار نوروزی با مدیران ارشد شرکت‌های زیرمجموعه با اشاره به اولویت‌های سال 1403 گفت: تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌های مطلوب فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است و درک مفهوم نوآوری در سطوح عمودی و افقی سازمان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار فولاد، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در دیدار نوروزی با مدیران ارشد شرکت‌های زیرمجموعه اظهار کرد: همه‌ساله براساس نامگذاری و انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری، یک جهت‌گیری کلی در کشور ایجاد می‌شود و گروه فولاد مبارکه نیز به تبع آن به‌عنوان مجموعه‌ای که در حوزه تولید پیشتاز و پیشران است، همواره دغدغه‌های خود را در قالب اهداف و استراتژی‌هایی به‌صورت سالانه دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: سال 1403 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد که گروه فولاد مبارکه نیز بایستی تحقق این شعار را مانند سنوات گذشته سرلوحه خود قرار دهد.

فولاد مبارکه در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌ها، رشد تولید را محقق کرد

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: گروه فولاد مبارکه در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشت، رشد تولید را محقق کرد و این در حالی بود که با شرایط قطع برق و گاز صنایع و محدودیت های موجود، انتظار می‌رفت تولید با بحران مواجه شود ولی زحمات همکاران در برنامه‌ریزی برای عبور از این محدودیت‌ها قابل تقدیر بود. بنابراین رشد تولید آن‌گونه که در شعار سال گذشته نیز مطرح شده بود، به لطف الهی و تلاش همکاران محقق شد و ان‌شاءالله در شعار امسال نیز جهش تولید مدنظر خواهد بود.

مشارکت مردم در جهش تولید نیازمند فراهم‌سازی زمینه‌ حضور مردم در شئون مختلف است

وی ادامه داد: اما در بخش دوم شعار سال 1403 که مشارکت مردم مورد تأکید قرار گرفته، نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری برای فراهم ساختن زمینه‌های حضور مردم در شئون مختلف اعم از سرمایه‌گذاری و دیگر بخش‌هاست که لازم است برنامه‌ریزی برای این که فولاد مبارکه در چه حوزه‌هایی می‌تواند جلب مشارکت مردم را ایجاد نماید، تدوین و اجرا گردد.

پیشتازی فولاد مبارکه صرفاً در ابعاد تکنولوژیک نیست

طیب‌نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه تا به امروز در مقایسه با متوسط صنعت کشور و حتی برترین‌ها در حوزه رشد تولید، پیشتاز بوده است. این پیشتازی صرفاً در ابعاد تکنولوژیک نیست، بلکه آحاد همکاران گروه فولاد مبارکه در عمیق‌ترین لایه‌های فرهنگی سازمانی پیشتازی کشور را در صنعت هدف خود قرار داده‌اند. آن‌گونه که در فلسفه وجودی سازمان بیان می‌کنیم، فلسفه فولاد مبارکه خلق آینده بهتر برای ایران است.

فرهنگ کار و تولید لازمه تولید حداکثری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها

وی اذعان داشت: در هر شرکتی فرهنگ کار و تولید نهادینه شده باشد، قطعاً آمادگی لازم برای تولید حداکثری و بهره بردن از ظرفیت‌ها وجود دارد و شرکت‌هایی مثل فولاد مبارکه به همین دلیل آمادگی قبلی و بیشتری برای جهش تولید دارند، چراکه فرهنگ همواره زیربناست و بر خلاف برخی نظریات که خود را ناجی جهان هم می‌دانستند، ما فرهنگ را زیربنای اقتصاد می‌دانیم آن‌گونه که امام خمینی (ره) نیز به نظریه انسان فرهنگی تأکید داشتند.

لبیک فولاد مبارکه به شعار سال 1403 در آغازین روزهای فروردین‌ماه

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه تأکید کرد: فولاد مبارکه با توجه به این که شرایط مختلفی از محدودیت‌ها را طی سال‌های گذشته تجربه کرده، در سال جدید نیز می‌بایست مدیریت هوشمندانه و بهتری جهت افزایش تولید داشته باشد و همکاران ما این موضوع را در لبیک به نامگذاری سال از روز اول فروردین‌ماه و طی آغازین روزهای سال با برجای گذاشتن رکوردهای جدید تولید، علی‌رغم ثبت رکوردهای بالای قبلی به اثبات رساندند. دسترسی به هر هدف ارزشمندی در هر سازمانی مرهون مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت و مهم‌تر از همه برخاسته از فرهنگ سازمانی موجود در آن مجموعه است.

فرهنگ سازمانی گروه فولاد مبارکه، وجه تمایز این مجموعه با سایر شرکت‌هاست

وی عنوان داشت: تمرکز بر فرهنگ سازمانی در سال جدید برای فولاد مبارکه از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است؛ آنچه که تا به امروز موفقیت‌های گروه فولاد مبارکه را رقم زده و تفاوت‌هایی با سایر سازمان‌های موجود در کشور ایجاد نموده، فرهنگ سازمانی متمایز این مجموعه با سایر شرکت‌ها و سازمان‌هاست که البته با حالت ایده‌آل همچنان فاصله دارد. این شرکت دارای خرده‌فرهنگ‌های مثبتی همچون نگاه بلندمدت و راهبردی در برنامه‌ها و تعیین اهداف، نظم و انضباط کاری و مالی، شفافیت، توجه به توسعه سرمایه انسانی و مواردی از این دست است که نیازمند تثبیت، توسعه و تقویت بیشتر می‌باشد.

ضرورت درک مفهوم نوآوری در سطوح عمودی و افقی سازمان

طیب‌نیا اضافه کرد: طی دو سال اخیر، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و نوآوری در گروه فولاد مبارکه در مسیر تبدیل شدن به‌عنوان یکی از ابعاد فرهنگ سازمانی در حال نهادینه شدن است. مفهوم نوآوری در جای‌جای فولاد مبارکه و برای کارکنان کلیه نواحی در هر رده‌ای که مشغول هستند باید به یک مفهوم قابل درک تبدیل شود تا همه در عملکرد خود نوآوری داشته باشند؛ این موضوع به‌عنوان بهبود مستمر در بطن فولاد مبارکه وجود داشته است. وقتی صحبت از فرهنگ سازمانی است این‌موضوع صرفاً با رده‌های بالای ساختار سازمان معطوف نخواهد شد بلکه تمام سطوح عمودی و افقی سازمان می‌بایست در عملکرد خود نوآوری داشته، این مفهوم را درک و به منصه ظهور برسانند.

جهش و رکوردهای تولید با کار سریع، دقیق و هماهنگ در یک کُلّ منسجم

وی بیان داشت: فولاد مبارکه در افق اهداف خود زمانی به نوآوری و تولید پایدار می‌رسد که همه کارکنان آن به مفهوم نوآوری و به جایگاه خود در تحقق آن پی برده باشند؛ خودبیگانگی از هویّت کار، آفت سازمان‌های بزرگ است. رکوردهای تولید در فولاد مبارکه به‌گونه‌ای نیست که به‌صورت دستوری محقق شوند، بلکه یک رکورد تولیدی سالانه، ماهیانه و حتی روزانه، وقتی کُلّ منسجم، با سرعت، دقّت و هماهنگ کار کنند تا جهش و رکوردهای تولید محقق شوند. این فرهنگ تفکر سیستمی است که این‌گونه همه ارکان را هماهنگ می‌کند.

گروه فولاد مبارکه در سال جدید به دنبال غنی‌سازی فرهنگ سازمانی است

مدیرعامل فولاد مبار که در پایان با بیان این که تأکید گروه فولاد مبارکه در سال جدید بر غنی‌سازی فرهنگ سازمانی خواهد بود، گفت: در نخستین گام می‌بایست خرده‌فرهنگ‌های مطلوب خود را شناسایی، تقویت و تثبیت و در مواردی در شرکت‌های تابعه ترویج کنیم تا ساختار مستحکم سازمان با تغییر افراد تغییر نکند؛ درصدد هستیم تا فرهنگ فولاد مبارکه را به‌گونه‌ای تثبیت‌ کنیم که از سلوک و رفتار کارکنان آن مشخص باشد که در فولاد مبارکه شاغل هستند، همان‌طور که فرهنگ کار و تولید ژاپنی‌ و حتی فرهنگ شرکت‌های مشهور این کشور همچون «سونی» زبان‌زد است و تدریس می‌شود. در همین راستا با بهره‌مندی از عناصر فرهنگی غنی برای توسعه ارزش‌های فرهنگ سازمانی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!