Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - مديرکل دفتر امور گلخانه ها، گياهان دارويي و قارچ معاونت امور باغباني وزارت جهادکشاورزي گفت: امسال يک هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شد که از اين مقدار 102 هکتار گلخانه به زير کشت گل و گياه رفته است.

غلامرضا تقوي روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري جشنواره ملي گل ارکيده درنوشهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : در حال حاضرسطح زير کشت گل و گياه در کشور 6 هزار و 500 هکتار است که چهار هزار و 200هکتار آن در فضاي باز و مابقي 2 هزار و 300 هکتار در گلخانه است که انواع گل شاخه بريده، آپارتماني و گلداني در آنها توليد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به توليد 2 ميليارد و 300 ميليون شاخه گل در سال در کشور افزود: تنها 60 درصد اين توليدات قابليت صادرات دارند که سهم ايران در سال 95 از بازار بيش از 20 ميليارد دلاري گل و گياه جهان تنها 24 ميليون دلار بود.
تقوي به اشتغالزايي 30 هزار نفري در حوزه گل و گياه اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال خوب بازار روسيه و اکراين و رفع موانع صادرات گل و گياه امسال شاهد افزايش 10 درصدي در اين حوزه نسبت به سال گذشته خواهيم بود.
تقوي اعلام کرد: تمامي صادرکنندگان در حوزه گل هاي شاخه بريده و آپارتماني براساس طرح و ميزان لازم مي تواند تسهيلات بانکي بدون محدويت سقف دريافت کنند.
وي خاطرنشان کرد: امسال در حوزه توليد کنندگان گل و گياه يک هزار و 700 هکتار توسعه صورت گرفته که تاکنون 600 هکتار آن 3 هزار ميليارد تومان تسهيلات دريافت کردند.
مديرکل دفتر امور گلخانه ها، گياهان دارويي و قارچ معاونت امور باغباني وزارت جهادکشاورزي با اشاره به افزايش 10 هکتاري سطح توليد قارچ امسال افزود: سالانه 137 هزارتن قارچ در کشور توليد مي شود که با اين افزايش پيش بيني مي شود توليد قارچ در کشور به 15 هزارتن در سال برسد.
وي با اشاره به وضعيت کم آبي در کشور بر ضرورت مديريت منابع آب تاکيد کرد و خواستار استفاده از محيط هاي گلخانه اي در توليدات محصول کشاورزي شد.
تقوي از دستگاههاي متولي صدور مجوزها نيزخواست بيش از پيش مساعدت داشته و شهرداري ها و بخشداري ها نيز اخذجواز را حذف کنندو بانک ها همچنين براي پرداخت تسهيلات به کشاورزان رفع مشکل تامين وثيقه را مورد توجه قرار دهند.
خبرنگار: سيدمحمد اکبرموسوي**انتشا ردهنده: محسن حسن نيا
/1295/ 1602/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است

مجید طائف اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی با هدف توسعه کمی و کیفی کشت دیم در استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها پنج سال بوده که در کشور سال چهارم و در استان سال سوم در حال اجراست.

طائف با بیان اینکه سطح برنامه کشوری طرح جهش تولید پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار است، سهم استان را ۷ درصد و اضافه کرد: تعهد کشت استان در این طرح ۳۷۰ هزار هکتار است.

وی یادآور شد: از میزان ۵۶.۷ درصد گندم و ۲۰ درصد جو بوده و تاکنون ۳۱۲ هزار هکتار از اراضی استان به میزان ۸۴ درصد کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان بیان کرد: سطح گسترش طرح جهش تولید در ۱۲ شهرستان و ۲۱۷۲ روستای لرستان است.

طائف ادامه داد: بیشترین تعهد کشت مربوط به شهرستان‌های کوهدشت و نورآباد به ترتیب با ۱۸.۹ درصد و ۱۸.۴ درصد بوده و همچنین کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان‌های چگنی با ۴.۱ درصد و دورود با ۴ درصد است.

وی تصریح کرد: تعهد این طرح جهت تامین ادوات کشاورزی میزان ۶۶۷ میلیارد ریال به تعداد ۵۵۰ دستگاه ادوات بوده که مرحله اول آن به میزان ۱۳۹ میلیارد ریال تخصیص و ۹۳ دستگاه جذب شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است