Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - معارن رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: انقلاب اسلامی با خود اتکایی و پیگیری مستمر فعالیت ها، روز به روز پیشرفت و رو به جلو حرکت می کند.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از واحد صنعتی آرتان پترو کیهان، در شهرک صنعتی شکوهیه قم، افزود: ایرانیان در دوران پس از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه هایی که برای پیشرفت و افتخار ملی نیاز بود حاضر شدند و توانستند اقدام های تاثیرگذاری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از کوچکترین ذرات عالم در بحث انرژی اتمی تا پهنه بی کران فضا مورد توجه دانشمندان ایرانی قرار گرفت و ما توانستیم در این علوم به پیشرفت های چشمگیری دست یابیم.
وی ادامه داد: ملت ایران برای رسیدن به این پیشرفت ها مدیون امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی است و با سرعت به حرکت رو به جلوی خود ادامه می دهد.
نوبخت گفت: مردم ما برای شکستن حصارهای دشمنان، خون های بسیاری تقدیم نظام اسلامی کردند و چون این خون های پاک بر خاک این سرزمین ریخته است، هر روز شاهد رویش های جدیدی در این سرزمین هستیم.
وی بیان کرد: این پیشرفت ها ادامه خواهد یافت و در آینده شاهد دستاوردهای بزرگی خواهیم بود که به دست ملت ایران رقم می خورد.
در آیین بهره برداری از این واحد صنعتی، سید مهدی صادقی، استاندار قم، احمد امیر آبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رضا سیار فرماندار و شماری دیگر از مسئولان ملی و استانی حضور داشتند.
پنج طرح صنعتی امروز همزمان با دهه مبارک فجر در قم با اعتبار 125 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 193 تن به بهره برداری رسید.
واحد صنعتی آرتان پترو کیهان پلی استایرن معمولی با ظرفیت تولید 30 هزار تن محصول در سال و سرمایه گذاری 670 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شکوهیه قم فعالیت و برای 50 تن به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند.
درحال حاضر 2 هزار و 389 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 100 واحد صنعتی فعال هستند و محصول تولیدی خود را به بازار عرضه می کنند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد