Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - بازیگران «تنگه ابوقریب»، از حضور در این فیلم به عنوان تجربه‌ای متقاوت یاد کردند و بهرام توکلی فضای فیلم خود را مدیون مستندهای جنگی دانست.

نشست پرسش و پاسخ فیلم «تنگه ابوقریب»، عصر امروز (چهارشنبه 18 بهمن) با حضور بهرام توکلی (کارگردان)، سعید ملکان (تهیه کننده)، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، مهدی پاکدل، علی سلیمانی و دیگر عوامل فنی و هنری در پردیس ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این نشست، بهرام توکلی درباره شباهت فضای «تنگه ابوقریب» با آثار جنگی سینمای جهان گفت: «بزرگ‌ترین منبع ما برای بازسازی صحنه‌های جنگی، مستندهایی بود که در دسترس است. اگرچه دیدن فیلم‌های روز سینمای دنیا بر ذهن هر کارگردانی تأثیرگذار است اما من تلاش کردم تا فضای بومی جنگ‌مان حفظ شود.»

جواد عزتی از بازیگران فیلم نیز درباره تجربه حضورش در «تنگه ابوقریب» توضیح داد: «این فیلم از آن دسته فیلم‌ها بود که دوست داشتم خودم بازیگر آن نباشم و فیلم را ببینم و زار بزنم. این فیلم درمورد ماجرایی است که در تاریخ دفاع مقدس ما گم شده است.»

در ادامه، حمیدرضا آذرنگ گفت: «در این فیلم یک نظم فوق‌العاده وجود داشت. در پایان کار گریم هر یک از ما، سه ساعت و نیم طول می‌کشید. این کار به شدت سخت بود.»

امیر جدیدی هم در باره نقش خود در این فیلم گفت: «ما با آقای توکلی در ابتدای فیلم به یک توافق رسیدیم و حرف زدیم و بعد از آن، فقط باید می‌جنگیدم. این کار فقط برایم بازیگری نبود و من بابتش جنگیدم.»

در همین راستا، مهدی پاکدل هم ادامه داد: «دیروز در اکران مردمی فیلم «تنگه ابوقریب» دختر خانمی که متولد سال هشتاد بود به من گفت که بعد از دیدن این فیلم، دفاع مقدس را به عنوان بخشی از هویت ملی‌اش پذیرفته است. فکر می‌کنم این هدف اصلی فیلم بود. کار من هم در این فیلم خیلی عجیب بود و واقعا یک کار بازیگری نبود، بلکه حقیقتا خود جنگ بود.»

در پایان این نشست، سعید ملکان در درباره بودجه «تنگه ابوقریب» توضیح داد: «بودجه این فیلم اندکی بیش از پنج میلیارد بود.»

5757

کلید واژه‌ها : پردیس سینمایی - سی و ششمین جشنواره فیلم فجر - جشنواره فیلم فجر -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فردا سه شنبه طی سفری رسمی به مصر می رود.

بر اساس این گزارش، این نخستین سفر الصباح به مصر پس از تصدی منصب امیری کویت است.

قرار است امیر کویت با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های گسترش آن علاوه بر تحولات منطقه و حمایت از همکاری مشترک کشورهای عربی گفتگو کند.

پیش از این مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به هنگامی که ولیعهد این کشور بود در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ به قاهره رفته بود.

کد خبر 6092515

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران