Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:00:18 GMT

علت اغتشاشات اخیر به روایت وزیر سابق اطلاعات

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۲۳۸۷

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در همایش «مسجد؛ تجلی‌گاه انقلاب» که امشب در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه امام برای خود سه ماموریت تعریف کرده بودند، گفت: امام ماموریت اول خود را تشکیل حکومت اسلامی در ایران اعلام کردند که در همه این سال‌ها دشمن توطئه‌ها و حرکت‌های گوناگونی در مقابل این ماموریت انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاریخ در زندگی بشر آئینه آینده است، افزود: یک سوم قرآن تاریخ انبیاء و اقوام مختلف است و یک سوم آیات تاریخی مربوط به یهود و بنی‌اسرائیل است؛ در این چهار دهه تاریخ انقلاب هم قضایای مختلفی داشته که در حال تکرار است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ماموریت دوم امام بیداری مسلمین در دنیای اسلام بود، گفت: این اتفاق در حال افتادن است که البته هزینه سنگینی برای آن پرداخته‌ایم؛ هرچند ‌باید در راه هدف هزینه پرداخت و حججی‌ها و امثالهم هزینه بیداری اسلامی هستند.

مصلحی با اشاره به اینکه ماموریت سوم امام زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) بوده است، تصریح کرد: سال گذشته جمعیت 25 میلیونی به زیارت اربعین رفتند در حالیکه رسانه‌های استکبار همه توان خود را گذاشتند که این مسئله انعکاس رسانه‌ای نداشته باشد و باید دانست آینده اروپا و آمریکا در دست اسلام است و زمینه‌سازی برای ظهور در حال اتفاق افتادن است.

وی با بیان اینکه تهدیدات و اهداف دشمن علیه انقلاب اسلامی در پنج جهت است، تصریح کرد: اگر خوب دقت کنیم اغتشاشات اخیر نیز در همین راستا بود و در 39 سال انقلاب قضایای مختلفی داشته‌ایم اما انقلاب آنقدر قدرتش بالاست که دشمن نتوانسته است هیچ کاری انجام دهد‌.

وی با اشاره به اینکه عقبه انقلاب مساجد هستند، گفت: اولین تلاش دشمن تلاش برای ناکارآمد نشان دادن دین در اداره جامعه و زمینه‌سازی برای سکولاریسم بوده است مثلا کار به جایی رسیده که جبهه ملی که امام راحل آن مجموعه را مرتد اعلام کرد از وزارت کشور درخواست مجوز راهپیمایی اعتراض‌آمیز داده که باید دستگاه مدیریتی تکلیف خود را روشن کند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا جامعه نسخه‌های بیرونی و غیر بومی را به منظور توسعه و کارآمدی نظام بپذیرد و رهبر در برابر این سیاست، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را طرح کردند اما اجرا نمی‌شود‌.

مصلحی ادامه داد: همچنین دشمن در راستای تلاش برای ادغام جمهوری اسلامی در نظام جهانی سرمایه‌داری و اشرافی‌گری است و برای تقویت نخبگان غرب‌گرا در جمهوری اسلامی و برای منزوی کردن و به حاشیه بردن گفتمان امام و رهبری تلاش می‌کند.

وی سومین هدف دشمن را ایجاد مانع برای بازتاب و صدور انقلاب اسلامی و جلوگیری از بازتاب آن دانست و تصریح کرد: در دنیای اسلام داعش با هزینه سنگین اروپا و امریکا و کشورهای منطقه خلیج فارس در مقابله با انقلاب اسلامی به وجود آورده شد و در نهایت جمهوری اسلامی و مقاومت داعش را از بین برد و این الگویی برای جهان بود.

مصلحی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر برای این بود که نابودی داعش را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: کسانی که در راهپیمایی‌ها راه افتادند از منافقین و سلطنت‌طلبان پول زیادی گرفته بودند و توسط آنها شناسایی شده بودند. در واقع دشمن می‌خواست الگو بودن و الگو شدن انقلاب اسلامی را از بین ببرد که بهترین ابزار نفوذ است.

وی افزود: هدف چهارم دشمن ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت است؛ نفوذ برای ایجاد همین فاصله است تا مردم احساس کنند حاکمیت دنبال رفع مشکلاتشان نیست.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: تضعیف قدرت ملی و ساخت مستحکم درونی نظام اسلامی از اهداف دیگر دشمن است. مثلا اکنون دشمن همه هستی خود را گذاشته و مجموعه مدیریتی که باید پاسخگو باشد را کار ندارد و هدف اصلی را کلیت نظام و رهبری قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دوقطبی‌سازی و بومی‌کردن دوقطبی‌سازی‌ها از ابزارهای دیگر دشمن است، گفت: در جریان اخیر کسی که خود مسئله امنیت کشور را در دست داشته می‌گوید 38 سال کشتار و زندان بس است و این برای این بود که استحکام نظام را ضعیف کند و زیر سوال ببرد.

مشاور عالی رهبری در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که از طریق نفوذ بهتر می‌تواند برای برنامه‌های خود نتیجه بگیرد و امروز یکی از تهدیدات جدی ما نفوذ است.

مصلحی با بیان اینکه نفوذ جریانی و موردی هر دو در حال انجام شدن است، گفت: یکی از موارد نفوذ موردی جاسوسی برای ترور فیزیکی است دوم ترور شخصیتی است که شخصیت را از حیز انتفاع خارج می‌سازند مثلا منتظری که کسی مثل او قبل از انقلاب سابقه نداشت، دشمن کنار او جاسوسی به نام مهدی هاشمی گذاشت و منتظری را در مقابل سینه انقلاب و رهبری قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز می‌افتد جدید نیست این اتفاقات زمان امام راحل هم افتاده است مثلا در زمان کنونی، مثلا با نفوذ سروش را در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس وارد کردند تا اکنون در راستای اهداف آنها مکتب بسازد و اسلام تحریفی درست کند.

مصلحی ادامه داد: در حوزه هم نفوذ وجود دارد و امروز شخصی مثل کدیور که شخصیتی انقلابیست در اروپا و زیر دستگاه اطلاعاتی انگلیس کتابی علیه رهبری نوشته است.

وی گفت: اکنون نفوذ به حدی رسیده است که در حوزه قم می‌گویند ما نمی‌خواهیم حرکت سیاسی داشته باشیم اما حرکت‌هایی می‌کنند که کاملا سیاسی است و در موضوعات مختلف اظهار نظر می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه در نفوذ موردی در چند سال گذشته دستگیری‌های بسیاری داشته‌ایم و با کمال تاسف بعضی‌ها هنوز حمایت می‌کنند، گفت: نفوذ جریانی مقوله‌ای است که در کشور می‌خواهند جریان بسازند برای اینکه بسیاری از کارهایشان را می‌خواهند با این جریانات پیش ببرند مثلا در فتنه 88 که مربوط به قشر متوسط به بالا بود اما دیدند تا ترقه می‌زنند آنها فرار می‌کنند برای همین تصمیم گرفتند در اعتراضات اخیر طبقه متوسط به پایین را مورد توجه قرار دادند که چیزی برای از دست دادن ندارند.

مصلحی تصریح کرد: در نفوذ جریانی دشمن یکی از کارهایی که انجام می‌دهد این است که مسوولین نخبگان و مردم را در تصمیم‌گیری‌های کلان دچار اشتباه محاسباتی می‌کنند مثلا در تصمیم‌گیری‌های انتخاباتی.

وی با بیان اینکه دشمن برای اینکه مردم دچار اشتباه محاسباتی شوند 10کار انجام می‌دهد، گفت: اولین اقدام ایجاد ترس است، دومین اقدام وعده دروغ است؛ مثلا وعده دادند در برجام چند میلیارد دلار آزاد می‌شود اما دوسال است این پول در عمان و امارات مانده است.

مصلحی افزود: مشغول کردن به خیال‌پردازی و آرزوهای خیالی داشتن، زیبا جلوه دادن عملیات نادرست، شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی، القای یاس و روحیه ناتوانی در جامعه، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند، قبح‌زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان‌دادن خود و تحریف سخن حق از جمله اقداماتی است که دشمن برای اشتباه محاسباتی مردم به کار می‌گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان عصر چهارشنبه در اجتماع باشکوه مردمی در عرصه میدان شهدای مشهد اظهار کرد: اینجا در محضر امام‌رضا (ع)، به خون شهدای حرم، امنیت و سلامت قسم می‌خوریم و با شما ملت پیمان می‌بندیم که در این جنگ شناختی لحظه‌ای آرام و قرار نخواهیم داشت و در دفاع از عفت زنان و دخترانمان درنگ نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی کشور بیان کرد: از همه شما خواهران و برادران عزیزم در شهر امام‌رضا (ع) تشکر می‌کنم و خدای قادر را سپاس می‌گوئیم که به خادمان ملت در مسیر اجرای قانون قوت می‌دهد. ملت ایران همه از خانواده شهدا و جانبازان هستند و در پیچ‌هایی که توسط دشمن رقم می‌خورد، انقلاب خود را یاری می‌کنند. خدمت به شما افتخاری است برای ما که بالاتر از آن وجود ندارد.

به گفته وی، هیچ تردیدی برای پلیس، نیروهای انتظامی و امنیتی وجود ندارد که در این جامعه لبریز از روحیه انقلابی، پاسدار قانون باشد. وی بیان کرد: تا شما بیدار و در میدان باشید، نه دشمن خارجی و نه خناسان داخلی نخواهند توانست نقشه‌های خود را در کشور علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) اجرایی کنند. این بصیرت، خار چشم بدخواهان است و به شما افتخار می‌کنیم.

رادان خطاب به اقشار مختلف مردم گفت: ما امروز به پشتوانه‌ای که از عنایت حضرت حق و امام هشتم (ع) داریم، با دقت و هوشمندی، همه آسیب‌های سطح جامعه را رصد می‌کنیم. این را بدانید که امروزه برخی تلاش دارند حتی هم‌وطنان شریف ما هم ترغیب به قانون‌گریزی شوند. اینجاست که ما با هنجارشکنی، قانون‌گریزی و شبهه‌افکنی مقابله می‌کنیم تا این کشور، مملکت امام زمان (عج) و ملت ما سرباز حضرت باشند.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه «ما با قدرت پای میراث این ملت در عرصه‌های فرهنگی و ارزش‌های دینی خواهیم ایستاد» افزود: عزیزان من، این نبود که اجرای این طرح، یک تصمیم خلق‌الساعه برای برطرف‌کردن یک آسیب باشد. شواهد متقن و دقیقی وجود دارد که ثابت می‌کند برنامه‌ریزی درکار بوده تا امنیت اخلاقی و نظام رفتاری مردم ما تغییر کند. به‌زودی از این شواهد رونمایی خواهیم کرد. این نقشه شوم دشمنی بود که اراده داشت جوانان و به‌خصوص دختران عزیز ما را از ما بگیرند و شکلی از ناهنجاری را نهادینه کنند که چشم‌ها و گوش‌ها به‌تدریج به آن‌ها عادت کند.

تبدیل حجاب به ضدارزش و تبدیل تن‌نمایی به ارزش را راهبرد اصلی دشمن در جنگ نرم فرهنگی

وی تبدیل حجاب به ضدارزش و تبدیل تن‌نمایی به ارزش را راهبرد اصلی دشمن در جنگ نرم فرهنگی دانست و بیان کرد: پس از جنگ تحمیلی بود که دشمن درک کرد نخواهد توانست در عرصه جنگ سخت به اهداف خود برسد؛ بنابراین زمانی که صدای خمپاره و تانک خاموش شد، خاک‌ریز تقابل به عرصه‌های فرهنگی انتقال پیدا کرد و این نفوذ زمانی ادامه پیدا کرد که ما غافل شدیم.

رادان افزود: می‌خواستند کاری کنند که اخلاق در جامعه بی فضیلت شود، انحراف و کج‌روی سکه رایج بین مردم باشد، خانواده دچار گسستگی و فروپاشی شود و دشمن می‌داند مردانی که می‌توانند در جبهه‌های مختلف حضور پیدا کنند، از دامن مادران نجیب و خانواده‌های باحیا پرورش پیدا می‌کنند.

فرمانده انتظامی کشور گفت: دشمن دنبال تکرار توطئه آندلس است تا جوان غیور به جوان شهوت‌ران، عیاش و بلهوس تبدیل شود. آن زمان دیگر کدام جوان به دفاع از حرم خواهد رفت؟ کدام جوان در فتنه ۸۸ و اغتشاشات ۱۴۰۱ سینه برای دفاع از اسلام سپر خواهد کرد؟ این نفوذ به‌دنبال رخنه در لایه‌های مختلف فرهنگی جامعه بود. شما به یاد دارید سند ۲۰۳۰ را می‌خواستند در نظام تعلیم و تربیت وارد کنند تا بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی به فرهنگ رایج آموزش‌وپرورش کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: تغییرها که ایجاد شود، استحاله میسر خواهد بود و پس از استحاله، براندازی در دسترس است. بااین‌حال، دشمن جاهل ملت بازهم اشتباه محاسباتی کرد و در برنامه‌ریزی خود به حساب نیاورد که این مردم، ولی‌فقیه دارند.

رادان با بیان اینکه توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است، اظهار کرد: من از همه برادران و خواهران هم‎وطنم دعوت می‌کنم یک‎بار دیگر به دشمن یک «نه» بزرگ بگویند. ما هم با حمایت رئیس‌جمهور انقلابی، رئیس محترم قوه‌قضاییه، نمایندگان ملت در مجلس و به اذن قانون در صحنه هستیم و اینجا در محضر امام رضا (ع)، به خون شهدای حرم، امنیت و سلامت قسم می‌خوریم و با شما ملت پیمان می‌بندیم که تا حمایت شما مردم با ما باشد، در این جنگ شناختی، لحظه‌ای آرام ‎و قرار نخواهیم داشت و در دفاع از عفت زنان و دخترانمان درنگ نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی کشور افزود: برخی می‌گویند این بی‌حجابی یک امر فرهنگی و اجتماعی است و امنیتی نیست. بله، ما هم قبول داریم؛ اما مگر می‌شود سیلی بیاید و دلسوز بی‌تفاوت بنشیند؟ مگر هر مساله اجتماعی بایدها و نبایدها ندارد؟ ما همواره هستیم برای دفاع از دختران و زنانمان و کیان حرمت خانواده. این اجتماعات، ۹ دی‌های حجاب و عفاف است. آفرینندگان ۹ دی‌های جدید، همه ما از شما تشکر می‌کنیم.

وی خطاب به رسانه‌های معاند خاطرنشان کرد: بنده از همه این لجن‌کشیده‌های کوردل سوال دارم. به ما بگویید از دانشگاه‌های آمریکا چه خبر؟ از دانشجویان آمریکایی چه خبر؟ از اساتید آمریکایی چه خبر؟ البته ما اخبار شما را داریم و به حساب شما رسیدگی خواهیم کرد.

کد خبر 6094605

دیگر خبرها

  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد