Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همزمان با ایام الله دهه پرفروغ فجر از ۱۲ واحد اقامتی و گردشگری با ظرفیت ۳۵۶ تخت در شهر‌های شیراز، جهرم و صدرا افتتاح شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها مجموع ظرفیت واحد‌های اقامتی استان به ۱۶ هزار و ۱۷۳ تخت افزایش یافته است، اظهار داشت:در پنج سال گذشته ساخت واحد‌های اقامتی در استان با ۴۳ درصد افزایش همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری ادامه داد: تا سال ۱۳۹۰ در استان ۶۰ واحد هتل و هتل آپارتمان فعال بود که هم اکنون این رقم به ۸۶ واحد اقامتی رسیده است.

وی با بیان اینکه تبدیل آپارتمان‌ها و واحد‌های مسکونی که قابلیت تبدیل به هتل آپارتمان داشته باشند، از برنامه‌های افزایش واحد‌های اقامتی در استان است، بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کاربری این واحد‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های اقامتی فارس برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود و با توجه به حضور میلیونی مسافران نوروزی در استان فارس به ویژه شهر شیراز اسکان مسافران با اولویت در هتل، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، زائرسرا‌ها و خانه مسافر‌ها صورت می‌گیرد.

امیری اضافه کرد: خوشبختانه مسئولیت خانه مسافر‌ها به عهده جامعه هتلداران است که نحوه پذیرش و استفاده از این ظرفیت‌ها بنا بر نیاز مسافران از سوی این جامعه تعیین می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ساخت اقامتگا‌های بوم گردی و زائرسرا در بافت تاریخی شیراز با رونق بسیاری همراه بوده است.
انتهای پیام/ر

رشد ساخت واحد‌های اقامتی در استان فارس 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
سم موجود در قارچ‌های خودرو با هیچ یک از روش‌های پخت شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بهاران پربارش فارس
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر