Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@14:28:42 GMT

شاد کردن فضای تربیتی عاملی مؤثر در یادگیری است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۴۶۱۴

شاد کردن فضای تربیتی عاملی مؤثر در یادگیری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، وی آموزش صحیح را همان پرورش دانست و اظهار کرد: در کشور‌های غربی تعلیم و تربیت از هم جدا نیستند ولی جامعه فرهنگی ما اصرار دارد این دو مقوله از هم جدا شود در حالی که نباید این گونه باشد چرا که به فعل درآوردن استعداد‌ها همان تربیت یا پرورش است.
این کارشناس فرهنگی با بیان این که در سیستم آموزشی فعلی ضعف‌هایی وجود دارد ولی این عامل ضعف نباید مانعی برای تدریس موفّق باشد، خاطرنشان کرد: یک سیستم آموزشی سالم لازم است شاخص‌های مدرک نظام تربیتی، سواد رسانه ای، سواد رایانه، سواد عاطفی و سواد روانی را در خود داشته باشد تا پویا و کارآمد باشد در حالی که امروز ما با این شاخص‌ها خیلی فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزارعی افزود: به عنوان نمونه کتاب تفکّر و فنّاوری به کتاب‌های آموزشی دوره متوسطه اضافه شده است ولی متأسفانه گاهی مشاهده می کنیم دبیرانی به تدریس این کتاب مشغول هستند که تخصّص لازم را در این زمینه ندارند و یا به خاطر پر شدن ساعت‌های کلاسی خود به تدریس این کتاب می‌پردازند.
وی در پایان عوامل مؤثر در یادگیری را ایجاد فضای شاد به منظور تأمین امنیّت عاطفی و روحی دانش آموز، ایجاد علاقه، رغبت و پشتکار لازم، ایجاد انگیزه و داشتن هدف عنوان و تصریح کرد: لازم است خروجی نظام آموزشی دانش آموزانی مطالبه گر، پرسش گر، دارای اعتماد به نفس بالا و اندیشمند باشد تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند که لازم است برای رسیدن به این اهداف تلاش های بیشتری صورت گیرد. انتهای خبر/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری