Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردارمهدی معصوم‌بیگی در همایش بزرگ معاونان اجتماعی و رابطان سازمان‌های دولتی با تبریک دهه فجر و سالگرد چهلمین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: حفظ امنیت که مأموریت مهم و رسالت اصلی نیروی انتظامی به شمار می‌آید بدون تعامل گسترده با دیگر دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی ذی‌نفعان امنیت عموم مردم هستند و همگان به مثابه اکسیژن از آن بهره می‌برند و لحظه‌ای جریان امنیت در جامعه قطع نمی‌شود، بنابراین تک تک افراد جامعه طبق حدیث شریف «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» در تولید امنیت و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مسؤول هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که امنیت دارای تعریف وسیعی است، گفت: در گذشته امنیت در دو بعد امنیت جان و مال خلاصه می‌شد اما امروز ابعاد امنیت بسیار گسترده است و اگر در گذشته ناامنی فقط در فضای واقعی رخ می‌داد امروز فضای مجازی مقدم بر واقعیت و تعیین‌کننده رفتار افراد جامعه است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای به دست آمده در یک سال گذشته 17 هزار نفر در راه‌های شهری و برون‌شهری کشور و نزدیک به 600 نفر نیز در راه‌های استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، البته نکته مهم این است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده نیمی از جان‌باختگان خود مقصر نبودند.

معصوم‌بیگی به سه ضلع مجرم باانگیزه، محیط و فرصت‌های وقوع جرم اشاره کرد و ابراز داشت: شهروندان با گرفتن فرصت‌های جرم از مجرمان می‌توانند یک ضلع این هرم را از کار بیاندازند و نقش همگانی خود در امنیت را ایفا کنند.

وی در ادامه از برپایی جلسات آموزش همگانی کارشناسان معاونت اجتماعی این فرماندهی برای 120 هزار نفر، بازدید 120 هزار نفر از نمایشگاه تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر و ارائه 36 هزار مشاوره رایگان به مردم در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان طی یک سال گذشته خبر داد و بیان داشت: تلاش‌های خوبی برای آگاه‌سازی مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است، اما این تلاش‌ها کافی نیستند و باید با یک انرژی مضاعف آموزش همگانی با قوت بیشتری ادامه یابد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر این‌که مسؤول‌سازی سازمان‌ها با جدیت بیشتری باید دنبال شود، عنوان داشت: حوزه تعامل پلیس با نهادهای جامعه باید وسیع، نظام‌مند، سیستمی و هوشمند انجام شود و در این زمینه سند راهبردی نحوه مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی در تولید امنیت در قالب تفاهم‌نامه‌های دقیق و تخصصی با دستگاه‌های دولتی توسط فرماندهی انتظامی استان تهیه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان اصفهان همان‌طور که در دوران دفاع مقدس و بیشتر عرصه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی دوران انقلاب پیشتاز بوده است، در زمینه تولید امنیت نیز می‌تواند پیشتاز و نمونه باشد و طرح‌های خوبی در خصوص کاهش قانون‌گریزی، تخلفات رانندگی، طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی از این استان به سایر استان‌های کشور انتقال خواهیم داد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش بزرگ معاونان اجتماعی و رابطان سازمان‌های دولتی در اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سرهنگ موسی بزرگی در جلسه مشترک شورای راهبری وضعیت تصادفات و ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران امام هشتم (ع) استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۳ درصد حوادث رانندگی استان به علت واژگونی و خروج ازجاده اتفاق افتاده است گفت: آمار تصادفات نوروزی استان از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون در مجموع هشت درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راه استان سمنان افزود: برای مدیریت هرچه بهتر وضع ترافیکی راه‌ها در تعطیلات نوروز ، بیش از ۳۰۰ نقطه حادثه خیز محور‌های استان شناسایی و رسیدگی شده است
سرهنگ بزرگی با بیان اینکه بیشترین مدیریت و نظارت‌های ترافیکی پلیس راه استان در ساعات روز است گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون ، زمان ۲۶ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و نیز ۲۳ درصد تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ساعات ۸ تا ۱۲ ظهر هم سومین جایگاه را از نظر زمان بیشترین تصادفات دارد.
استاندار سمنان هم با تاکید بر لزوم بکارگیری تمام عوامل تاثیر گذار در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: باید استقرار وسایل نقلیه دارای چراغ گردان به فرمانداران و ۴۳ دهیاری نیز دوباره ابلاغ و اجرایی شود .

سیدمحمدرضا هاشمی گفت : از امروز هر یک از ۴۳ مجتمع خدمات بین راهی نیز به استقرار یک وسیله نقلیه دارای چراغ گردان موظف هستند  
استاندار سمنان گفت: هیچ کمبود‌ی در تامین سوخت جایگاه‌ها نیست و جایگاه داران نیز موظفند در محل جایگاه حضور و نظارت داشته باشند
بهسازی و نظارت بر وضع بهداشتی مجتمع‌های بین راهی و بخصوص سرویس‌های بهداشتی بین راهی و بوستان ها‌ی درون و برون شهری ، نظارت بر عملکرد اصناف و نانوایی‌ها موضوعات دیگری بود که استاندار تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور نیشابور- سبزوار با ۲ قربانی
  • ۲۲ مصدوم حاصل حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در گتوند خوزستان
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • ۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • وقوع ۱۲۰۰ فقره حوادث رانندگی در استان فارس
  • عجله رئیس‌ جمهور برای اعلام کاهشی بودن حوادث رانندگی
  • حوادث رانندگی ساوه سه کشته بر جا گذاشت
  • وقوع ۱۲۰۰ فقره حوادث رانندگی در استان فارس + فیلم