Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@09:58:25 GMT

11.6 درصد مردم اصفهان دیابت دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۵۱۵۸

11.6 درصد مردم اصفهان دیابت دارند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد نیلفروشان  درخصوص فعالیت‌های مؤسسه خیریه دیابت اصفهان اظهار داشت: هدف از تشکیل این مؤسسه خیریه، ارائه خدمات مناسب پزشکی، بهداشتی درمانی و حمایتی به بیماران دیابتی و همچنین ایجاد تسهیلات برای تأمین ارتقای سطح سلامت این افراد است.

وی افزود: اساس کار این مؤسسه که در سال 1378 به وسیله هیأت مؤسس مرکب از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پزشکان و کارشناسان بهداشتی و درمانی و خانواده‌های دیابتی تأسیس شد، بر مبنای آموزش، کنترل و پیشگیری از دیابت است تا از ابتلای افراد در معرض خطر جلوگیری کرده و افراد مبتلا به دیابت با کنترل بیماری دچار عوارض نشوند و از زندگی باکیفیت مناسب‌تری با درمان مناسب برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مؤسسه خیریه دیابت استان اصفهان گفت: این مؤسسه خدمات خود را از طریق بسته‌های آموزشی در قالب کنترل، آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت و جلوگیری از عوارض زودرس و دیررس دیابت، هم در زمینه درمانی و هم در زمینه فرهنگی و رفاهی به بیماران ارائه می‌دهد.

 وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای آموزشی، زیارتی، خدمات تفریحی و گردشگری، بازدید و دلجویی از مددجویان در منازل، تهیه و توزیع دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون و انسولین با قیمت پایین و همچنین انجام تست خون برای تشخیص وضعیت خون بیماران و برگزاری همایش‌های علمی آموزشی به مناسبت‌های مختلف، نظیر روز جهانی دیابت از دیگر فعالیت‌های این خیریه است.

نیلفروشان اذعان داشت: روز 23 آبان امسال همایشی به مناسبت روز جهانی دیابت با حضور افراد خیر و آحاد مردم پیرامون مسائل مربوط به دیابت به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش، کنترل و پیشگیری برگزار شد، زیرا اگر بحث آموزش اساس کار قرار بگیرد افراد دیابتی دچار مشکلات عدیده‌ای مثل دیالیز، قطع شدن اندام یا نابینایی نخواهند شد.

وی با بیان این نکته که دیابت یک بیماری مزمن، سیستماتیک و شایع است، مطرح کرد: دیابت کم کم سیستم بدن را مانند چشم، کلیه، قلب و.. از کار می‌اندازد و اگر بیمار مواردی را که گفته می‌شود رعایت نکند، نابینایی، دیالیز و قطع اندام در انتظار او خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه دیابت استان اصفهان عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی در ارتباط با کودکان و نوجوانان دیابت نوع یک برگزار می‌شود تا مادران ضمن آشنایی با یکدیگر، انتقال تجربه و مبارزه با حس تنهایی در این موضوع، در خصوص تزریق انسولین و مسائل مربوطه، توسط دکترها و متخصصان حاذق آموزش ببینند.

وی ادامه داد: سمینارها و برنامه‌های مختلف غربالگری از هیأت‌های مذهبی تا فرهنگسراها و اداره‌ها نیز برگزار می‌شود، پیش از این هر جمعه با همکاری شهرداری در جاده سلامت غربالگری انجام می‌شد، به طور معمول هر جایی که میزان تحرک بیشتر و سن کمتری وجود دارد، آمار مبتلایان به دیابت نیز پایین است.

نیلفروشان خاطرنشان کرد: طبق آمار هم اکنون 11.6 درصد مردم اصفهان دیابت دارند و دو برابر این آمار هم در آستانه ابتلای به آن هستند، در حالی که نیمی از افراد دیابتی از بیماری خود خبر ندارند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،شنوایی مدیر امور شعب استان سمنان در این مراسم، گفت: این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی از جمله فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه و… به ارزش هر سری حدود ۵۰ میلیون تومان است که به همت این بنیاد و مشارکت خیران استان تأمین شده است.

وی افزود: این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانان، ترویج ازدواج آسان و حمایت از نوعروسان کم برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد.

شنوایی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج ازدواج آسان، بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به همت خیرین و نیکوکاران ۱۱۰سری جهیزیه به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای ۱۱۰ نوعروس بی بضاعت تحت پوشش این بنیاد در استان سمنان اهدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور، نیز در این مراسم، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، این بنیاد پر از خیر و برکت در کنار دولت برای گره گشایی از کار مردم همت می کند و در هر سفر استانی خادم مردم در کنار دولت برای گره گشایی از مردم حضور دارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهوری گفت: این نقش آفرینی و تبلور خدمت صادقانه را از طرف شما عزیزان و از طرف دولت از مجموعه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها قدرشناسی می کنیم. امیدواریم که همه مجموعه های مشابه در سراسر کشور بتوانند الگو گیری و نقشه راه انتخاب شده در این مجموعه را برای خدمت رسانی بی منت به مردم عزیز کشورمان را نقش آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی که مردم چشم به راه گشودن مسیرهایی برای حل مشکلاتشان هستند البته با کمک دولت و به همت خیرین و نیروهای مردمی و نهادهای بومی و خدمت گزار و حلقه های واسط و گروه های جهادی بتوان انشاالله حل مشکلات مردم عزیزی که مستحق بهترین ها هستند در طول سالها و ماههای آتی شاهد باشیم.

فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه ها هم در این مراسم گفت: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در سال ۱۳۸۰ در شهر مقدس مشهد تاسیس شد و مهم‌ترین هدف آن فقر زدایی از خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور است .

وی با بیان اینکه بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها دارای بیش از ۹۰۰ نماینده در سراسر کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما در تهیه جهیزیه استفاده از تولیدات داخلی است که با این کار از کالا های تولید داخلی ایرانی حمایت کنیم.

چوپانی، کمک به خانواده‌های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تأمین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده، فرزند آوری را از دیگر اهداف این بنیاد عنوان کرد و گفت: آبشار عاطفه‌ها در استان سمنان در خط مقدم به صورت جهادگرانه تلاش می‌کنند تا بتوانند به بهترین نحو به خانواده‌های تحت حمایت این بنیاد و نیازمندان این استان کمک کنند.

وی اذعان داشت: تسهیل در امر ازدواج یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه است و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهدا جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در رأس امور قرارداده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897699

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان