Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ ملی بزرگسالان بدون کسب مدال برای کاراته اصفهان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات کاراته قهرمانی مردان کشور از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه و به مدت سه روز در تمام رده‌های سنی به میزبانی ورزشگاه آزادی سنندج برگزار می‌شود.

در روز نخست این مسابقات، ۴۹۷ کاراته‌کا در سه بخش کاتای انفرادی، کاتای تیمی و کومیته انفرادی بزرگسالان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت ۲۴ مدال در این روز توزیع شد، اما دست کاراته‌کاهای اصفهانی به هیچ کدام از این مدال‌ها نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هادی عرب، از سنگین وزن‌های موفق کاراته استان و کشورمان که در حال حاضر در رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی جایگاه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده و به تازگی در آخرین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته ۲۰۱۷ توانست صاحب مدال برنز شود، در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور نیافته است.

عرب در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ثبت‌نام در این مسابقات در سنندج حضور نیافته است، اظهار کرد: گل سرسبد و شکوفایی در هر رشته ورزشی، رده سنی بزرگسالان است، اما عدم حمایت مسئولان کاراته استان اصفهان، من را برای حضور در این مسابقات بی‌انگیزه کرد و ترجیح دادم در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت نکنم، هرچند در سال‌های اخیر بیشتر مدال‌های کاراته بزرگسالان را برای اصفهان به ارمغان آورده‌ام.

از نکات قابل توجه میزبانی سنندجی‌ها در این دوره از مسابقات می‌توان به پرداخت جوایز نقدی میلیونی به مدال‌آوران کاراته اشاره کرد که در نوع خود بی‌نظیر است و می‌توان گفت این حرکت باعث ایجاد رقابت و انگیزه مضاعف بین ورزشکاران می‌شود.

نتایج کامل روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان کشور به این شرح است:

کاتای انفرادی بزرگسالان:

۱- امیربهادر تدین از تهران

۲- فرید حقیقی از تهران

۳- مهران قربانعلی پور از گلستان و علیرضا ابوالحسنی زارع از کرمان

در این بخش ۳۸ کاتارو حضور داشتند.

کاتای تیمی بزرگسالان:

۱- تیم کهربای کرمان (محمدرضا پوراعما، عباس حیاتی‌فر و علیرضا ابوالحسنی زارع)

۲- تیم صرافی بهنام آذربایجان شرقی (مهدی حق نظری، امیرحسین کرمی و جواد سیف‌الله‌زاده)

۳- تیم پاس کرمان (سعید کاظمی، محمدحسین زرین نعل، حسام زرین نعل) و تیم کردستان (زانا فیضی، سوران  زمانی، هژیر دانش)

در این بخش ۶ تیم حضور داشتند.

وزن ۵۵- کیلوگرم:

۱- رضا روشن از مرکزی

۲- علی سمیعیان از چهارمحال و بختیاری

۳- یوسف زورقی‌پور از خوزستان و جواد رنجبر از گیلان

در این وزن ۲۴ کاراته کا شرکت داشتند.

وزن ۶۰- کیلوگرم:

۱- مهدی رحیمی نژاد از گیلان

۲- احمد نجفی از البرز

۳- میثم ادهمی از تهران و محمدطاها عبدالهی از مازندران

در این وزن ۳۴ نفر با هم به مبارزه پرداختند.

وزن ۶۷ - کیلوگرم:

۱- امیررضا میرزایی از قزوین

۲- سعید احمدی از کرمانشاه

۳- مصطفی پورفرج از تهران و حمیدرضا راهبردیان از تهران  

در این وزن ۵۹ کاراته‌کا حضور داشتند.

وزن ۷۵- کیلوگرم:

۱- میلاد بهمنی از تهران

۲- هادی صفی از تهران

۳- ابراهیم حسن بیگی از البرز و الیاس محمدزاده از گیلان  

در این وزن ۳۶ کاراته‌کا حضور داشتند.

وزن ۸۴- کیلوگرم:

۱- کیوان بابان از کردستان

۲- احسان حیدری از کرمانشاه

۳- سجاد فرخی از مازندران و علی فداکار از تهران   

در این وزن ۴۰ کاراته‌کا حضور داشتند.

وزن ۸۴+ کیلوگرم:

۱- سامان حیدری از کرمانشاه

۲- محمدمهدی قاهری از گیلان

۳- مصطفی ایلان کشکولی از فارس و مجید محمودی از کهگیلویه و بویراحمد    

در این وزن ۳۶ کاراته‌کا حضور داشتند.

به گزارش ایمنا، در مدیریت ورزش و خصوصاً در بخش قهرمانی، می‌توان عملکرد رده سنی بزرگسالان و مدال‌آوری در این بخش را نشانه شکوفا شدن مدیریت خوب عنوان کرد، در حالی که ضعف کاراته استان اصفهان در این رده سنی کاملاً مشهود است و باید دید در سال آخر منتهی به انتخابات هیأت کاراته استان اصفهان، علی دوانیان می‌تواند ثمره مدیریت هشت ساله خود را در بخش بزرگسالان به نتیجه برساند یا خیر؟

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!

به گزارش ورزش سه، انتشار تصاويري از ملیکا رسولی که مدعی عنوان‌داری در رشته کاراته است، كنار علي دايي با اين تيتر كه «یک ملي‌پوش خانم مدالش را به علي دايي اهدا كرد» حاشيه‌ساز شده است. برخي ورزشكاران قديمي مدعي شدند او نه عضو تيم ملي بوده و هست و نه مدالي بين‌المللي دارد كه بخواهد به دايي اهدا كند؛ ادعایی که هنوز با پاسخی از سوی رسولی مواجه نشده است.

در همين بین مريم رنجبرساري، عضو سابق تيم ملي تير و كمان در يك استوري كه در اينستاگرامش منتشر كرد به این فرد حمله کرد.

 به همين بهانه، خبرنگار روزنامه اعتماد با او تماس کرد و رنجبرساري گفت: ايشان چند سال پيش گفته قهرمان كاراته است اما فدراسيون كاراته تكذيب كرد. معلوم نيست او از چه طريقي اسپانسر پيدا مي‌كند، اما در بيوي اينستاگرامش نوشته قهرمان تير و كمان است! بچه‌هاي كاراته هم براي من فرستادند و پرسيدند اين را مي‌شناسي؟ گفتم نه‌ . اصلا بچه‌هاي كاراته هم او را قبول ندارند.

رنجبرساري ادامه داد: خود من به دليل اينكه‌ پول اعزام و تجهيزات براي رفتن به مسابقات را نداشتم از تيم ملي كنار رفتم. مثل من زياد بودند، اما اگر او به تيم ‌ملي رفته احتمالا پول هزينه‌هاي خودش را داده و‌ به تيم ملي رسيده!

ملي‌پوش سابق افزود: او اصلا مدالي نداشته كه به علي دايي تقديم كند. براي من عجيب است او علي دايي را چطور پيدا كرده و به ديدار يكي از بزرگان ورزش ما رفته است. ورزشكاري به بزرگي علي دايي از قبل رزومه طرف مقابل را مي‌بيند و بعد به ديدار ورزشكاري مي‌رود. اما اين ورزشكار اصلا مدالي نداشته است! شايد مدال استاني بوده است، اما نه بچه‌هاي كاراته و نه تير و كمان مي‌گويند او مدالي نياورده است. من فقط به اين فكر مي‌كنم و از اين ناراحتم چرا براي من كه قهرماني آسيا را داشتم اسپانسري نبود، اما براي ورزشكاران اين شكلي دو تا سه تا اسپانسر پيدا مي‌شود!

وي در ادامه با اشاره به هزينه‌هاي سنگين در تير و كمان كه خيلي‌ها از پس آن برنمي‌آيند و به ناچار خداحافظي مي‌كنند، افزود: سال ۸۹ يا ۹۰ بود كه تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در تير و كمان تيمداري مي‌كردند و من به عضويت استقلال درآمدم. رقابت بين اين دو تيم در همه رشته‌ها جذاب است و در آن سال هم رقابت نزديكي داشتيم و در نهايت ما قهرمان شديم و آقاي فتح‌الله‌زاده مديرعامل وقت استقلال قرار بود نفري ۵ سكه به ما‌ پاداش بدهند، اما ما كه چيزي نديديم!

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان