Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار کوثری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این دو عامل لازم و ملزوم یکدیگر هستند بویژه اینکه امام هم می فرمود انقلاب مردمی و برای مردم است و مردم حافظ آن هستند ، از سوی دیگر این انقلاب با انگیزه الهی و علاقه مردم به کشور و رهبرشان به پیروزی رسید آن هم در شرایط بسیار سختی که 50 تا 80 هزار مستشار آمریکایی در بخش های مختلف کشور حضور تعیین کننده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وابستگی های مراکز حساس کشور به بیگانگان بویژه آمریکایی ها در قبل از انقلاب اسلامی و تلاش دشمن در سوء​استفاده از این وابستگی به منظور ضربه به ایران گفت:​ آنها حتی تصور می کردند که رزمندگان اسلام نتوانند از سلاح ها به خوبی استفاده و آن را تعمیر کنند، از سوی دیگر در استان های مرزی تنش های قومیتی بوجود آوردند و جنگ را تحمیل کردند تا چندروزه به تهران برسند و نظام دلخواه خود را مستقر کنند اما حضور بی بدیل مردم در صحنه و رهبری امام امت مانع از حضور و تسلط دوباره بیگانگان در این کشور شد.
سردار کوثری در پاسخ به این پرسش که مهمترین چالش نظام در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه بود و چگونه بر آن فائق آمدیم گفت: در اوایل انقلاب ارتش آسیب دیده بود و سپاه و بسیج سازمانی نوپا بودند و آمادگی صرفا نسبی بود که تجاوز شروع شد ، این خود چالشی بسیار مهم بود اگرچه موضوع عزل جانشین رهبری یعنی آیت الله منتظری که فقط امام بزرگوار می توانست آن را حل کند چالشی دیگر بود .
وی سومین چالش را فتنه 88 عنوان کرد و گفت: این فتنه را کسانی به پا کردند که خود روزگاری مسئولیت داشتند و موسوی در دوران نخست وزیری خود انتخابات برگزار کرده بود و کروبی نیز مسئولیت ریاست مجلس را برعهده داشت.
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در عین حال حمله آمریکا به کشورمان و ناکامی آنها در طبس را از دیگر چالش های مهم بعد از پیروزی انقلاب یاد کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا نیز در همان ایام از محاصره اقتصادی ایران سخن می گفت که البته پس از سالها امروز نام آن را تحریم اقتصادی گذاشتند اما امام همان زمان این موضوع را به فال نیک گرفت چون معتقد بود در چنین شرایطی استعدادها شکوفا می شود و کشور به خود اتکایی می رسد ، در چنین شرایطی بود که ما سختی ها را تحمل کردیم و موقعیت های بسیار خوبی را نیز کسب کردیم که نمونه آن در فناوری است.
سردار کوثری در همین زمینه با اشاره به اتمام سوخت راکتور هسته ای تهران و تعهدات طرف مقابل مبنی بر تامین سوخت آن در سال 2010 گفت: زمانی که درخواست تامین سوخت را کرده بودیم اروپایی ها و آمریکایی ها از این موضوع شانه خالی کردند و حتی سازمان بین المللی انرژی اتمی هم سر باز زد و سوخت را به ما ندادند اما در چنین شرایطی دانشمندانی همچون شهریاری ، علی محمدی و احمدی روشن ها سوخت 20 درصد را تولید کردند و مشکل برطرف شد.
وی همچنین به مدیریت میدانی زمان جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: در همان زمان نیز بسیاری از امکانات را از غنائم بدست آمده از دشمن تامین می کردیم و خلاقیت و ابتکارات در آن دوره باعث پایه گذاری فناوری پیشرفته موشکی در کشور شد، این در حالی است که دشمن تصور می کرد با محاصره می تواند به اهداف خود برسد اما اتفاقاً آن محاصره باعث شد تا مرزها فعال و تصمیمات عادی گرفته شود .
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، زباله‌های فضایی شامل قطعات کوچک و بزرگی از تجهیزات دست‌ساز بشر است که در مدار زمین رها شده‌اند. این زباله‌ها می‌توانند با سرعت‌های باورنکردنی حرکت کنند و به ماهواره‌ها و فضاپیماها آسیب برسانند.

زباله‌های فضایی شامل ماهواره‌های شکسته، قطعات موشک‌های دورانداخته شده و سایر قطعات کوچک و  بزرگ فلزی است که اغلب سرعت زیادی در اطراف سیاره ما دارند. این زباله‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه فضایی چین را تهدید می‌کنند و حتی برای ساکنان زمین نیز خطرناک است چراکه اخیراً شاهد فرود آمدن یک زباله فضایی بر سر یکی از ساکنان خانه‌ای در ایالات متحده بودیم.

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند.

ماهواره Astroscale's Active Debris Removal by Astroscale-Japan (ADRAS-J) تصویر بالا را از مرحله بالایی یک موشک دور انداخته شده از فاصله چند صد متری گرفته است. ایده سیستم ADRAS-J بازرسی قطعات زباله و گرفتن عکس از آنها برای تعیین حرکات و وضعیت آنها است تا به درک چگونگی حرکت زباله برای عملیات حذف آتی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت