Web Analytics Made Easy - Statcounter

مامه بابا تیام، دوشنبه شب وارد تهران شد تا در کمترین زمان ممکن قراردادش با استقلال را بسته و نامش را در لیست آسیایی این باشگاه جای دهد. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، فوتبالیستی آفریقایی که البته برای کمک به خط حمله استقلال که در این فصل آمار گلزنی خوبی از خود بر جای نگذاشته حالا در تهران است.

فوتبالیست خوش‌استیل

«مامه بابا تیام» زاده سنگال است و ۲۵ ساله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبالیستی نسبتاً جوان با ۱۸۵ سانتی‌متر قد و ۷۹ کیلوگرم وزن. چابک و آماده که البته باید او را در تمرینات استقلال بهتر دید و درباره اش قضاوت کرد.

۴ گل در پایه‌های اینتر

او در دو سالی که در باشگاه اینتر فوتبال بازی می‌کرد، موفق شد ۴ گل بزند و از این حیث آمار جالبی نداشت، ولی مدیران باشگاه او را فوتبالیستی تأثیرگذار دیده بودند.

۱۰ گل در سری C. ایتالیا

«مامه بابا تیام» که هرگز نتوانست در تیم بزرگسالان اینتر توپ بزند در تابستان ۲۰۱۱ قرضی به «آولینو» در سری C. ایتالیا پیوست و ۴ گل در ۲۲۶ مسابقه‌ای که برای آن تیم به میدان رفت، زد. او فصل بعد و قرضی به «سوتیرول» در همان سری C. رفت و موفق شد در ۲۹ بازی در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ شش گل برای این تیم بزند تا تعداد گل‌هایش در این سطح از فوتبال ایتالیا را به عدد ۱۰ برساند.

۱۱ گل در سری B. ایتالیا

«مامه بابا تیام» در سال ۲۰۱۳ با یک رده صعود به سری B. و تیم «لانسیانو» رفت و تا مدتی در این تیم ماند. او در دو فصل حضور در این باشگاه، ۵۶ بار به میدان رفت و ۱۱ گل هم به ثمر رساند. ۳ بار در فصل اول و ۸ بار در فصل دوم دروازه حریفان تیمش را گشود.

سلام به بانوی پیر

«مامه بابا تیام» در پایان سال اول حضور در «لانسیانو» از سوی مدیران باشگاه یوونتوس دیده و با مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو جذب این باشگاه شد، ولی بدون حتی یک دقیقه بازی برای یووه یا همان بانوی پیر دوباره به صورت قرضی به لانسیانو برگشت و فصل دوم حضورش در آن باشگاه را تجربه کرد.

خروج از ایتالیا

«مامه بابا تیام» پس از آن با ۷۰۰ هزار یورو راهی تیم «زولت وارگم» در لیگ بلژیک شد. او سال ۲۰۱۵ برای این تیم توپ زد و در نهایت در لیگ ششم شد. مامه در ۲۸ بازی از مجموع ۳۰ دیدار آن فصل ۱۱ گل به ثمر رساند که ۵ گلش را به تیم‌های مطرح میشلن، شارلوا و استاندارد لیژ زد.

بعد از بلژیک کم‌کار شد!

«مامه بابا تیام» در پایان همان فصل راهی لیگ یونان و تیم «پائوک» شد. از همان دوران تیام کمتر به میدان رفت و در طول فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ فقط توانست ۱۱ دقیقه برای تیم یونانی بازی کند. در همان یک دیدار نیز به عنوان بازیکن ذخیره و ۱۱ دقیقه در زمین حضور یافت!

رسیدن به سری A. ایتالیا

تیام سپس در نیم‌فصل سال گذشته (فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶) به سری A. رفت و حضور در این سطح از فوتبال اروپا را هم تجربه کرد. او به صورت قرضی به امپولی رفت و از مجموع ۱۵ دیداری که برای این تیم به میدان رفت در ۹ دیدار از ابتدا در ترکیب اصلی بود. البته در مجموع این ۱۵ بازی فقط یک بار موفق به گلزنی شد!

گلزنی در سن‌سیرو

شاید مهمترین اتفاق فوتبالی برای این بازیکن سنگالی، اوایل اردیبهشت سال جاری رخ داد. آن شبی که او با پیراهن امپولی زننده گل دوم تیمش مقابل آ. ث. میلان در بازی شد که در پایان امپولی ۱-۲ برنده زمین را ترک کرد. او این گلش را در ورزشگاه بزرگ سن‌سیرو و مقابل طرفداران این تیم محبوب ایتالیایی به ثمر رساند. «مامه بابا تیام» این گل را به «دوناروما» یکی از دروازه‌بانان مطرح ایتالیا زد.

۳۱ گل در ۱۵۵ بازی

«مامه بابا تیام» از سال ۲۰۱۱ که رسماً وارد دنیای فوتبال حرفه‌ای شده تاکنون ۱۵۵ بار در تیم‌های مختلف به میدان رفته است. او در این مدت ۳۱ بار موفق به گلزنی شده است که البته نسبت به پستی که در آن بازی می‌کند تعداد کمی به نظر می‌رسد. چیزی در حدود یک‌پنجم تعداد بازی‌هایش.

زوم یک

فوتبال‌آموخته آکادمی اینترمیلان

«مامه بابا تیام» پس از درخشش در تیم‌های پایه سنگال در تورنمنت‌های نوجوانان جهان از سوی استعدادیاب‌های اینترمیلان دیده شد و به ایتالیا رفت! او فوتبالش را از ۱۶ سالگی در همان فضا و زیر نظر مربیان آکادمی اینتر استارت زد. همین مهم باعث شد تا در ادامه دوران فوتبالش بتواند با پشتوانه همین رزومه با ارقام خوبی راهی تیم‌های باشگاهی شود.

زوم دو

دلیل غیبت ۸ ماهه چیست؟

پس از پایان فصل گذشته فوتبالی، «مامه بابا تیام» در هیچ تیمی عضویت نداشت. این در حالی بود که در ترانسفر مارکت با رقم حدودی ۵/۱ میلیون یورو جزو بازیکنان خوب به حساب می‌آید، ولی از خرداد تا به حال هیچ‌جا توپ نمی‌زد! در اخباری که راجع به این بازیکن دیده می‌شود هیچ‌جا اشاره‌ای به مصدومیت این بازیکن نشده است!

زوم سه

زننده گل صعود در جام حذفی

«مامه بابا تیام» در همه این سال‌ها حضور خیلی کمی در جام‌حذفی داشته و در کل فقط در ۷ بازی به میدان رفته است. به همین دلیل هم فقط یک گل زده در این جام‌ها دارد. گلی که با لباس لانسیانو به آلساندریا زد. او در آن دیدار با همان یک گل لانسیانو را به دور یک سی‌ودوم رساند هرچند که در مرحله بعد به جنواد باختند و حذف شدند. او قطعاً در دیدار فینال جام‌حذفی می‌تواند کمک‌حال استقلال باشد. آیا مارکو پولوی آفریقایی مشکل گلزنی تیم شفر را حل می‌کند؟

زوم چهار

مامه و حضور در لیگ اروپا

«مامه بابا تیام» با اینکه در یونان و تیمی که به عضویتش درآمده بود فرصت ۱۱ دقیقه‌ای برای بازی در لیگ به دست آورد، ولی در عوض در یورو لیگ با «پائوک» به میدان رفت. او در همان نیم‌فصلی که برای این تیم توپ می‌زد در ۵ دیدار به میدان رفت و هرچند موفق به گلزنی نشد، ولی حضور در آن سطح از فوتبال را هم تجربه کرد. مامه گلی در آن رقابت‌ها به ثمر نرساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| واکنش سردار آزمون به گلزنی و باخت رم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آاس رم دیشبه (دوشنبه) در هفته سی‌وسوم سری‌آ ایتالیا میزبان بولونیا بود و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. سردار آزمون، مهاجم ایرانی رم در این بازی پس از مدت‌ها برای تیمش به زمین رفت و موفق به زدن گل شد تا تعداد گل‌هایش برای جالوروسی به عدد 3 برسد.

آزمون پس از بازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عالی بازی کردیم، نتیجه چیزی نبود که می‌خواستیم ولی ما به جنگیدن ادامه می‌دهیم. زنده‌باد رم!»

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898488

دیگر خبرها

  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • قهرمانی اینتر جلو چشم هواداران میلان
  • عکس‌| واکنش سردار آزمون به گلزنی و باخت رم
  • کری جنجالی ستاره اینتر: سرور میلانیم! (عکس)
  • ترکیب اینتر-میلان: بازی قهرمانی در سن‌سیرو
  • برنامه تمرینی ویژه برای مهرداد محمدی در استقلال
  • بابا، چرا ما هوادار رئال مادرید نیستیم!
  • پشت پرده خوشحالی خاص مهرداد محمدی بعد از گلزنی + عکس
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود