Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@05:26:02 GMT

طنین «بلند آسمان جایگاه من است» در مدرسه علوی تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۶۳۸۶

طنین «بلند آسمان جایگاه من است» در مدرسه علوی تهران

همافران ارتش روز نوزدهم بهمن به جریان انقلاب پیوستند و با لباس نظامی در تظاهرات مردمی شرکت کردند و پس از آن در مدرسه علوی تهران مقابل حضرت روح الله ادای احترام کردند.

گروه سیاسی خبرگزاری آنا_ آرزو نوروزجم: 19 بهمن 57، میدان آزادی، همافران هم به میان مردم آمدند. این روز با یک راهپیمایی بزرگ از منطقه 9 تا میدان آزادی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم به دعوت امام خمینی به پشتیبانی از دولت موقت به خیابان‌ها آمدند، تظاهراتی که بر خلاف روزهای گذشته نظامیان ارتش را هم در خود داشت.

قطع نامه‌ای صادر و اعلام شد همه اقشار مردم از فرار شاه و بازگشت رهبر انقلاب استقبال می‌کنند. آنها تأکید کردند از دولت بازرگان حمایت می‌کنیم و از نیروهای مسلح هم می‌خواهیم دولت را حمایت کند، در این قطعنامه به بختیار اخطار داده شد در برابر خروش مردم ایستادگی نکند، و فقط قراردادهایی اعتبار دارند که به تصویب دولت موقت رسیده باشند.

پرسنل نیروی هوایی پس از تظاهرات در مدرسه علوی تهران مقابل حضرت روح الله ادای احترام کردند، اتفاقی که تصویر باشکوهش برای همافران نیروی هوایی جاودانه شد. حضرت امام به همافران فرمودند: همان‌طور که تا حالا در اطاعت طاغوت بودید، حال به قرآن پیوستید. قرآن حافظ شماست. امیدوارم با کمک شما بتوانیم در اینجا حکومت اسلامی را برقرار کنیم. سران ارتش اطلاعیه‌ای صادر و حضور همافران نیروی هوایی را تکذیب کردند، ارتش همچنان در توهم وفاداری به شاه است از این رو ادای احترام نیروهای ارتش در برابر امام را جعلی عنوان می‌کند، تکذیبه ای که دفتر حضرت امام ، آن را واقعی و عکس منتشر شده در کیهان را صحیح اعلام کرد.

روزنامه های آن روز در از قول رئیس ستاد ارتش نوشتند: ارتش از دخالت در سیاست برحذر باشد.

دولت لیبی پیغام فرستاد و اعلام کرد: دولت مهندس بازرگان را به رسمیت می‌شناسد، اتفاقی که خیلی ها می‌گویند موفقیت بزرگی برای دولت وقت آن روز است.

کارمندان حامی انقلاب و نخست وزیر انتخابی تواستند 7 وارتخانه را به تصرف نیروهای انقلاب در بیاورند.

بختیار دولت مهدی بازرگان را دولتی در سایه خواند و وزرای کابینه اش را هم به بازداشت تهدید کرد. مردم همچنان به تظاهرات و حضورشان در خیان‌ها ادامه می‌دهند، اعتراضات به حضور نخست وزیر خاندان پهلوی ادامه دارد، حکومت نظامی های اعلام شده نادیده گرفته می‌شود. بختیار دستور تیراندازی به سمت مردم را می‌دهد. در بعضی از نقاط کشور به سمت مردم تیراندازی می‌شود. مذاکرات بین بازرگان و بختیار همچنان ادامه دارد، اطرافیان دولت موقت می‌خواهند که ارتش در درگیری های داخلی کشور بی طرف باشد و اقدامی علیه مردم انجام ندهد.

با گسترده شدن تظاهرات، خطر دستیابی مردم به سلاح های گرم انبارهای اسلحه افزایش یافت.

بختیار دائما دولت موقت را تهدید می‌کرد و پاسخ بازرگان به بختیار این بود که تا دیر نشده استعفاء دهید و جلوی خونریزی های بیشتر را بگیرید. در مقابل، بختیار بار دیگر اعلام کرد که سنگر قانون اساسی و نخست وزیری را ترک نخواهد کرد. او همچنین تهدید کرد در صورت استعفا از قدرت ، خطر کوتای نظامی افزایش خواهد یافت.

بختیار در ملاقات با ارتشبد قره باغی رئیس ستاد ارتش از او می خواهد دستور بمباران زاغه ها و انبارهای اسلحه را صادر کند. از سویی نیز با افزایش هجوم مردم به مراکز ساواک در تهران و شهرستان ها، سپهبد مقدم از روسای ساواک سراسر کشور می خواهد فورا اسناد محرمانه را به جای امن منتقل و در صورت لزوم آنها را نابود کنند.

خیابان های نیروی هوایی، شهناز، فرح آباد، میدان خراسان، نارمک، پدرثانی، نظام آباد و .. شلوغ است، مردم این مناطق به سمت میدان آزادی حرکت کردند و در حمایت از دولت بازرگان شعار دادند.

خیابان های تهران در آتش می‌سوزد، از طرفی آتش خشم مردم زبانه می‌کشد و از سویی دیگر بانک‌ها و دیگر مؤسسات دولتی به تصرف مردم معترض در آمدند. در میان درگیری ها و تیراندازی های خیابان فرح آباد (پیروزی) خبرنگار لوس‌آنجلس تایمز کشته می‌شود و گروه منصورون، ترور رییس گارد دانشگاه جندی شاپور اهواز را به عهده می‌گیرد.

شریف امامی و علی امینی با اینکه از طرف دادستانی ممنوع‌الخروج شده بود به همراه علی امینی راهی جز فرار مقابل خود نمی‌بیند و از کشور گریختند.

درب مدرسه علوی همچنان به روی مردم باز است و کوچه و پس کوچه‌های اطراف هر روز شاهد حضور اقشار مختلفی از کمردم است که به دیدار حضرت روح الله می‌روند. حضرت امام بازاریان تهران را به حضور پذیرفتند و از رمز پیروزی انقلاب گفتند، ایشان همچنین در جمع اعضای انجمن اسلامی پزشکان و معلمان جرایم پنجاه ساله خاندان پهلوی را برشمردند و همگان را به پشتیبانی از دولت موقت فرا خواندند و آخرین اتمام حجت ها را به واپسین دولت شاه نمودند.

امام خمینی از مردم ایران برای حمایتشان از دولت موقت تشکر کردند و فرمودند: باید همه خبرگزاری‌ها بدانند که این اجتماع عظیمى که در ایران، از مرکز گرفته است تا آخر، شهرستانها و قصبات، براى پشتیبانى از این دولت بوده است، این کافى است براى جواب آنها که گفته مى‏شود و مى‏گویند: «باید ملت بگوید». ملت با چه زبانى بگوید؟...

ایشان همچنین طی نطق کوتاهی که از شکبه تلویزیونی کارکنان اعتصابی رادیو و تلویزیون بطور مستقیم پخش می شد گفتند: دستگاه هایی در این قسمت (رادیو تلویزیون) بوده و هست که بایستی در خدمت مردم می بودند. ولی رژیم غاصب از آنها در راه هدف های نامشروع استفاده کرده است.

بختیار مجدد در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند: در مقابل هیتلر، رضاشاه و شاه ایستادگی کرده‌ام و در مقابل آیت الله خمینی و بازرگان نیز مقاومت خواهم کرد.

حضور گسترده مردم به خصوص مردم تهران و همراهی همافران نیروی هوایی برای خیلی ار رسانه های غربی قابل توجه بود.

خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد: در ایران میلیون ها تن برای ابراز حمایت از آیت الله خمینی به خیابان ها ریختند و در میان این تظاهر کنندگان گروهی از همافران و خلبانان نیروی هوایی نیز حضور داشتند که ملبس به لباس نظامی بودند و قبل از پیوستن به تظاهر کنندگان به مقر آیت الله رفته، ادای احترام کردند.

مطبوعات و رادیو ریاض هم گفتند: مهندس بازرگان اعلام کرد نتوانسته است رضایت ارتش را جلب کند و ارتشیان از قانون اساسی حمایت می‌کنند.

مطبوعات داخلی ایران هم در واکنش به اعلام حمایت گروه گسترده ای از مردم ایران از انقلاب و دولت بازرگان اینگونه تیتر زدند:

کیهان: میلیونها نفر به بازرگان گفتند ، بله

اطلاعات: مردم به بازرگان رأی اعتماد دادند.

آیندگان: حکومت بازرگان تقاضای شناسایی جهانی می‌کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین زنگ زمین پاک در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اجرای سرود از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
علی اکبر قربانلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت: هشت برنامه به مناسبت گرامیداست هفته زمین پاک در شاهرود اجرا می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • واسه نونه... واسه نونه!
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود