Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ملازینل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص داستان نویسی و دغدغه های موجود بیان کرد: یکی از ضعف‌ها و دغدغه‌هایی که مشاهده می‌شود، نبود برآورد دقیق از وضعیت داستان نویسان استان قزوین است.
وی گفت: جامعه آماری حوزه هنری از میان هنرجویانی است که در کارگاه‌های این مرکز حضور فعال دارند ازاین‌ رو لزوم تأمین بانک اطلاعاتی جامع از داستان نویسان امری بدیهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم داستان کوتاه، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری رمان‌ نویسی است. امری که در فضای بومی به‌ شدت در آن کم‌ کار هستیم و امید است در سال‌های پیش رو و رشد داستان کوتاه به‌عنوان دروازه ورود به رمان‌نویسی شاهد تحول در این حوزه نیز باشیم و بتوانیم این بخش را نیز به جایزه سال داستان اضافه کنیم.

ملازینل با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین عنوان کرد: واحد آفرینش‌های ادبی برای رفع این دغدغه به فکر برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان افتاد تا با رویکرد بومی، نویسندگان داستان کوتاه را گرد هم آورد.

وی با اشاره به برگزاری برخی از جشنواره‌های ویترینی در کشور افزود: در حال حاضر جشنواره‌های بسیاری در کشور در حال برگزاری است که بسیاری از آن‌ها حالت ویترینی دارد و ما از این موضوع گریزان هستیم. هدف این جشنواره شناسایی و اقدام و برنامه‌ریزی منطقی بر اساس برآورد میدانی است.

این مسئول اضافه کرد: بی‌شک با برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌توان به اشراف بیشتر و بهتر از کمیت و کیفیت داستان کوتاه و کسانی که در این حوزه فعالیت جدی دارند، دست‌یافت.

ملا زینل تصریح کرد: ارتقا سطح کیفی آثار و دانش نویسندگان با برگزاری این جشنواره مشخص خواهد شد که می‌توان بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد تا شاهد حضور تأثیرگذارتر داستان نویسان همشهری در جریان داستان‌نویسی کشور باشیم.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت کنونی داستان‌نویسی در استان ارائه کرد چرا که شبکه جامعی از نویسندگان در قزوین و شهرستان‌ها وجود ندارد.

ملازینل مطرح کرد: برگزاری «جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین» می‌تواند نقاط کور حوزه داستان‌نویسی را روشن کرده و استعدادهای برجسته اما گمنام استان از این طریق به منصه ظهور برسد.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را بانظم و برنامه‌ریزی دقیق با حمایت هنرمندان استان در سال‌های پیش‌رو نیز ادامه دهیم.
1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی، گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید، گفت: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

عاطفه زارعی گفت: هیئت داوران این جشنواره از استادان برجسته ادبیات کودکان و نوجوان، مانند مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

او گفت: مراسماختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن‌سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود، گفت: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند