Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:05:32 GMT

چگونه با همسرراجع به مسائل مالي صحبت کنيد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۶۶۴۳

چگونه با همسرراجع به مسائل مالي صحبت کنيد؟

خبرگزاري آريا -

شما و همسرتان بدون هيج جنگ و جدلي مي‌توانيد راجع به مسائل مالي بحث وگفتگو کنيد. 5 راه حل مناسب و ضروري که هر زوجي بايد بداند
شما و همسرتان بدون هيج جنگ و جدلي مي‌توانيد راجع به مسائل مالي بحث وگفتگو کنيد. 5 راه حل مناسب و ضروري که هر زوجي بايد بداند
دعواي مالي
آخرين باري که با همسرتان به خاطر مسائل مالي بحث عميق داشتيد، چه زماني بوده است؟ شايد مثل خيلي از خانم‌ها پاسخ‌تان "هرگز" باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتي در بهترين زمان‌ها اين موضوعي زهرآگين است و در بحران اقتصادي فعلي، انفجاري است.
مسائل مالي يکي از موضوعاتي است که در ازدواج کمتر به آن بها داشته مي‌شود، (طبق گفته دکتر بوني ايکرويل، نويسنده Financial Infidelity): هفت مرحله براي غلبه بر تخريب روابط. و نيز عامل دعواها و طلاق مي‌باشد. براي خيلي از مردم راحت تر است که از واقعيت فرار کنند تا اينکه واقعيت‌هاي مالي را بپذيرند. همچنين هيچ کس دوست ندارد که سارق بانک باشد. در تحقيقي مشخص شد که 82 درصد از زوجين خريد خود را از همسرشان مخفي مي‌کنند، يا در تحقيقي ديگر 30 درصد از افراد نسبت به گذران فعاليت‌هاي خود صادق نبودند. تا زماني که اوقات بر وفق مراد آنها نيست، از بي صداقتي و مخفي سازي خبري نيست. اما زماني که پول کافي دارند آنها را از همسر خود مخفي مي‌کنند.
به گفته استفن، مشاور ازدواج و خانواده در نيوجرسي و نويسنده Magnetic partner، وقتي اينها پول اضافي دارند از طرف مقابل خود پنهان مي‌کنند. اما در زمان تنگدستي همه چيز را بيان مي‌نمايند.
زماني که وقت مي‌گذرد و زوجين تصميم مي‌گيرند راجع به مسائل مالي با يکديگر بحث و گفتگو داشته باشند، ديگر کار از کار گذشته است، چرا که آنها بايد با استرس و کار از دست داده و يا حقوق اندک بازنشستگي دست به گريبان شوند. در اين هنگام آنها مجبور هستند که نسبت به سرمايه، بودجه و درآمد خود نگران باشند.
همسران بايد قبل از هر مشکل يا بحراني اقدام و با يکديگر مشورت کنند. در زير پنج پرسش آورده شده است که همسران مي‌توانند از هم بپرسند، و نيز توصيه‌ها براي صحبت کردن در زمينه مسائل مالي خانواده.
مشاغل در خطر
اگر کارمان را از دست بدهيم، چه مي‌شود؟
اين سئوال منطقي است. اما موضوعي ترسناک مي‌باشد. مردان و زنان به وسيله شغل و حرفه خود احساس ارزشمندي پيدا مي‌کنند. مردان به خاطر نان آور بودن نسبت به نقش خود حساس هستند و از اينکه نتوانند خانواده خود را تامين کنند و نيازهاي آنها را برطرف سازند شرمنده مي‌گردند.
در ضمن، درآمد خيلي از مردان بيشتر از زنانشان است، و تعداد زيادي از خانم‌ها دوست ندارند به همسران خود وابسته باشند. اگر زنان از مردان راجع به امنيت شغلي آنها سئوال کنند، اينان احساس ناخوشايندي پيدا نموده و ناراحت مي‌گردند.
بنيانگذار موسسه خصوصي آموزش مالي زنان در آمريکا مي‌گويد:
با همسران خود راجع به برنامه‌هاي احتمالي يا قريب الوقوع صحبت کنيد. مثلا از همسر خود بپرسيد، اگر در فرض ما کار خود را از دست داديم چه کارهايي مي‌توانيم انجام بدهيم، و در اين زمينه روي يک برگه کاغذ نظرات و برنامه‌هاي خود را بنويسيد. از اينکه بحث خود را ادامه بدهيد، اصلا نترسيد. به گفته دکتر شوارتز پيپر، خيلي از افراد خانواده خود را در جريان مشکلات شغلي خود قرار نمي‌دهند و اين يک بحران است که روابط همسران را دچار اضمحلال مي‌سازد و طرف مقابل احساس مي‌کند که همه چيز از او مخفي مي‌گردد.
فشار والدين
اگر والدين ما نياز به کمک مالي داشتند، چگونه موقعيت را کنترل کنيم؟
گاهي مراقبت و تامين نيازهاي والدين براي همسران ايجاد تنش مي‌نمايد. (بر اساس صحبت‌هاي دکتر جاکوب، نويسنده Emotional Survival Guide for Caregivers)
برخي افراد تا مشکلي براي پدر و مادر آنها پيش نيايد، راجع به مسائل مالي آنها برنامه ريزي و صحبت نمي‌کنند، گاهي پدر يا مادر دچار شگستگي لگن مي‌شوند که قادر به کار کردن نخواهند بود يا پير مي‌شوند و نياز است به خانه سالمندان بروند، پس بايد پيش بيني همه اينها را بنماييد.
در ابتدا با تعدادي سئوال کلي، همراه با همسر خود، مسائل را بررسي نماييد. مثلا بپرسيد آيا نگران مسائل مالي والدين خود هستيد؟
در صورت ايجاد مشکل براي آنها و نداشتن پول کافي آيا قادريد به آنها کمک کنيد؟
بعد از اين بايد جزئي تر صحبت کنيد. هر دو شما بايد با پدر و مادر خود صحبت نماييد، اگر چه در اين مواقع خيلي از افراد احساس بدي پيدا مي‌کنند. از آنها بپرسيد چقدر پول و درآمد دارند، چه مخارجي دارند، بيمه آنها به چه صورت مي‌باشد؟
مسائل مالي
آيا زمان اين نيست که تصميمات مالي را با يکديگر بگيريم؟
اگر چه خيلي از زوجين مسائل مالي را با يکديگر مديريت مي‌کنند، اما هنوز تعداد زيادي از مردان در اين زمينه با همسران خود مشورت نمي‌کنند و خود به تنهايي تصميم گيري مي‌نمايند، هر چند که زنان حتما با همسران خود مشورت مي‌کنند.
اين عدم توازن دو پيامد ناراحت کننده دارد. ملان اليويا روان درمانگر و نويسنده Money Harmony مي‌گويد: " اگر مشکلي پيش بيايد، مردان سرزنش مي‌شوند . زنان آنها هم نااميد مي‌گردند که اين مشکل را دو چندان مي‌سازد. پس بايد مرد و زن با يکديگر تصميم گيري کنند، و اگر نه هر چه پيش آيد به ضرر هر دوي آنها خواهد بود."
بايد با ملايمت پيش رفت، همسران خود را به عنوان يک تيم تصور کنند، هر مشکلي پيش آيد دودش به چشم هر دو آنها مي‌رود، پس بايد در هر چيزي خود را شريک بدانند، حتي زمان مشکلات.
اگر فردي بخواهد تصميمات مالي خانواده را خودش به تنهايي بگيرد، به سر منزل مقصود نخواهد رسيد.
دست و دلباز بودن
بايد به کودکان خود حقوق بدهيم؟
جوانان يا نوجوان در صورت از دست دادن کار خود يا مواردي از اين قبيل، به بانک پدر و مادرشان رجوع مي‌کنند. بيشتر از يک چهارم افراد 25 تا 29 ساله آمريکايي با پدر و مادر خود زندگي مي‌کنند و وابستگي مالي به آنها دارند. اين رقم در حال افزايش است. گاهي اوقات حتي اگر فرزندان وابستگي هم نداشته باشند، از شما پول قرض مي‌گيرند يا هديه مي‌خواهند. سپس شما و همسرتان بايد براي اين موارد هم برنامه ريزي کنيد. غير معمول نيست که گاهي يکي از پدر و مادر نخواهد به فرزند خود پول بدهد. پس هميشه موقعيت‌هاي فرضي را نيز در نظر بگيريد: اگر فرزندمان خواست به خانه برگردد چه کاري مي‌توان انجام داد؟ آيا از پس مخارج برخواهيم آمد؟ آيا محدوديت خواهيم داشت؟
قبل از اينکه دچار امتحاني سخت بگرديد با همسر خود مشورت کنيد.
بازنشستگي
آيا در زمان بازنشستگي از پس مخارج برخواهيم آمد؟
حتي در زماني هم که تورم وجود نداشت و اقتصاد قوي بود، خيلي از افراد به فکر آينده خود نبودند. فقط 53 درصد از افراد 45 و 54 ساله به محاسبه وجوه نقدي خود پرداخته اند و 36 درصد از آنها هم کمتر از 000/10 دلار (10 ميليون تومان) پس انداز داشته اند. و حالا که کار از کار گذشته است، همه متوجه اشتباه خود شده اند. در حقيقت، در نظر سنجي 52 درصد از افراد نسبت به داشتن پول کافي در زمان بازنشستگي خود اطمينان نداشتند، حق با آنهاست. يک فاکتور مهم قرض و وام است. برخي از مردم براي خريد خانه خود وام گرفته يا پولي قرض کرده اند که در حال حاضر ارزش خانه آنها کاهش يافته است. بيشتر زوجين براي اداي دين و قرض خود مجبور هستند ساعات بيشتري کار کنند. حتي آن دسته از افراد هم که مقروض نيستند به علت رکود اقتصادي يا ورشکستگي، پس انداز خود را خرج مي‌کنند.
ترس؟
بايد آن روي سکه را هم نگاه کرد. اين بحران اقتصادي به شما فرصت مي‌دهد تا چند سئوال از خود بپرسيد:
خواهان چه نوع زندگي هستيم؟ چه زمان طالب آن هستيم؟ چگونه آن را به دست آوريم؟ در مورد اينکه چه کسي و تا چه زماني کار کند، صحبت نماييد.
Fidelity Investments گزارش داده است که 60 درصد از زوجين براي سالي که بازنشسته شوند، توافق نداشتند.
حالا زمان خوبي است که به پيشنهاد متخصصين امر گوش بدهيد
- حتي اگر قبلا با هيچ اقتصاد داني مشورت نکرده ايد. اما خاطر نشان مي‌کنيم که موضوع را به گونه اي با همسر خود مطرح کنيد که فکر نکند او را سرزنش مي‌نماييد. بلکه بدين صورت شروع کنيد: از آنجا که با بحران اقتصادي خيلي چيزها تغيير کرده است، دوست دارم با يک فرد خبره براي زمان بازنشستگي خودمان مشورت کنيم.
اگر چه اين بحث‌ها براي زوجين جالب نيستند، اما نقشي مهم را ايفا مي‌کنند. و به خاطر بحران اقتصادي يا آينده نگري، همسران بايد با صراحت با هم صحبت کنند.
به گفته دکتر فيل، پول واقعا افراد را کنار هم جمع کرده است، چرا که آنها ساعاتي از هفته را به صحبت در مورد مسائل مالي اختصاص مي‌دهند.
منبع:seemorgh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفتگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.
این مستند تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد، فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.
«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.
بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفتگو می‌کنند.
در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره  مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.
«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • آخرین خبر از وضعیت مصدومیت یاسین سلمانی
  • پس از گذشت 13 سال؛ ریو فردیناند همچنان از جان تری کینه به دل دارد
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او