Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «وحدت» حلقه مفقوده حل مشکلات کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری شب گذشته با حضور در حسینیه مهدیه شهرستان ورامین با بیان اینکه ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی آرمان‌های انقلاب است اظهار داشت: باید در این ایام نقاط قوّت به دست آمده را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم و برای آینده خود مسیری روشن‌تر و هموارتر ترسیم کنیم تا در مسیر رشد انقلاب و تربیت نسل جدید گام‌های بلندی را برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بی‌شک انقلاب اسلامی ما در ادامه حرکت‌های اصلاح‌طلبانه پیامبر الهی بوده است، وقتی ما تاریخ انبیاء را در قرآن مشاهده می‌کنیم همه انبیاء اهداف اصلاحی داشته‌اند، و اقدامات آن‌ها در جهت اصلاح وضع موجود جامعه خود، هموار کردن کژی‌ها و کژروی‌ها، قرار دادن بشر در بزرگراه‌های منتهی به خداوند و راه سعادت دنیا و آخرت بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دین مبین اسلام و انقلاب بزرگ پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نیز یک حرکت اصلاحی بود افزود: پیامبر در جامعه‌ای ‌که در عمق و سطح و طول و عرض تاریخ بشر در نهایت تاریکی و جهالت فرو رفته بود، اصلاحات را آغاز و 13 سال تحمل کرد تا بنیان‌های جامعه بشری را بر مبنای فطرت، خداپرستی، آزادی، آزادگی، انسانیت و شرف استوار سازد.

رسالت صدا و سیما در انتقال آرمان‌های انقلاب قوی نبود

انصاری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما نیز در راستای همین اهداف شکل گرفت، وجود برخی از مشکلات سبب شده تصویر روشنی از آنچه که در آن بودیم و انقلاب به خاطر آن شکل گرفت در اذهان‌ نسل‌ جوان ما نباشد، رسانه‌های جمعی و بویژه صدا و سیما نتوانستند پل ارتباطی درستی میان دوران تاریخی و نسل معاصر باشند، و به همین خاطر است که برخی افراد با توصیف نادرست از گذشته سعی می‌کنند دستاوردهای انقلاب را کوچک و یا هیچ جلوه دهند.

وی در ادامه امام خمینی(ره) را به عنوان یک روحانی مردمی و خودساخته و رهبری بسیار شجاع و تیزبین توصیف کرد و گفت: اگر سخنرانی‌های امام(ره) و نامه‌های ایشان به شاه قبل از سال 42 را ببینید متوجه می‌شوید که امام(ره) درصدد بوده که رژیم گذشته مسیر خود را اصلاح کند و در ابتدا درصدد براندازی رژیم شاه یا استقرار نظام سیاسی دیگری نبودند، و این به وضوح در نوشته‌های امام(ره) آشکار است.

کاخ سفید نمی‌تواند به ملت ایران زور بگوید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس بیان کرد: اما تلاش‌های امام(ره) و مبارزان برای اصلاح رژیم بی‌نتیجه بود و بعد از انقلاب سال 42 و حرکت شهرهای مختلف، رژیم به جای تغییر در رویه خود، ساواک را تأسیس کرد، آن‌ها امام(ره) و بزرگان را تبعید کردند و بسیاری را شکنجه دادند، آیت‌اللّه هاشمی یکی از افرادی بود که تا حد شهادت شکنجه شدند.

انصاری ادامه داد: انقلاب ما آرمان‌های بلندی داشت که در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مردم منعکس شده است، ما امروز خوشحالیم که در عرصه استقلال سیاسی به جایگاه خوبی رسیده‌ایم، امروز دیگر کاخ سفید هم نمی‌تواند به ملت ما زور بگوید، ایران امروز یک کشور نیرومند است و مردم خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند.

بقا و تداوم انقلاب اسلامی مرهون حضور مردم است

وی همچنین با اشاره به استقلال و پیشرفت‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: در طول این سال‌ها مردم هیچ‌گاه انقلاب خود را تنها نگذاشتند که شاهد آن 8 سال دفاع مقدس است، در دوران قاجار با هر حمله‌ای قسمتی از ایران جدا شد، صدام هم اعلام کرده بود روز سوم جنگ در تهرانم؛ اما 8 سال همه دنیا پشت عراق بودند، زمانی که حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند همه سلاح‌های دنیا و رسانه‌ها در اختیار صدام بود؛ اما بعد از 8 سال یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند.

بزرگ‌ترین مشکل ما انفجار جمعیت دهه نخست انقلاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین مشکل ما انفجار جمعیت دهه نخست انقلاب است گفت: بچه‌های ما زمانی که به سن دبستان رسیدند، مدارس در تهران 3 شیفت و 4 شیفت بود، وقتی به کنکور رسیدند در صف‌های طویل پشت کنکور قرار گرفتند که اگر آیت‌اللّه هاشمی دانشگاه آزاد را تأسیس نکرده بود با یک بحران بزرگی در آموزش عالی مواجه می‌شدیم.

انصاری ادامه داد: امروز این جمعیت به سد بزرگ اشتغال، ازدواج و مسکن رسیده، و باید همان‌طور که در زمان جنگ دست به دست هم دادیم، امروز نیز به میدان بیایند و همه کسانی که ثروتی دارند از خودگذشتگی نشان دهند و مسئولان نیز مسیر سرمایه‌گذاری را هموار کنند.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در شهرستان ورامین عنوان کرد: ورامین چون همجوار تهران است نباید مشکل بیکاری داشته باشد، همه مسئولان ما که دستی در کار دارند باید سنگی از جلوی پای مردم بردارند و مردم هم برای سرمایه‌گذاری، امنیت روانی و امنیت فضا کسب و کار در میدان حاضر شوند.

الی‌الابد نمی‌توان با دنیا در قهر و ستیز بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ارتباط با دیگر کشورها گفت: ما جزیره مستقل از دنیا نیستیم، هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند به تنهایی می‌تواند مایحتاجش را تأمین کند، امریکا و چین هم با همه بزرگی چنین ادعایی ندارند، دنیا دهکده‌ای است که همه به هم وابسته هستند، ما باید برای محصولات خود بازاری در دنیا داشته باشیم، ما الی‌الابد نمی‌توانیم با عربستان، سوریه، عراق، با دنیا و اروپا در قهر و ستیز باشیم.

عزای واحدهای تولیدی ما نبود بازار است

انصاری اظهار داشت: ما جوانان خلّاقی داریم که می‌توانیم با کیفیت‌ترین محصولات دنیا را تولید کنیم، نباید واحدهای تولیدی ما عزای نبود بازار را داشته باشند؛ بنابراین ما باید از در مسالمت با حفظ استقلال با دنیا وارد تعامل شویم، همان کاری که دیگر کشورها کردند، کشورهایی مثل ویتنام که با خاک یکسان شدند و امروز مسیر توسعه را شتابان می‌روند و بازارهای امریکا را قبضه کرده‌اند.

بدنام کردن آیت‌الله هاشمی «انقلابی‌گری» نیست

وی ادامه داد: مالزی و اندونزی از کشورهای اسلامی هستند، اسلام و مسلمانی را هم دارند، ما نباید تفسیری از اسلام و ارزش‌ها بکنیم که معنای آن این باشد که در این دنیا منزوی هستیم، انقلابی‌گری امروز یعنی کار و تولید و ایجاد امید و کنار گذاشتن دشمنی‌ها، کسانی که همه همّت خود را به کار می‌بردند که آقای هاشمی را از دید مردم بیاندازند چیزی عایدشان نمی‌شود.

«وحدت» حلقه مفقوده حل مشکلات کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تأکید بر لزوم مشارکت و همدلی جدی جوانان خاطرنشان کرد: جوانان اصلاح‌طلب ورامین از جوانان اصولگرا هفته‌ای یکبار دعوت کنند تا کنار هم بنشینند و مشکلات را بررسی کنند، در کشور هم، بزرگان احزاب کنار هم بنشینند و مشکلات را حل کنند، منافع ملی را درنظر بگیریم، همانطور که در زمان جنگ سنگر اصولگرا و اصلاح‌طلبی وجود نداشت؛ بلکه همه در کنار هم می‌نشستند حتی شیعه و سنی با هم بودند، اگر مهروزی و محبت در کشور گسترش پیدا کرد می‌توان مشکلات را حل کرد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش