Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:37:28 GMT

6 باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۷۳۵۸

6 باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در ایام مبارک دهه مبارک فجر 6 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در این استان به بهره برداری رسید.

حسین فرخنده پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 2 باب کتابخانه شهری در بجنورد و آشخانه و چهار باب کتابخانه روستایی در بیدک، چناران شهر، دشت و خرق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مجموع کل مساحت کتابخانه ها را 6 هزار و 300 متر مربع عنوان کرد و گفت: برای ساخت کتابخانه های شهری و روستایی در این ایام، 135 میلیارد ریال اعتبار از محل استانی، ملی و رهبری هزینه شده است.
فرخنده تعداد کل کتابخانه های عمومی شهری و روستایی استان خراسان شمالی را 60 باب با مساحت 12 هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: 6 کتابخانه شهری و روستایی شامل چهار باب روستایی و دو باب شهری در سه ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کتابخانه شیروان و اسفراین نیز در سال آینده افتتاح می شود که با بهره برداری از 6 کتابخانه مزبور مساحت کل کتابخانه های این استان به 24 هزار متر مربع می رسد که یک جهش چشمگیری در افزایش سرانه کتابخانه خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا 60 باب کتابخانه عمومی در استان خراسان شمالی وجود دارد که 40 هزار نفر عضو فعال دارد.
میانگین سرانه عضویت استان از میانگین کشوری بالاتر است و در سال گذشته 800 هزار جلد کتاب به امانت داده شده است.
به گزارش ایرنا استاندار خراسان شمالی بر هر روستا یک کتابخانه تاکید دارد و گفته است: برای تحقق طرح پیشنهادی، هر روستا یک کتابخانه، در روستاها دهیاران و شوراها اتاقی را به عنوان کتابخانه در اختیار مردم قرار دهند و اداره کل انجمن کتابخانه های عمومی در استان نسبت به تجهیز آن اقدام کند تا این قشر هم از نعمت کتاب و کتابخوانی بهره مند شوند.
در دهه فجر امسال 766 پروژه دولتی و بخش خصوصی در زمینه های مختلف با چهار هزار و 280 میلیارد ریال در استان خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.
7186/6042 / 3007
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مهر میزبان شاعران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس اداره کتابخانه ‌های عمومی شهرستان مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت شیخ سعدی شیرازی، شب شعری با موضوع عفاف و حجاب در بخش های مرکزی ، وراوری و گله دار برگزار شد.
زهرا میرزایی افزود: در این مراسم، شاعران انجمن های صبای وراوی، مهرانه مهر و ارمغان گله دار، سروده ها و اشعار خود را در زمینه عفاف و حجاب قرائت کردند.
وی بیان کرد: این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته