Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@13:13:42 GMT

4.5 میلیون نفر ساکن در بافت فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۷۳۹۸

4.5 میلیون نفر ساکن در بافت فرسوده هستند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، آیین آغاز عملیات اجرایی طرح باز آفرینی شهری امید صبح امروز پنج شنبه (١٩بهمن) با حضور استاندار تهران، محمد حسین مقیمی، در منطقه ١٧ شهر تهران آغاز شد.

 استاندار تهران گفت: «طرح بازآفرینی شهری می‌تواند برای کشور اثرات بسیار مهمی در بازسازی شهرهای کشور و بافت فرسوده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او ادامه داد: «این طرح یکی از مهمترین تصمیمات رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید است که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و این طرح در ارتباط با مقاوم‌سازی شهرها در برابر زلزله توجه به مسائل اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، عرصه اشتغال و ارتقای سطح زندگی مردم در این بافت‌ها است.»

استاندار تهران اضافه کرد: «در استان تهران ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین داریم که ۶۶۰۰ هکتار آن در شهرهای استان تهران و ۷۹۰۰ هکتار دیگر نیز در شهر تهران است که در این بافت‌ها ۴.۵ میلیون نفر جمعیت سکونت دارند.»

مقیمی اضافه کرد: «یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار ساکن در این بافت‌ها هستند که ۶۵۰ هزار خانوار در شهرهای استان تهران و ۵۵۰ هزار در خود شهر تهران سکونت دارند.»

استاندار تهران اضافه کرد: در این طرح بایستی همه از جمله دولت و شهرداری کمک کنند. در قدم اول در شهر تهران ۸۰ هزار هکتار زمین برای این امر و ۱۲ هزار واحد مسکونی فعال خواهد شد.

در ادامه این مراسم محسنی، شهردار منطقه ۱۷ نیز افزود: «امروز در مکانی کلنگ‌زنی انجام می‌شود که معروف به دارالشهداء است و با ۸.۲ کیلومتر مربع مساحت یکی از کوچک‌ترین مناطق شهر تهران بوده در حالی که با ۳.۲ بارگذاری جمعیت، پرجمعیت‌ترین منطقه است.»

او ادامه داد: «این پرجمعیتی همراه با صلابت و شور و نشاط و مقاوومت مردم در برابر ناهنجاری و مشکلات و جنگ تحمیلی همراه بوده است ضمن اینکه این منطقه بیشترین شهید را داده است اما به لحاظ سرانه محروم‌ترین منطقه تهران است.»

 

او با اشاره به اینکه متاسفانه ۳۳ درصد از بافت فرسوده شهر تهران در این منطقه قرار دارد، گفت: «خوشحالیم این طرح بزرگ که به نام طرح امید نامگذاری شده، در کشور کلنگ زده می‌شود و خوشحالیم که منطقه ۱۷ به عنوان پایلوت در استان تهران خواهد بود و این طرح در جنوبی‌ترین قسمت محله اتفاق خواهد افتاد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت و ساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده  که شامل مواردی همچون امکان اعطای یک یا دوطبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری ازجمله نحوه استقرار بنا، امکان بهره‌مندی از درب اضافه و... است.


مرتضی حسام نژاد افزود:  تمامی شهروندان که پلاک‌های آنها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته  می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق از این ظرفیت  در صدور پروانه بهره‌مند شوند و از طرفی معاونت شهرسازی و معماری به‌منظور تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقانه به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.


او  اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب ارائه ظرفیت‌های مازاد به کلیه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع نمایند در مصوبه لحاظ شده که ازجمله افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ مترمربع و همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دوطبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.


حسام نژاد ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع و یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث درب اضافه و همچنین احداث واحد‌های کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.


او گفت: پیشنهاد می‌شود شهروندان  برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند. همچنین ادارات شهرسازی و معماری مناطق و مدیریت بازافرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در خصوص ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری را اعلام می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم