Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@07:47:19 GMT

برگزاری یادواره شهدا در تربت‌جام

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۸۷۴۲۰

برگزاری یادواره شهدا در تربت‌جام

علی اکرامی، مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان تربت‌جام در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، دشمن‌شناسی، وحدت و همبستگی و خودباوری را از رویکرد‌ها و محور‌های فرهنگی و تبلیغی دهه فجر امسال عنوان کرد.
وی بیان کرد: سیاست‌گذاری هدفمند با نگاه به اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی برای تدوین برنامه‌هایی هوشمندانه و دقیق در ایام مبارک دهه فجر و هماهنگی‌های اطمینان‌بخش و تلاش برای اجرایی شدن برنامه‌ها، مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته است که برگزاری مراسمی فاخر، جذاب و اثربخش را در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تضمین می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت جام گفت: جشن‌های انقلاب اسلامی تجلی‌گاه عزم اراده ملی برای استمرار بخشی به آرمان‌های انقلاب و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا است.
مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تربت‌جام همچنین از برگزاری یادواره شهدای انقلاب در روز‌های دهه فجر بهمن در شهر‌ها و روستا‌ها و مراسم عطرافشانی مزار شهدا گران‌قدر، پنجشنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۴ در همه گلزار‌های مرکز شهرستان و شهر‌های تابعه خبر داد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدای شهر و روستا‌های تربت‌جام و نیز دیدار با خانواده‌های جانبازان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس از برنامه‌های ویژه این ایام است که با حضور مسئولان شهرستان اجرا می‌شود. 

۸

یادواره شهدا در ایام دهه فجر

اکرامی به برگزاری ۸ یادواره شهدا در این ایام اشاره کرد و افزود: در آغازین روز دهه مبارک فجر یادواره شهدای روستای مومن‌آباد و نیز در ۱۴ بهمن‌ماه یادواره شهدای روستای قلعه سرخ برگزار شد، همچنین یادواره شهدای دانش‌آموز بخش مرزی صالح‌آباد در ۱۶ بهمن‌ماه با استقبال مردم این منطقه برگزار شد.
وی به یادواره شهدای روستای رونج در ۱۷ بهمن اشاره کرد و افزود: ۱۸ بهمن یادواره شهدای روستای رباط سمنگان و یادواره شهدا و انس با قرآن روستای خرم‌آباد برگزار شد. همچنین ۱۹ بهمن یادواره شهدای روستای جلیل‌آباد و یادواره شهدای شهر مرزی صالح‌آباد و نیز غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای والامقام مرکز شهرستان و بخش‌های تابعه را خواهیم داشت.
اکرامی، جشن تجلیل از سه هزار دانش‌آموز برگزیده مسابقات پرسش مهر و سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی را از برنامه‌های پنجمین روز از دهه مبارک فجر این شهرستان اعلام کرد و افزود: برگزاری شب‌شعر انقلاب، مسابقات ورزشی مانند فوتسال جام فجر، همایش پیاده‌روی خانوادگی جمعه آخر این دهه و همچنین اردوی کوه‌پیمایی مدیران ادارات و اجرای ورزش باستانی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این ایام است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت جام با بیان اینکه جشن‌های دهه فجر، پس از پایان دهه فاطمیه برگزار خواهد شد، گفت: جشن پیروزی از ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه در مراکز بخش‌ها با همکاری شورای اسلامی و دیگر نهاد‌های انقلابی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان شهدا رأس ساعت ۹/۳۰ دقیقه صبح آغاز و در مسیر خیابان شهید بهشتی برگزار می‌شود و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه دستاورد‌های برون‌مرزی انقلاب اسلامی ایران توسط سخنران مدعو در این مراسم برای مردم تبیین می‌شود.
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تربت‌جام، افتتاح ۷۵ پروژه با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال، برگزاری ده‌ها برنامه متفاوت و متنوع دیگر و نورافشانی شهرها، همزمان با شب ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه‌های این ستاد اعلام کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود