Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تنها چند ماه از زماني که اپل تصميم گرفت ساعت هوشمند خود را به ديوايسي کارآمد در حوزه پزشکي تبديل کند مي گذرد و پيشرفت ها از همين حالا محسوس هستند. برندن بالينگر، يکي از موسسين کمپاني Cardiogram اخيراً در حساب توييتري خود اعلام کرده که اپل واچ قادر به تشخيص بيماري ديابت با دقت 85 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين حال، نکته اي که بايد درباره اين رقم در نظر گرفت آن است که تماماً به بيماراني تعلق دارد که از پيش ديابت در آنها شناسايي شده بود.
اين گزارش نشان مي دهد که اپل واچ در آينده نزديک مي تواند به ديوايسي قابل اتکا براي پايش سلامتي تبديل شود. در تحقيقات اخير، اطلاعات 14 هزار دارنده اپل واچ مورد برررسي قرار گرفت و با استفاده از سنسور ضربان قلب ساعت مشخص شد که 462 نفر از آنها به ديابت مبتلا هستند. اين کار چگونه انجام شد؟ مبتلايان ديابت معمولاً ضربان قلب متفاوتي نسبت به افراد سالم دارند و به همين خاطر، سنسور ضربان قلب اپل واچ در تئوري قادر به تشخيص اين ضربان هاي نامنظم است.

همانطور که خبرگزاري TechCrunch نيز اشاره کرده، اين همان سنسوري است که در ساير پوشيدني هاي پايشگر سلامتي نيز استفاده مي شود و به همين خاطر، چنين قابليتي در انحصار اپل واچ نخواهد بود. علاوه بر اين، بيماري هايي که مي توان با پوشيدني ها شناسايي کرد تنها به ديابت محدود نمي شوند. بالينگر قبلاً از اپل واچ و الگوريتم مبتني بر هوش مصنوعي کمپاني خود براي تشخيص ريتم آنرمال قلب با دقت 97 درصد استفاده کرده بود.
از طرف ديگر، ساعت هوشمند ساکنين کوپرتينو مي تواند فشار خون و اختلالات تنفسي به هنگام خواب را نيز با دقت تحسين برانگيزي شناسايي کند. اگر تحقيقات بيشتر در زمينه تشخيص بيماري ها با چنين ديوايس هايي موفقيت آميز باشد، قطعاً شاهد تحولي عظيم در زمينه مراقبت هاي بهداشتي خواهيم بود؛ هرچه نباشد شناسايي زودهنگام يک بيماري، معمولاً به معناي افزايش شانس درمان و نيز پيشگيري از هزينه هاي درماني گزاف است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۸۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدم ربایی در شیراز

سرهنگ کاووس حبیبی شامگاه یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در یکی از محله‌های شیراز، به علت حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان سه خودرو ناشناس (هشت نفر) در یکی از محلات شیراز اقدام به ربایش مردی ۵۶ ساله که در یک کافه نشسته بوده می‌کنند و سریعا از محل متواری می‌شوند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و آدم ربایان را شناسایی و متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ربوده شده را در یکی از محلات شیراز رها می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیگیری برای شناسایی و دستگیری آدم ربایان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جزئیات اصلی توافق آتش‌بس
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • آدم ربایی در شیراز
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • درمان جدید بیماری آلزایمر